Browsen gaat niet vloeiend

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-03 06:21
Sinds ik mijn PC heb 'verbouwd' en er een Core 2 Duo E6600 in heb gezet en nog wat andere dingen is het internetten zo vaag geworden.

Het lijkt wel alsof het systeem het internetten niet aan kan met sommige websites. Daarmee bedoel ik dat het scrollen in websites helemaal niet vloeiend gaat. Ik vind dit zeer irritant. Want ik heb een soepel systeem en bovendien sinds 2 weken 20 MBit internet. Dus het laden van websites gaat wel lekker snle nu.

Ik heb bovendien 2 GB geheugen erin het besturingssysteem in Windows XP SP2 + alle updates.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen??? Want het lijkt wel alsof ik met sommige websites op een ouwe brakke pc zit te serven.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Videokaart drivers eens nakijken.

Blij Met Wilco

• Buffalo
-Thunder- schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:22:
Videokaart drivers eens nakijken.
Ook up to date. Ieder geval de laatste officiele WHQL driver van Nvidia niet de laatste nieuwe beta driver. Maar het vreemde is ook, dat de ene site wel goed gaat en ander niet. En dat irriteert me gewoon. Het is net alsof ik dan achter een ouwe pc zit.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:49
Heb je wel windows opnieuw geinstalleerd toen je je nieuwe hardware erin zette?

Heb je dit probleem sinds je nieuwe internet verbinding of daarvoor ook al?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Is dit in elke browser?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Welke hardware heb je nog meer vervangen?

Kortom: wat meer info! :)

• Buffalo
@Ramon: Ja alles opnieuw geinstalleerd na plaatsing nieuwe hardware, er zijn namelijk ook nieuwe HDD's ingegaan. Had voor de nieuwe internetverbinding ook al.

@woekele: Ik maak alleen gebruik van IE 7

• Buffalo
MrAcid schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:21:
Welke hardware heb je nog meer vervangen?

Kortom: wat meer info! :)
Nieuw moederbord, nieuwe processor, nieuw geheugen en nieuwe HDD's, en nog een nieuwe geluidskaart. Dus eigenlijk is het belangrijkste vervangen :P

Ik zal het trouwens nog wat beter proberen uit te leggen: Als ik bijbvoorbeeld ook scroll, en bedoel ik dat ik de schuifbalk rechts ingedrukt hou, en de website 'naar benenden trek', de letters ook vaag worden, en dat dus niet soepel gaat.

Als ik bijvoorbeeld op www.gamez.nl zit en ik scroll, doormiddel van de schuifbalk ingedrukt te houden, blijft een deel van de pagina heel even staan zeg maar. Ik weet niet hoe ik dit uit moet leggen, maar zeg maar een soort idee van een golfbeweging. Het beeld rekt zeg maar een beetje uit en komt weer dichte bij elkaar. Maar dat uitrekken en dichter bij elkaar gaan is niet heel buitensporig ofzo.

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Heb je dit probleem ook met scrollen in de verkenner ? Zo nee probeer eens een andere browser uit. Bijvoorbeeld Mozilla Firefox.

Blij Met Wilco

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:29

MsG

Forumzwerver

Doe je videokaart drivers nog eens een keer dan. Bij mij kreeg ik pas na een reinstall van drivers kleur in mijn filmpjes die zwart/wit waren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:34
Buffalo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:30:
Als ik bijvoorbeeld op www.gamez.nl zit en ik scroll, doormiddel van de schuifbalk ingedrukt te houden, blijft een deel van de pagina heel even staan zeg maar. Ik weet niet hoe ik dit uit moet leggen, maar zeg maar een soort idee van een golfbeweging. Het beeld rekt zeg maar een beetje uit en komt weer dichte bij elkaar. Maar dat uitrekken en dichter bij elkaar gaan is niet heel buitensporig ofzo.
Dat doet ie hier ook hoor.

Inlogvakje en die google ads blijven even "hangen"...

Zijn beide iframe's trouwens.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Buffalo
-Thunder- schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:30:
Heb je dit probleem ook met scrollen in de verkenner ? Zo nee probeer eens een andere browser uit. Bijvoorbeeld Mozilla Firefox.
Mja, in de windows verkenner vind ik moeilijk te beoordelen als ik eerlijk ben. Firefox zojuist geinstalleerd, maar als ik dan bijvoorbeeld op gamez.nl surf is het eigenlijk nog erger. Linksbovenin op die website staat een inlogvakje en in firefox blijft die zeg maar duidelijk even op de zelfde plaats staan zodra ik scroll en komt dan pas op de juiste plaats.

Zou het misschien iets kunnen zijn met het geheugen of het beeldscherm zelf, met de ververssnelheid??

Als ik trouwens een webpagina wegklik, op kruisje dus, gaat dit meestal ook niet in een keer zeg maar. Hij verdwijnt dan van boven naar beneden. Dat gaat wel heel snel, maar het is duidelijk te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Buffalo op 25-01-2008 19:47 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:49
Buffalo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:42:
[...]

Mja, in de windows verkenner vind ik moeilijk te beoordelen als ik eerlijk ben. Firefox zojuist geinstalleerd, maar als ik dan bijvoorbeeld op gamez.nl surf is het eigenlijk nog erger. Linksbovenin op die website staat een inlogvakje en in firefox blijft die zeg maar duidelijk even op de zelfde plaats staan zodra ik scroll en komt dan pas op de juiste plaats.
Dat heb ik hier ook ( loginbox en google ads blijven eventjes achter bij de scrollbeweging) al kan ik niet beoordelen hoe ernstig het bij jou is?
Zou het misschien iets kunnen zijn met het geheugen of het beeldscherm zelf, met de ververssnelheid??

Als ik trouwens een webpagina wegklik, op kruisje dus, gaat dit meestal ook niet in een keer zeg maar. Hij verdwijnt dan van boven naar beneden. Dat gaat wel heel snel, maar het is duidelijk te zien.
Je venster verdwijnt van boven naar beneden en heel snel? Dat lijkt me een animatie? ;)

Heb je het ook bij scrollen op got?

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 25-01-2008 19:56 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Rommel eens wat met de 'vloeiendscrollen' functie of vloeiendschuiven etc. hoe ze dat ook noemen :) dat wil nog wel eens het probleem oplossen :0

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik hoop voor je dat je de drivers van je moederbord hebt geinstalleerd ?
dat maak ik er namelijk niet echt uit op ... xp+alle updates

Iperf

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:50

Sebazzz

3dp

Buffalo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:42:
[...]
Waarschijnlijk draait je OS je videokaart in VESA modus, dus probeer eerste eens je videodrivers volledig te verwijderen en dan opnieuw te installeren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Buffalo
@Ramon: Wat bedoel je met een animatie? Nee GoT gaat wel goed eigenlijk. en tweakers zelf ook.

@GoldenSample: Vloeiend scrollen helpt ook niet. Ik neem aan dat je de optie bedoeld in het configuratiescherm bij 'Muis'??

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-03 22:32

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

GoldenSample schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:58:
Rommel eens wat met de 'vloeiendscrollen' functie of vloeiendschuiven etc. hoe ze dat ook noemen :) dat wil nog wel eens het probleem oplossen :0
^ wat hij zegt! :)

Dit werd geïntroduceerd met de komst van de lcd schermen en is zowel in Firefox als Iexplorer te vinden onder geavanceerde opties.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Buffalo
ing._Buttje schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:13:
[...]

^ wat hij zegt! :)

Dit werd geïntroduceerd met de komst van de lcd schermen en is zowel in Firefox als Iexplorer te vinden onder geavanceerde opties.
Ik zie het staan: Staat ingeschakeld bij mij.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en je moederbord drivers ?

Iperf

• Buffalo
@fish: Ja moederbord drivers zijn geinstalleerd.

@Sebazzz: Ik ben met een schone installatie begonnen met de nieuwe hardware. Dus ook drivers voor de videokaart opnieuw geinstalleerd. Maar voor de zekerheid installeer ik die zo wel even opnieuw.

Hoe kan ik die drivers verwijderen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

add/remove or programs ?????/

Iperf

• matel
  • Laatst online: 06-03 20:40
Buffalo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:23:

@woekele: Ik maak alleen gebruik van IE 7
Deed je dat voorheen ook of pas sinds de upgrades? Ik heb zeer slechte ervaringen met IE7.

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-02 07:49
is het niet gewoon je refreshrate die op 60hz staat? Heb je een groot CRT beeldscherm of een LCD/TFT plat scherm? Misschien heb ik eroverheen gelezen waar je zegt wat voor monitor je hebt.. Maar als je zo'n groot bakbeest hebt zou het een idee zijn om te kijken of je refreshrate goed staat?

Verwijderd

Ik heb dat ook wel eens gehad met een serie videodrivers. Wat ik toen heb gedaan is steeds een oudere versie uitproberen totdat ie het doet. Dat is het beste wat ik je kan aanraden. Misschien de standaard driver die meegeleverd werd oid.

edt:
De nieuwste driver is niet perse een verbetering zullen we maar zeggen :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 15:31 . Reden: statement ]

• Buffalo
Goed, mijn moederbord drivers zijn het niet. Ik heb de CD gedraaid, en kan ik alleen wijzigen of verwijderen. Die zijn dus geinstalleerd.

Zojuist ook de nieuwste forceware geinstalleerd van nVidia. Ik heb trouwens een speciale uitvoering van de 7600 GT van XFX. Wel AGP trouwens.

Het browsen blijft wel het zelfde eigenlijk.

Ik heb een TFT scherm, een Dell 1800 FP UltraSharp via analoge kabel. Binnenkort ook eens ee DVI kabel aanschaffen. Refreshrate staat op de hoogst mogelijke stand, en dat is 75 Hz.

Zal morgen eens proberen om een oudere driver te installeren.

• matel
  • Laatst online: 06-03 20:40
Gooi IE7 eraf ...

• Buffalo
Mja, over firefox kan ik nou ook niet echt zeggen dat het allemaal lekker loopt.

Tis trouwens wel even de moeite om te melden: Ik heb zaterdag PES 2008 gekocht en meteen even gespeeld. Ik had allemaal van die rare beeldverschuivingen in mijn beeld. Zag er niet uit. Gisteren dus een driver update voor me videokaart gedaan, en wat in de instellingen zitten klooien en PES liep toen al een stuk beter.

Het browsen blijft vervelend. Het zou ook gewoon kunnen dat het de verversingstijd van het schrm is. Want ik meen dat dat bij die Dell 1800FP 25 ms is. Ben trouwens ook nog op zoek naar een nieuw tft scherm, met het liefst 2 ms responsetijd en het liefst ook breedbeeld.
Dus als iemand nog iets in de aanbieding heeft. Wellicht dat dat in alles verbetering geeft.
Media Markt heeft morgen een actie op tft schermen dat je geen BTW hoeft te betalen. Misschien dat ik daar morgen eens ga kijken.
Pagina: 1