Toon posts:

pingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan er mij iemand uitleg geven?
Ik ben bezig met virtuele machines (vmxbuilder + vmplayer)
Ik heb alle netwerkkaarten op host only gezet om zo een lokaal netwerk te maken.
1° Computer (links) is een XP machine met firewall uitgestakeld en netwerkkaar A met een gateway naar B
2° Computer (midden) Win2003R2 met netwerkkaart B en netwerkkaart C
3° Computer (rechts) Win2003R2 met netwerkkaart D en netwerkkaart E

A en B eerste netid (192.168.10.0)
C en D tweede netid (192.168.20.0)
E derde netid (192.168.30.0)

Ik kan vanuit A (xp) pingen naar A(xp) en B(server1) EN C(server1) niet naar D en E
Ik kan vanuit Server1 pingen naa A, B , C, D en niet naar E
Ik kan vanuit Server2 pingen naar E, D, C en niet naar B en A

Wat ik nu raar vind is dat ik met de XP machine de andere kant van de server1 bereik en dat ik vanaf server2 NIET de andere kant van server1 bereik.
Ook de andere kant van server2 kan ik niet bereiken vanuit server1

Is er daarvoor een uitleg???

thx :?

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-03 17:38
Heeft netwerkkaart E wel het goeie subnetadres?

Want de andere 2 machines kunnen die helemaal niet benaderen zo te zien.

bl44t

Verwijderd

Topicstarter
wel ja, dat vind ik raar.
de xp machines kunnen aan de 2° netwerkkaart van de server en pingen van de andere kant met een server gaat niet om de netwerkkaart van de andere kant te bereiken.
de xp heeft gateway naar de eerste netwerkkaart maar die 2° server heeft geen gateway omdat hij zal moeten dienen voor een router.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Je bent bezig met virtuele machines zeg je. Voor de rest komt dat helemaal niet terug in je verhaal? is het dan wel relevant?

Voor de rest begrijp ik niet wat het idee is achter deze netwerkinrichting. Wellicht is er een veel makkelijker oplossing voor wat je wil bereiken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bigfoot1942 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:15:
Je bent bezig met virtuele machines zeg je. Voor de rest komt dat helemaal niet terug in je verhaal? is het dan wel relevant?
Het is ook niet echt relevant - dus kan je het ook voor kennisgeving aannemen en naast je neerleggen in plaats van erop te reageren ;)
Voor de rest begrijp ik niet wat het idee is achter deze netwerkinrichting. Wellicht is er een veel makkelijker oplossing voor wat je wil bereiken?
Misschien wil de TS gewoon wat routing kennis opdoen?
Uiteraard zou dan een routing tabel van Server 2 wel handig zijn als het daar niet helemaal goed op loopt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
alt-92 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:31:
[...]

Het is ook niet echt relevant - dus kan je het ook voor kennisgeving aannemen en naast je neerleggen in plaats van erop te reageren ;)
Het was meer een vraag 'waar lees ik overheen' dan kritiek ;)
[...]

Misschien wil de TS gewoon wat routing kennis opdoen?
Uiteraard zou dan een routing tabel van Server 2 wel handig zijn als het daar niet helemaal goed op loopt ;)
Dan is het vrij simpel: maak op server 1 een route aan naar het 3e netid met als gateway het ip van netwerkkaart D
Hierna stel je op server2 server1 als gateway in.
Desgewenst kan je ook alleen de benodigde routeringen aanmaken op server2 (1e netid bereikbaar via het IP van netwerkkaart C) ipv de gateway in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
jaja de routering gaat wel dat is geen probleem maar dat de xp machine aan de tweede kant kan van de server kan en dat ik niet aan de andere kant van de server kan als ik aan de andere zijde met een server probeer, dat versta ik niet
Het is enkel om te weten hoor!!!!
Pagina: 1