[Vista] VPN naar SBS, geen internetverkeer meer*

Pagina: 1
Acties:
  • 618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
We hebben hier een Windows Small business 2003 server staan op een ADSL lijn van vuurwerk. Aan de overkant staat een PC met windows Vista (business) op UPC kabelinternet.

Na het instellen van de VPN verbinding heb ik alles getest en ik kon bij alle bestanden op de server. Helaas was ook tijdens de active VPN verbinding internetten niet meer mogelijk. Zodra de VPN verbroken wordt kan er weer gewoon worden geinternet zonder problemen of ook maar iets gewijzigd of opgestart op afgesloten te hebben.

Op 1 of andere manier wordt waarschijnlijk de internetverbinding ook over de VPN verbinding geleidt maar ik kan nergens vinden hoe wat en waarom :( iemand nog tips ?

(ben nu ook maar Microsoft course 2395a aan het volgen zodat ik de server zelf snap en niet meer afhankelijk ben van de leverancier maar hier wordt ook al niet echt diep op VPN ingegaan + het probleem lijkt mij bij vista te liggen en niet aan de server.)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43
Je kunt bij het instellen van het VPN ergens bij de network properties 'use alternate gateway' oid instellen. Dat moet je dan doen, dan gebruikt ie gewoon je default gateway op je internet pijp voor al het verkeer buiten je eigen subnet.

Doe het even uit mn hoofd, dus het kan wat anders heten.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Use Default Gateway on remote network dus :)

En een gratizz titelaanpassing omdat 't weekeind is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 18:47
Bijna weekeind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
kan nu ff niet bij die pc

Maar ik neem aan dat het op de vistabak ingesteld dient te worden.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 16:16
Op je vista machine inderdaad. Bij je inbel VPN verbinding vink je "use default gateway" juist UIT.
Wat gebeurt er namelijk: Je VPN verbinding wordt als het vinkje aanstaat de default gateway. Dat betekent dat al je internet verkeer via de VPN verbinding bij je server terecht komt. Die blokkeert dat waarschijnlijk.
Als je het vinkje uitzet, dan wordt al het verkeer dat niet voor het subnet van je VPN endpoint bedoeld is, gewoon weer via je normale internetverbinding naar buiten gestuurd, en dan heb je weer internet.

Mocht je een machine buiten het subnet van je VPN endpoint via de VPN verbinding willen bereiken, dan heb je een probleem en zul je het vinkje aan moeten laten of je routing tabel met de hand aan moeten passen.
Pagina: 1