Na Vista install , systeem blijft eeuwig rebooten

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rafarion
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:14
Hoi

Gisteren besloot ik mijn pc opnieuw te installeren.
Aangezien windows Vista wel goed beviel op mn laptop dacht ik ,ik waag eens een poging
en instaleer hem ook op mn gewone pc(die was aan opschoning toe).

De installatie gaat voor zo ver ik weet zonder problemen , hij meld niks geeft geen errors of andere berichten dus dat gaat eigenlijk gewoon goed.

Ik kom bij het inlog scherm, dan Zegt kort daarna "windows is logging of shutting down / rebooting."

Dan komt die niet verder dan van de boot sequence : Proccesing DMI Pool Date, dan reset die uit zich zelf en start telkens opnieuw op.

Dus na de install kan ik 1 keer Vista in tot inlog scherm en daarna niet meer.Heb hem al meerder malen geinstaleerd, keer vanuit XP(upgrade was niet mogelijk vanwege taal verschil) 1 keer schone install xp dan geupgrade, en een keer gewoon los dus vanaf boot. Niks lijkt hierbij te helpen.

Kent iemand dit probleem of , kan je een oplossing bedenken elke soort hulp is gewenst :) ?

PS: XP werkte zonder problemen behalve dat de dvdrom in Pio mode draait , daarom wou ik ook een reinstall doen, zou dat dit ook kunnen veroorzaken.

Mijn systeem:
CPU: E6400 2.13 ghz
Ram: 2 GB
Moederbord: MSI P965 Neo,
Videokaart : nvidia7600
Schijf 250gb
Vorige Systeem: Windows XP Home (Nederlands)
Betreft: Windows Vista Ultimate Install CD (Engels)

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Blijkbaar een veel voorkomend probleem van Vista...
Ik weet nog geen oplossing, iemand anders ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Rafarion
Dat mijn DVD rom in pio draait ligt waarschijnlijk aan een slechte ide kabel , maar moet nog testen of het daar werkelijk aan ligt. Maar als er meer mensen last van hebben zal dat niet het echte probleem zijn.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Rafarion schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:45:
Dat mijn DVD rom in pio draait ligt waarschijnlijk aan een slechte ide kabel , maar moet nog testen of het daar werkelijk aan ligt. Maar als er meer mensen last van hebben zal dat niet het echte probleem zijn.
Bedoelde wel het eewig rebooten van Vista, niet het probleem met je CD-ROM drive.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

[/quote]Gisteren besloot ik mijn pc opnieuw te installeren.
Aangezien windows Vista wel goed beviel op mn laptop dacht ik ,ik waag eens een poging
en instaleer hem ook op mn gewone pc(die was aan opschoning toe).

[quote]

Ik hoop niet dat je dat met dezelfde key doet. ;) Want dat werkt bij Vista echt niet.Hij blijft dan inderdaad ook rebooten.

• Rafarion
Nee is een nieuwe key , die van me laptop heb ik geen vista dvd's van , want die was gepreinstalled heb daar alleen de recovery discs van .(acer 5920G)

Maar hier is dus nog geen echte oplossing voor dus , behalve terug naar xp ?

[ Voor 4% gewijzigd door Rafarion op 26-01-2008 23:46 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Petervanakelyen schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:57:
Blijkbaar een veel voorkomend probleem van Vista...
Met een dusdanig magere topicstart waar geen enkele troubleshooting in voorkomt lijkt me dat een ietwat voorbarige conclusie eerlijk gezegd :)

Kortom: Aan de TS om stap voor stap te controleren wat er mis kan zijn met de voorhanden zijnde Guides die hier op het forum aanwezig zijn in Processors, Mobo's & Geheugen en de Windows Clients - Howto's and Guides.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

PS: XP werkte zonder problemen behalve dat de dvdrom in Pio mode draait
Dat is dus niet goed. Als je DVD rom alleen PIO modi aankan is er iets fout in je IDE controller.
Vista gaat er hard onderuit als hardware niet in orde is en XP is hier milder in.

2 weken terug had ik ook een probleem met mijn systeem. Het bevroor random in games en wat de uitkomst was is een CPU voltmod in de BIOS. Hij stond op 1.375 volt en heb hem op 1.400 volt gezet en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Op 1.400 geeft het moederbord 1.380 volt af op de CPU en het is een Venice, en die zitten rond de 1.35-1.40 volt.
Met de oude instelling 1.375 volt kreeg de CPU 1.33 volt en dat is inderdaad te weinig.
Fout op moederbord dus.

Een IO defect verhelp je niet makkelijk en loop even alle jumpers na. Sommige drives doen nogwel een moeilijk als de jumper verkeerd staat.
Probeer het vanaf een ISO image via Deamontools ;), lukt het dan wel dan weet je meteen hoe laat het is :)

• Somath
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
probleem is opgelost. het lag aan de kabel naar mn cd speler die was waarschijnlijk beschadigt
al vanaf dat ik de pc heb …..
na het vervangen van de kabel deed die het. wel wat vaag want met de cd speler er aan en de kapotte kabel starten die niet op maar als de kabel er uit lag deed die het wel en de cd speler deed het goed genoeg om te installeren

een vriend van me heeft de eerste dingen ge post dus vandaar dat ik nu een andere naam weer heb :) ( en mn speling is wat agteruit gegaan :P )
Pagina: 1