Boot probleem met P5KR + E8400

Pagina: 1
Acties:
  • 656 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:06
Ik heb vandaag eindelijk mijn nieuw systeem in elkaar gezet. Hardwarematig ging alles prima.
De problemen begonnen denk ik al met de eerste boot van het systeem. De eerste 2 keren kreeg ik een zwart beeld. Ik heb toen alles nagelopen en nog 's aangedrukt. Hierna startte het systeem wél door. Vista geinstalleerd en aangezien de bios bleef zeuren dat ik een biosupdate nodig had om van de volledige kracht van m'n E8400 gebruik te maken heb ik de nieuwste bios (0403) via windows geinstalleerd. Dit is allemaal goed gegaan en hierna heb ik de PC opnieuw opgestart.
Op dit moment staar ik naar een zwart scherm met naast me een PC waarvan de fans wel draaien, maar daar houdt het een beetje mee op.

Ik heb al geprobeerd om het geheugen (OCZ 6400 Platinum rev2) te swappen. Helpt niks. Een geheel koude start zonder HDD's of wat dan ook helpt ook niks. Ik heb zojuist geprobeerd de bios te resetten door de batterij eruit te halen en het systeem 10min uit te laten staan. Nog steeds geheel zwart. Ook zit de 4 pins 12v aansluiting goed vast.

Ik vrees dat ik maandag terug moet voor een nieuw P5KR of zijn er mensen met andere ideeën?

Verwijderd

Heb je ook de jumper verzet van de clear CMOS? Alleen de batterij eruit is volgens mij niet genoeg...

• HendrikN
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:57:
Heb je ook de jumper verzet van de clear CMOS? Alleen de batterij eruit is volgens mij niet genoeg...
Zover ik weet heeft dit moederbord geen clear CMOS jumpertje?

• HendrikN
Goed, na het eten weer een poging gewaagd, en nu start 'ie wel op. :/

Verwijderd

Bij mij weigert hij gewoon beeld te geven. Ik heb werkenlijk alles al geprobeerd. De fans draaien wel en alles lijkt te werken zoals het hoort maar er is gewoon geen beeld.

- Ik heb alles opnieuw aangedrukt,
- CMOS cleared (battery eruit en jumper omgezet en terug).
- 2 reepjes geheugen omgeruild of 1tje erin laten zitten
- Alles losgetrokken wat overbodig was
- alle stroomstekkers wat aangesloten moet worden is ook aangesloten

Huidige samenstelling is:

Intel E8400
Asus P5K-R
Asus GeForce 9600GT
Kingston 1GB DDR2 800 mhz
Kingston 1GB DDR2 800 mhz
Zalman 600 Watt

Afgezien van de voeding is er misschien 1 van deze dingen die mekaar niet lusten of gewoon stuk is?

Kan iemand me nog tippen zodat ik niet straks gigantisch voor paal sta in de winkel?

Verwijderd

ik denk dat uw bios geflashd moet worden .....mb is 45- ready maar kent 8-reeks nog niet ???mss even ergens oudere processor lenen

• HendrikN
Mijn P5KR herkende de E8400 gelijk wel, wel adviseerde een POST-bericht me dat ik wel moest upgraden

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:06:
ik denk dat uw bios geflashd moet worden .....mb is 45- ready maar kent 8-reeks nog niet ???mss even ergens oudere processor lenen
Neuh, er zijn er meer met E8400+P5KR

Verwijderd

Denk dat mobo stuk is, vraag me af of ik tijdelijk een ander mobo moet kopen, want hoe lang duurt het omruilen bij informatique? Daarnaast hoef ik niet perse eenzelfde mobo, Het ging me om vele features, en misschien dat ik in de toekomst iets ging doen met raid (denk niet).

Wat ik vooral wou was een bord van maximaal 100 euro, prima overklokbaar, veel USB, veel Sata, 2xPCIE16x was leuk geweest maar hoeft niet perse, ik heb altijd een asus bord gehad, dus daar gaat voorkeur ook naar uit eigenlijk.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 09:46 ]

Verwijderd

ik heb nu een speakertje erbij gedaan en als ik de geheugenreepjes weghaal, hoor ik piepjes. Als ik de videokaart weghaal hoor ik niks. Lijkt mij dat mobo stuk is. In ieder geval heeft een vriend de setup meegenomen, ik heb namelijk geen tijd om naar winkel te gaan, ik rapporteer morgen wel hoe het is gegaan.

Verwijderd

Ok. hij werkt nu naar behoren. Wat blijkt. De E8400 werd niet herkend. In de winkel hebben ze een andere cpu ingedaan en bios geflashed en de E8400 weer teruggedaan en nu heb ik weer beeld en alles werkt super.

Dat HendrikN wel beeld had na aantal keren opstarten was waarschijnlijk puur geluk.
Pagina: 1