Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WW en Pers gegevens Hotmail/Live onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Papillon57
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09-2023
Nadat ik 2x een niet door mij aangevraagd mailtje van Hotmail kreeg over het opvragen van mijn ww maar eens op de link annuleren geklikt.
Helaas laadt de bedoelde pagina dan niet en dus verder gezocht.
Dan blijkt dat ik niet bij mijn persoonlijke gegevens, kan dus geen ww of iets anders veranderen.
Blijkt dat het bij geen van onze (7) accounts werkt ook niet op een andere pc bij vrienden.

Maar eens mailen met de helpdesk, krijg je eerst een standaardmailtje dat je je hele ziel en zaligheid op moet geven zodat ze verder kunnen zoeken.....
Daar beginnen we dus niet aan, wel even IPadres ed gemaild. Mailtje terug met de melding dat het niet aan de provider oid ligt maar aan het profiel en dat ik toestemming moet geven zodat zij in mijn profiel met de hand (!) iets kunnen wijzigen zodat alles weer werkt.
Heel vreemd, ik heb diverse adressen van Hotmail en Live (zowel NL als Franse adressen) en dat zouden ze dan allemaal met de hand moeten wijzigen..... En wie kijkt nu dagelijks bij zijn ww dus hoeveel profielen moeten ze dan wijzigen.

Ik vind het maar een raar verhaal vandaar mijn vraag:
Zijn er meer mensen die hier last van hebben en zo ja hoe heb je het opgelost?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:48

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je bent het slachtoffer van phishing geworden denk ik, Hotmail stuurt nooit mailtjes over wachtwoorden en persoonsgegevens, een ander heeft zich voorgedaan als Hotmail met als doel jouw wachtwoord te krijgen.

• Papillon57
Nee, dat is het niet.
Ze vragen geen ww ed alleen maar toestemming.
Dit staat in hun laatste mailtje

Bedankt dat je nogmaals contact met ons hebt opgenomen.
Het probleem zit hem in het profiel.
Wanneer daar aanpassingen in worden gemaakt, is het probleem weg.
Deze aanpassingen kunnen alleen worden gemaakt met het speciaal gemaakte programma wat wij hiervoor gebruiken.

• Papillon57
Inmiddels even geprobeerd om een nieuw account aan te maken, dat gaat goed :)
Maar nu die persoonlijke gegevens bekijken en aanvullen......... :( niet dus.

Het gaat dus m.i. om veel accounts, als zelfs nieuwe accounts hetzelfde probleem hebben :?

• Papillon57
Na heel veel mailen met zowel de Amerikaanse als de Nederlandse Helpdesk, waarbij lezen voor hen kennelijk erg moeilijk is, heb ik eindelijk een antwoord gekregen wat mij geholpen heeft het probleem op te lossen.

Een van de door hem aangedragen oplossingen wees op een update van XP en dat leek zeer aannemelijk. En omdat de CTmagazine laatst een updateroutine had gemaakt heb ik deze laten lopen en mijn pc weer helemaal bijgewerkt met de meest noodzakelijke updates.
En dit blijkt idd het probleem op te lossen :)

Het heeft even geduurd maar het is gelukt.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Heb je het over de webmail versie van HoTMaiL, waarvoor je je OS moet updaten?! Dat kan toch haast niet anders dan expres zo gedaan zijn?

• Papillon57
Nee, het was de normale Live Messenger 8 die op mijn pc staat.
En omdat ik niet automatisch laat updaten maar dat eens in de zoveel tijd zelf doe (als ik er aan denk) bleek dit dus het probleem op te lossen.

Die andere pc's waarop ik het geprobeerd had deden ook niet aan automatisch updaten :)

Verwijderd

hoi, precies het zelfde probleem hier (80048830 "probleem met live ID", nergens kunnen inloggen om dat te verhelpen).
Wat voor XP update moest jij draaien?

Bedankt!!

Paul
Papillon57 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:05:
Na heel veel mailen met zowel de Amerikaanse als de Nederlandse Helpdesk, waarbij lezen voor hen kennelijk erg moeilijk is, heb ik eindelijk een antwoord gekregen wat mij geholpen heeft het probleem op te lossen.

Een van de door hem aangedragen oplossingen wees op een update van XP en dat leek zeer aannemelijk. En omdat de CTmagazine laatst een updateroutine had gemaakt heb ik deze laten lopen en mijn pc weer helemaal bijgewerkt met de meest noodzakelijke updates.
En dit blijkt idd het probleem op te lossen :)

Het heeft even geduurd maar het is gelukt.

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 19:28
Even een rotschop.

Mijn vriendin heeft sinds kort ook bovenstaand probleem en kan dus ook niet msn'en, wat natuurlijk een grooot drama is :P

Heeft iemand hier al een oplossing voor voor, of moet ik contact zoeken met Live/Hotmail??

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En wat heb je zelf gedaan om het op te lossen?

Hier boven is aangegeven dat je Windows moet laten updaten en kijken naar een nieuwere versie van MSN.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 19:28
Vandaag heb ik het op 2 verschillende machines geprobeert.
Zowel een Vista als een XP machine, beide volledig up-to-date.

Eerder deze week heb ik het al met andere pc's geprobeerd, maar het lukt dus op geen enkele pc.
Op een andere website las ik dat het door één of andere familiefilter zou kunnen komen, die met een Windows update meegekomen zou kunnen zijn.
Dit filter kan ik echter nergens vinden.

Overigens heb ik bij de pogingen vandaag de virusscanners en firewalls uitgeschakeld.
Pagina: 1