Vaak moet ik sites uploaden en dan daarna nog eens CHMOD naar 777 doen om e.e.a. goed te mogen configureren. Is het mogelijk (met een Mac prog) om de files direct up te loaden met 777 rechten? Ik heb al wat gezocht op google en in verschillende ftp clients maar kan het niet vinden.
gewoon een shell-script maken of Automator gebruiken om daarvan een standaard batch handeling te maken?
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Cyberduck doet dit. Onder Voorkeuren - Wachtrij - Bevoegdheden - Uploads kun je kiezen om de bevoegdheden van de locale file ook op de server toe te passen, of om zelf een waarde toe te kennen.wdebitewari schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:45:
Vaak moet ik sites uploaden en dan daarna nog eens CHMOD naar 777 doen om e.e.a. goed te mogen configureren. Is het mogelijk (met een Mac prog) om de files direct up te loaden met 777 rechten? Ik heb al wat gezocht op google en in verschillende ftp clients maar kan het niet vinden.
Thanks! Ik ga het direct testen met Cyberduck.
Is het geen beter idee om de eigenaar van de file meteen goed te zetten, in plaats van je files voor iedereen toegankelijk maken?
ProFTPD (Linux) heeft hier in ieder geval een optie voor, ik denk dat andere FTP Servers hier ook wel iets voor hebben.
ProFTPD (Linux) heeft hier in ieder geval een optie voor, ik denk dat andere FTP Servers hier ook wel iets voor hebben.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Tijdens de installatie van Joomla! bijv. geeft het problemen. Het beste is dan om achteraf de rechten scherp te zetten.
Pagina: 1