Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een m9400 laptop geleend van iemand om te testen hoe ie bevalt. ik heb een vodafone umts kaart waarmee ik via m'n laptop kan internetten (ging altijd via een pcmcia kaart). deze laptop heeft echter umts mogelijkheden dus ik moet als het goed is gewoon een simcard erin kunnen stoppen en internet zou moeten werken.

tot zover de theorie, de praktijk blijkt anders: ik krijg de umts met geen mogelijk aan de praat. ik heb de helpdesk gebeld van fujitsu, vodafone gebeld, maar niks help.

ik heb de simcard in sde laptop gestopt, vista opgestart, vodafone mobile installer geinstalleerd, via de knop, fn f1/2 umts proberen aan te krigjen, maar ik kan dus alleen wifi/bluetooth aan/uitzetten. umts zie ik wel maar hij is grijs; maw ik kan daar niks instellen, hij staat standaard uit.

knap waardeloos want mijn pcmcia kaart werkt niet meer omdat het express is. ik weet dat ik kosteloos bij vodafone een express card kan aanvragen, wat ik dus gelijk gedaan heb. maar ik wil gewoon dan mijn umts werkt.

in mijn oude laptop werkt het perfect via de vodafone express card. hoe los ik dit op?