Vreemd front audio probleem (bekende kraak maar dan anders!)

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-12-2025

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
De meesten hebben vast wel eens het rare gekraak en geknars gehoord tijdens het verslepen van een venster of het scrollen in IE. En daar zijn ook super veel topics over te vinden, maar mijn probleem vind ik zelf nogal eigenaardig en ik kom er niet uit. Mijn geknars en gekraak komt namelijk ALLEEN uit mijn FRONT AUDIO uitgang, bij gebruik van de connectoren aan de achterzijde is er niets aan de hand, eerst dacht ik dat dat misschien aan mijn stereo lag, maar ook dezelfde hoofdtelefoon als de Front AUdio geeft prima geluid aan de achterzijde zonder gekraak.

Ik heb een X-Fi eXtreme Gamer, dus Geen onboard kaart, dus dat kunnen we afstrepen. Wat ik verder heb geprobeerd is:

-Verplaatsen naar ander PCI slot, maar heb er helaas maar 2 :(
-Proberen IRQ aan te passen, maar daar kom ik niet zo ver mee, aangezien ik ze in windows xp/ mn bios niet toe kan wijzen, iemand een idee hiervoor?
-Andere stekkers geprobeerd omdat misschien mn randaarde overleden was.
-Audio snoer in de front audio geaard(ja je probeerd wat)
-beide stekkertjes van de Front audio geprobeerd (HD en AC '97)
-Oude drivers, nieuwe drivers
-Windows opnieuw installeren
-Andere Hoofdtelefoon
-Alle snoeren unplugged en alleen toetsenbord, muis, stroom, audio en ook dan heb ik t...

Heeft er iemand nog andere ideeën want ik ben een beetje ten einde raad, wat kan ik nog proberen, of zal ik er op de een of andere manier mee moeten leren leven, terwijl mijn onboard kaart er geen last van had? :-(

Breek je nek voorzichtig

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

nu wil ik niet heel bijdehand doen, maar hoe kan je een onboard kaart verplaatsen van pci slot?

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
oeps, typefoutje ;-)

Breek je nek voorzichtig

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kabeltje van je geluidskaart naar je front-out voorzien van een ferriet-ring oid om zo de storingen tegen te gaan? En ff kijken hoe die kabel loopt, mogelijk pikt ie onderweg interferentie op :)
Moet haast wel in de kabel van geluidskaart zitten. Achter zit op de geluidskaart zelf en dat gaat goed (dus in geluidskaart kan het niet zitten) en de fronconnectors zelf zitten in het plastic geklemd en dat stoort wat lastig ;) Blijft alleen de interne kabel dus over :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
De geluidskaart zit helemaal onderin m'n kast. de kabel loopt over de bodem van de kast naar de voorkant alwaar hij langs 2 91mm fans loopt om bij het front panel uit te komen. lijkt me niet dat de geluiden daar uit komen... De kabel ligt wel op de bodem van de kast, weet niet of dat voor storing kan zorgen? Vreemde is dat vlak hiervoor de kabel bijna hetzelfde liep, alleen was hij even iets hoger op het moederbord aangesloten ipv op een losse kaart, verder was er volgens mij geen verschil.

Maar wat doet zo'n ring precies? Naja zal zelf even zoeken en laat weten hoe t afloopt.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Is dit probleem nog opgelost?
Ik maak op dit moment namelijk hetzelfde mee, heb net een nieuwe xtreme gamer,
en nu kraakt hij bij alles als ik de koptelefoon aansluit in het front panel.

Het kabeltje van het front panel heb ik losgemaakt (het zat mooi tegen de onderkant van de kast verwerkt) om hem aan de geluidskaart te koppelen.

Bij mij is het zowel het geval als ik de HD Audio of de AC97 gebruik,
en als ik het kabeltje weer in mijn moederbord plug, houd ik dit probleem.
Pagina: 1