Toon posts:

[2003] Remove and prevent access to shutdown command

Pagina: 1
Acties:
  • 1.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Hier op mijn werk hebben we 3 terminal servers (allen Win 2003), welke in een OU "terminal servers" zijn geplaatst. Hieraan hebben we o.a. de volgende 2 GPO's aangekoppeld.

-Remove and prevent access to shutdown command.
-Add logoff to Start menu

Nu hebben we het probleem dat bij de ene Terminal Server de shutdown knop (onder start) wel verdwenen is, maar bij de andere terminal server niet.

In de OU staan alleen de 3 betreffende terminal servers, daarvoor hebben we de GPO "user group policy loopback procesising mode" ook enabled (in merge mode).

Helaas moeten de domain users, powerusers zijn voor een bepaalde applicatie, waardoor ze dus standaard shutdown rechten hebben. Nu heb ik dit recht verwijderd in de local security policy op alle 3 de terminal servers. Ze mogen nu inderdaad niet meer afsluiten, alleen op 1 terminal server blijft de shutdown button wel staan.

Heb echt van alles geprobeerd, nagekeken, gegoogled maar heb de oplossing nog niet kunnen vinden. Komt dit probleem misschien 1 van jullie bekend voor?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

heb je al een gpupdate gedaan?

Money for nothin' and your chicks for free

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

idd, GPUPDATE /FORCE en dan opnieuw checken. Gaat wat sneller dan een normale GPUPDATE trouwens.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dit had ik al gedaan, sorry voor het niet vermelden. Maar hierdoor blijft de shutdown dialog onder het start menu nog steeds zichtbaar.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Helaas moeten de domain users, powerusers zijn voor een bepaalde applicatie, waardoor ze dus standaard shutdown rechten hebben.

onzin natuurlijk, je moet gewoon met filemon/regmon gaan kijken waar die gebruikers precies rechten moeten hebben in de registry/filesystem en de aanpassingen maken.

het is helaas 'common practice' bij veel beheerders waar ik kon dat dit even snel wordt opgelost door iedereen poweruser te maken.... :X

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga het hier voorstellen om het met filemon/regmon te gaan doen. Maar dit lost denk ik nog niet het probleem op? Aangezien de shutdown button op de ene server wel is verdwenen, op de andere server niet. Iemand misschien nog suggesties?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoek in de logs naar de foutmeldingen ,die heb ik je nog niet zien posten. Zolang we niet weten wat er fout gaat kunnen we je niet helpen ;) Ik zet nog even het OS in de titel, Windows Servers en Server-Software - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1