Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win32]Waar in de registry shared settings opslaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil algemene settings wegschrijven in de registry. (Bijvoorbeeld welke filters er momenteel in de microscoop zitten... ) Deze settings gelden voor alle users, en moeten ook door alle users gewijzigd kunnen worden. De users hebben echter niet allemaal admin rechten. (En met Vista om de hoek wil ik dat ook niet vereisen...)

Maar waar in de registry moet ik het dan wegschrijven?

HKEY_CURRENT_USER is alleen voor de huidige user... dat werkt niet, omdat de volgende user dan niet de wijzigingen in de settings door krijgt. HKEY_LOCAL_MACHINE is zichtbaar voor iedereen, echter niet beschrijfbaar voor niet-admins.

Is er nog een andere plek? Ik zoek zoiets als een "All users" entry analoog aan de All users\Appdata directory voor bestanden...

Of moet ik toch HKEY_LOCAL_MACHINE gebruiken, maar dan bij de installatie van het programma de security settings op de key veranderen, zodat het ook schrijfbaar is voor gewone users?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33
Waarom moet het in de registry?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:43:
Is er nog een andere plek? Ik zoek zoiets als een "All users" entry analoog aan de All users\Appdata directory voor bestanden...
Deze locatie is juist uitermate geschikt hiervoor.

Roomba E5 te koop

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
HKLM is admin-only, behalve de subkeys die je expliciet schrijfbaar maakt voor Everyone

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Misschien is het handiger om een xml file oid te gebruiken! Registry probeer ik altijd te vermijden.
Deze kun je dan in je app folder zetten en kan door elke gebruiker die het programma gebruikt opgehaald worden.

[ Voor 36% gewijzigd door steffex op 26-01-2008 19:34 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Let wel, in de Program Files en Windows directory mag ook niet worden geschreven.
Dus als je applicatie hier in een submap staat, krijg je alsnog foutmeldingen of een niet (goed) functionerende applicatie.
Oh, misschien mag je trouwens wel schrijven in de submap van je eigen applicatie, maar in die van een andere mag niet/krijg je fouten.

Misschien dat je gebruikers wel in C:\Users\Default mogen schrijven/lezen, maar dat zou je dan moeten uitproberen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 10:31
stef-o schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:33:
Misschien is het handiger om een xml file oid te gebruiken! Registry probeer ik altijd te vermijden.
Deze kun je dan in je app folder zetten en kan door elke gebruiker die het programma gebruikt opgehaald worden.
Als je app-folder in Program Files zit, is deze over het algemeen niet schrijfbaar voor niet-administrators... :)
Pagina: 1