Share benaderen via VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
Situatie

Windows 2000 server met VPN-server.
2 XP clients met shares.

Op alle 3 de machines is hetzelfde account aangemaakt met hetzelfde wachtwoord. 2000 server is geen domein controller.

Wat lukt er wel :)

Via een windows XP vpn-client lukt het om verbinding te maken met de 2000 server. Vervolgens ga ik doormiddel van het ip-adres in te type naar de share van XP client 1. Nu krijg ik een inlogscherm, en kan op de juiste manier inlogggen. Share op client 1 is toegankelijk. Dit inlogscherm krijg ik overigens maar 1 maal, de volgende keer heeft hij dit onthouden en kom ik gelijk op de share (???). Deze user en password staan overigens onafhankelijk van de user en password die ik gebruik om de VPN-verbinding tot stand te brengen.

Wat lukt er niet :(

Ik probeer op dezelfde manier verbinding te leggen met een share van XP client 2. Eerst VPN-verbinding dus tot stand brengen en daarna het ip-adres van XP client 2 invoeren. Nu krijg ik geen aanlogscherm en zie gelijk de share-directory. Echter kom ik in geen geval in de directory i.v.m. de verkeerde rechten. Dit komt doordat ik geen aanlogscherm krijg. De beveiligings logfile op XP client 2 toont mij dat ik probeer in te loggen met het account waaronder ik op mijn lokale machine werk.

Wanneer ik bovenstaande uitvoer als ik op mijn lokale machine onder een account inlog gelijk aan het account op de XP client 2 lukt het wel, en krijg ik gelijk toegang tot de share.

Waarom krijg ik nu bij de ene machine een inlogscherm als ik de share probeer te benaderen en bij de andere machine niet? Deze machine kijkt naar het account waarom de VPN-client draait.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
Probeer eens

net use * /delete

op de brakke client uit te voeren

[ Voor 27% gewijzigd door HyperBart op 25-01-2008 16:54 ]

• nico_van_wijk
HyperBart schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:54:
Probeer eens

net use * /delete

op de brakke client uit te voeren
Heb ik gedaan maar helpt niet. Heeft ook geen zin, want op deze client zijn geen mappings gemaakt.

Overigens intern via het netwerk is de share op deze client wel te benaderen. Ik snap er helemaal niets van, en heb al veel geprobeerd.

• nico_van_wijk
Euh, niemand?