Op het werk hebben wij een Toshiba L20 laptop. Deze is klaargemaakt voor een gebruiker en daarvoor moest even het opstartwachtwoord eraf. We zijn de bios in gegaan en hebben het wachtwoord uit gezet, dachten we.
Na een reboot zat er een password op de bios, kunnen dus niet meer de bios in. In de veronderstelling dan gewoon even in Windows met debug dan een reset geven werd ook snel uit de droom geholpen, want er zit nog steeds een opstartwachtwoord in, maar niet meer welke het was geweest.
Nu heb ik veel op internet gevonden over dit probleem, echter de backdoor passwords van Phoenix werken niet. Ook hebben wij een Toshiba reset plug, maar daar heeft de L20 geen aansluiting voor.
Wie weet hoe ik nu nog in de laptop kan komen?
Info:
Laptop: Toshiba Satellite Pro L20
Bios: Phoenix (versie onbekend, kom er neit meer in)
Booten vanaf een ander media niet mogelijk, gezien opstartwachtwoord.
Na een reboot zat er een password op de bios, kunnen dus niet meer de bios in. In de veronderstelling dan gewoon even in Windows met debug dan een reset geven werd ook snel uit de droom geholpen, want er zit nog steeds een opstartwachtwoord in, maar niet meer welke het was geweest.
Nu heb ik veel op internet gevonden over dit probleem, echter de backdoor passwords van Phoenix werken niet. Ook hebben wij een Toshiba reset plug, maar daar heeft de L20 geen aansluiting voor.
Wie weet hoe ik nu nog in de laptop kan komen?
Info:
Laptop: Toshiba Satellite Pro L20
Bios: Phoenix (versie onbekend, kom er neit meer in)
Booten vanaf een ander media niet mogelijk, gezien opstartwachtwoord.