Hoge latency bij WoW

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik post dit topic voor een vriend van mij, hij heeft er zelf niet zo heel veel verstand van.

Hij heeft sinds een paar dagen last van bijzonder hoge latency's bij World of Warcraft, een spel dat ik samen met hem speel. Deze latency's varieren van 800 tot wel 2000.

Ik zelf zit meestal tussen de 20-100, waar het speelbaar is.

Verder is zijn download snelheid wel normaal voor zijn verbinding; van 800kbp/s tot 1000kbp/s.

Bij www.speedtest.net krijgt hij een normale ping van ca 25-50.

Ook met het spelen van Battlefield 2 kan hij spelen met een normale ping. Het lijkt dus WoW-related te zijn.Blizzard (maker van het spel) adviseerd je dan zo'n "tracert" test te doen naar de server.

Dit zijn zijn resultaten:

Bezig met het traceren van de route naar 80-239-149-103.customer.teliacarrier.com [80.239.149.103]
via maximaal 30 hops:
1 12 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.254
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.
De trace is voltooid.

Nu heb ik eerlijk gezegd ook geen idee wat dit precies inhoud, maar wat ik wel weet dat als ik dit bij mij doe (waar de latency altijd goed is) gaat hij door tot ongeveer nummer 15, waar hij op 15 wel netjes eindigd bij de server ip met een ms van ongeveer 50. En bij hem gaat het dus niet verder dan 1.

Hier zit iets fout zou je zeggen, maar ik snap alleen niet zo goed wat of hoe.

Wie zou ons hiermee kunnen helpen?

Bvd

Arno

[ Voor 0% gewijzigd door Fiddle op 25-01-2008 17:19 . Reden: typo ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Zo te zien blokkeert zijn modem een traceroute, zoek anders eens op internet wat je moet wijzigen om traceroute mogelijk te maken met zijn modem.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is vanzelf opgelost, het probleem lag kennelijk bij Tiscally (isp) en niet bij zijn pc of wow.

Bedankt voor de reacties !!!!!!!!!!!

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Tiscali = telfort (Als goed is..) = sinds een paar dagen wat problemen met bepaalde games lijkt wel.
In het CoD4 topic hebben ook wat mensen vage problemen, en iemand melde ook iets over WoW.

Kan dus best dat het inmiddels opgelost is. Ik hoop het iig wel voor de Telfort mensen :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen