25GB data zomaar verdwenen van HD?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Owkeej het word nu allemaal echt kut.
Op een van de partities op een 30gb maxtor schijf (een primaire partitie van 27GB, vraag aub niet waarom zo'n rare maat) en nu ziet win en dos nog maar een part. van 2gb, ipv de 27 die hij hoort te zijn.
Toen ben ik naar part. magic (5) gegaan en daar zag alles er nog naar behoren uit, en bij wijze van experiment wilde ik toen van die primaire een logische partitie maken, je weet nooit. Maar dat kon niet omdat er iets was met de FAT en er bad sectorz waren (ben vergeten welke errors ik exact kreeg, ik vermoedde nog dat alles wel goed zou komen). Naja ik scandisk in DOS gedaan, nix aan de hand, behalve wat bad sectors die er al in stonden en dus al gemarkt waren.
Ik weer naar pmagic, en toen stond er opeens gewoon dat er GEEN data meer op die partitie stond...
Ik heb zeker weten nix zelf gedelete/geformatteerd, en ben nu behoorlijk ten einde raad eigenlijk.
Iemand tips? Tenx.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

tipje wat je waarschijnlijk al geprobeerd hebt maar toch:

- booten met dos/win9x bootdisk
- kijken of je nog bij je data kunt komen
- zo ja, snel backuppen naar een andere schijf, zo nee dan heb je heel veel pech gehad.
- Als je klaar bent met backuppen, de schijf helemaal opnieuw partioneren, eigenlijk ff keihard met fdisk doen en dan flink scannen op errors, dan weet je of je 'm terug moet brengen of dat het gewoon 1 van die vage computerfouten was die we allemaal wel eens tegenkomen.

Zo zou ik het aanpakken :)

• RubZie
Zo heb ik het natuurlijk ook al aangepakt, en zonder resultaat... :'(

Verwijderd

Shit man, wel érg link om zo te gaan 'experimenteren' met partitioneren enzo als je 27GB op je HD hebt staan... :(

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

staat lba wel aan in je bios?

Click hier niet

• RubZie
Dat experimenteren moest helaas wel omdat iki niet kon booten doordat mijn andere HD ook stuk is (een quantum van 13gb)
En reapher: ja, anders zou ik de data eerst niet kunnen zien enz...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Probeer anders Lost & Found eens.
Een handig proggie voor dit soort gevallen.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Je moet ook wel ondersteuning voor grote schijven aanzetten als je gaat fdisken :) kan niks anders bedenken dan dat omdat t precies 2gig is..

• Ilan Shemes
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Al je schijven tegelijk stuk? Waar heb je dat spul in godsnaam gekocht? En wat heb je ermee gedaan?

Verwijderd

Fdisk verkeerd behandeld? :)

Verwijderd

Rubzie, tjek het stuk op tweakers over SP1 eens, dat is misschien een uitleg.

Verwijderd

Tja je moet dan ook geen scandisk onder DOS draaien want dan krijg je dus dat resultaat.

Want zoals elke tweaker weet is dat DOS geen Fat32 aan kan dus je hebt het zelf verklooit.

met andere woorden Fdisk en opnieuw beginnen.

6-Kid.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:36
I've received numerous reports from people that Windows 2000 Service Pack 1 (SP1) and Maxtor hard drives (both SCSI and IDE, curiously) don't mix very well, with bizarre side effects ranging from Windows reporting incorrect drive sizes to actual data loss. I haven't been able to pin this one down as easily as the ZoneAlarm/BlackICE issue, but I can at least tell you this: If you use Maxtor drives and want to install SP1, make sure you at least enable the "uninstall" option just in case.

Microsoft is wel weer lekker bezig de laatste tijd, aangezien we wel meer fouten in updates hebben kunnen melden.
hmmmz schade claim rubzie ?
ow nee gaat naturlijk alleen als je een licentie hebt ;)

.

Pagina: 1