Internetlijn bezet door oud-bewoner -> wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.611 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 07:19
Hallo,

Vanaf 1 maart ga ik verhuizen naar een ander appartement. Ik heb op dit moment de sleutels al. Omdat ik nog wel eens verhalen hoor over oud-bewoners die nog een abonnement hebben lopen via de telefoonlijn heb ik KPN maar eens voor de zekerheid gebeld. En je raad het al, bij mij is dat dus ook het geval. Ik wil graag ADSL van Telfort.

Nu is het probleem dat ik geen ADSL2 kan aanvragen omdat de lijn bezet is. Ze kunnen mij ook geen namen doorgeven (ivm privacy). Ik heb De Woonplaats (mijn woningvereniging) gebeld en die kunnen ook niks doen zeggen ze. KPN geeft 2 opties:
1. Oud bewoner moet huidige abonnement opzeggen.
2. Nieuwe lijn laten aanleggen (Eenmalig 47,55 + 10,- per maand) en dan kan ik weer alles aanvragen wat ik wil.

Mijn eigen optie 3 is alles via @home doen (dus tv en internet). De kabel is volgens mij gewoon vrij(?). Maar dan heb ik heel wat minder snelheid dan ADSL2.

Wat moet ik nu doen? KPN zegt niks te kunnen doen en De Woonplaats wil dat KPN hun belt maar ik denk dat dat geen zin heeft. Is het verstandig om een nieuwe lijn te laten aanleggen en die eenmalige kosten (+ 10,- per maand) voor lief te nemen? Of toch maar alles via de kabel (@home)?

En nog andere mogelijkheden om de vorige bewoner op te sporen? KPN heeft wel een naam laten ontglippen. Dit is echter niet de vorige bewoner maar misschien de bewoner daarvoor?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
optie 4: wachten tot 1 maart?

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:37

ByteDelight

Retro computing is alive!

bsmpower schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:22:
Wat moet ik nu doen? KPN zegt niks te kunnen doen en De Woonplaats wil dat KPN hun belt maar ik denk dat dat geen zin heeft. Is het verstandig om een nieuwe lijn te laten aanleggen en die eenmalige kosten (+ 10,- per maand) voor lief te nemen? Of toch maar alles via de kabel (@home)?
Is @Home niet veel duurder kwa maandelijks tarief dan Telfort?

Uit principe zou je naar mijn mening al niet in moeten gaan op de extra lijn met bijkomende kosten, het is natuurlijk belachelijk dat KPN een andere abonnee daarmee opzadelt.

Het moet toch mogelijk zijn om aan te tonen bij KPN dat de lijn in jouw woning niet meer fysiek in gebruik is door de oude huurder, en dat dat ook niet meer zal gebeuren?
Daar moeten ze naar mijn mening een procedure voor hebben, belachelijk als dat niet zo is.
Misschien kun je met behulp van een formele brief van je woningstiching dit afdwingen bij KPN?

Nogmaals, zo niet, dan zou het belachelijk zijn om KPN extra te gaan betalen voor een ontbrekende procedure.
In dat geval is At Home een betere oplossing. Die snelheid zal wel meevallen, en ik @Home heeft onlangs de snelheid van een abonnement verhoogd, wellicht volgen andere abonnementen ook nog.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• bsmpower
Waarom tot 1 maart wachten? Zou mooi zijn als ik dan al internet heb namelijk.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
KPN zit wat dit betreft in een spagaat. Ze hebben een contract met iemand dat ze niet zomaar eenzeidig kunnen opzeggen. Bovendien is het hoogstwaarschijnlijk geen contract met een bewoner, maar met een provider. De provider heeft weer een contract met de bewoner. De bewoner mag dan wel weg zijn, maar dat betekend nog niet dat de provider ook weg moet. (ADSL signaal overnemen enzo). De provider moet in deze dus aan KPN doorgeven dat de lijn gesloopt mag worden.

Je hebt naast de bovenstaande tips 2 opties:
1. Stel de woningbouwvereniging verantwoordelijk. Zij horen er zorg voor te dragen dat de woning (en dus ook de lijn) "schoon" wordt opgeleverd. (Laat je niet afwimperen met "dan moet je bij de oude bewoners zijn", daar hebben zij een contract mee, niet jij)
2. Vraag een verhuizing aan. Geef bij de aanvraag van de ADSL verbinding aan dat je reeds bij een provider zit en naar hun wilt verhuizen. Misschien lukt het.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nijn schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:40:
KPN zit wat dit betreft in een spagaat. Ze hebben een contract met iemand dat ze niet zomaar eenzeidig kunnen opzeggen. Bovendien is het hoogstwaarschijnlijk geen contract met een bewoner, maar met een provider.
Het is dan nog steeds niet uitgesloten dat eea al in werking is gezet en dat er op 1 maart gewoon niets aan de hand is... :z

{signature}

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:58

Kettrick

Rantmeister!

Op het moment dat het oude signaal weg is zal je toch alsnog die 47 euro moeten betalen voor een nieuwe lijn, plus de kaal koper kosten maandelijks ?

Als je het voor elkaar krijgt om de oude lijn te migreren (wat niet lukt als die al opgezegd is), heb je mazzel en bespaar je die 47 euro.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 13:24
Als de oude bewoner het abonnement al wel had opgezegd had je ook die 47,55 en 10 euro per maand moeten betalen als je een KPN abonnement had gewild hoor. Of het nou op het eerste of tweede aderpaar geleverd wordt maakt geen verschil.

Vraag gewoon je abonnement aan, en het zal op het tweede aderpaar geleverd worden (controleer wel even op je IS/RA of het tweede aderpaar ook vrij is)... Als je het zonder KPN abonnement aanvraagt moet je mogelijk nog steeds aansluitkosten (voor de new line service) betalen, controleer dat even. De provider moet dat gewoon aan KPN betalen namelijk.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
matthijsln schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:53:
Als de oude bewoner het abonnement al wel had opgezegd had je ook die 47,55 en 10 euro per maand moeten betalen als je een KPN abonnement had gewild hoor. Of het nou op het eerste of tweede aderpaar geleverd wordt maakt geen verschil.

Vraag gewoon je abonnement aan, en het zal op het tweede aderpaar geleverd worden (controleer wel even op je IS/RA of het tweede aderpaar ook vrij is)... Als je het zonder KPN abonnement aanvraagt moet je mogelijk nog steeds aansluitkosten (voor de new line service) betalen, controleer dat even. De provider moet dat gewoon aan KPN betalen namelijk.
ken de voorwaarden: je kan telfort zonder kpn ook aanvragen, zonder extra kosten.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• bsmpower
Bedankt voor jullie antwoorden.

@home was een optie geweest als de snelheid hoger lag. Ik wil het Internet Regelmatig dan aanschaffen ivm kosten. Maar dat is maar een 4000kbit/s lijn ten opzichte van Telfort die maar liefst 20Mbit/s. En het is juist Internet Intensief 8000 die verhoogd is, maar die is te duur voor mij.

Trouwens wat ik graag zou willen weten. Als ik een nieuwe KPN lijn neem (dan maar eenmalige kosten) dan kan ik iig een "frisse" start maken. Dit duurt ongeveer 2 weken zeiden ze. Als ik hier bevestiging van heb kan ik Telfort Internet aanvragen?! MAAR hoe werkt dit? Want je moet aangeven dat je KPN abonnement hebt. Telfort neemt deze dan over. Kan Telfort deze al overnemen als ik nog maar een paar dagen KPN heb?

• Quacka
heb je nu eigenlijk kpn of telfort gebeld?
Nu is telfort wel van kpn, maar verder zijn het toch aparte organisaties.

Kan je niet beter vragen of ze je niet gewoon kunnen aansluiten?
Aan kpn vragen lijkt me niet het beste in dit geval.

• bsmpower
Quacka schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:40:
heb je nu eigenlijk kpn of telfort gebeld?
Nu is telfort wel van kpn, maar verder zijn het toch aparte organisaties.

Kan je niet beter vragen of ze je niet gewoon kunnen aansluiten?
Aan kpn vragen lijkt me niet het beste in dit geval.
KPN gebeld. En ik kan wel gewoon Telfort Internet gaan bestellen maar dan heb ik een grote kans dat het wordt afgewezen om de reden dat er al een signaal doorheen gaat?

Edit: Lees net dat Casema, @Home en Multikabel vanaf medio mei als Ziggo door het leven gaat. Zal dit (positieve) gevolgen hebben voor de snelheid van internet? Want ik kan @home nemen waarbij deze dan automatisch over gaat op Ziggo. Hopelijk gaat deze dan concurrentie leveren met ADSL2 qua snelheid (als dit technisch mogelijk is tenminste)...?!

[ Voor 46% gewijzigd door bsmpower op 25-01-2008 20:42 ]

• Quacka
Maar wellicht heeft telfort andere wegen.
En anders kan telfort de adsl aanbieden op een nieuwe lijn. (dus 2e)
Voor telfort maakt het weinig uit of ze een nieuwe adsl-verbinding op aderpaar 1 of aderpaar 2 moeten leveren.
Want zoals matthijsln: als de oude lijn wel op tijd was opgezegd had jij ook geen kpn-verbinding gehad en had telfort ook een nieuwe lijn moeten openen.
Leg gewoon telefonisch aan telfort uit wat het probleem is en kijk of zij bovenstaand als oplossing kunnen bieden.

Het is nu 25-1. Je hebt ruim een maand.
In die tijd hoor je heus wel als het telfort niet lukt. Volgens mij kan je @home wel vrij snel krijgen, itt adsl.

Andere optie: Kies voor alice. Dan krijg je ook 60 euro (ofzo) kosten, maar dat is goedkoper dan de kosten van kpn (want dan zit je volgens mij een jaar aan kpn budget vast). Alice neemt, zover ik weet, standaard het andere aderpaar.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10
Meeste huizen hebben 2 aansluitingen (2 binnenkomende aderparen), dus indien dit zo is zou je ook nog een ADSL lijn ernaast kunnen aanvragen.

Edit: Spuit11

[ Voor 6% gewijzigd door SCIxX op 25-01-2008 21:40 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bsmpower schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:36:
@home was een optie geweest als de snelheid hoger lag. Ik wil het Internet Regelmatig dan aanschaffen ivm kosten. Maar dat is maar een 4000kbit/s lijn ten opzichte van Telfort die maar liefst 20Mbit/s. En het is juist Internet Intensief 8000 die verhoogd is, maar die is te duur voor mij.
Wat een ongeduld ;) . Maar goed, de woningbouwvereniging hoeft jou niet de gegevens van de oud-bewoner te geven, maar kan natuurlijk wel zelf contact opnemen met die bewoner. Dan is er geen privacyprobleem.

Echter, een opmerking over de KPN-lijn, om je een hoop kosten en teleurstelling te besparen. De snelheid over de KPN-lijn gaat maximaal 20 Mbit/s zijn. Die snelheid is echter afhankelijk van de afstand naar de centrale, en neemt snel af. Die 20 Mbit zul je hoogstwaarschijnlijk niet halen, en zeker als je wat verder van de centrale zit en de lijn wat minder van kwaliteit is zit je zo onder de 10 Mbit/sec.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Ik zou even wachten tot 1e week februari. Als je een 1e lijns agent hebt gesproken van KPN en die kan zien dat er ADSL actief is, dan kan hij wrschijnlijk ook wel zien als er een opzegging loopt. Gewoon een beetje nonchalant vragen of de lijn tegen 1 maart vrij is ivm met jouw ADSL-aanvraag.

Wat het voordeel is van een telefoonlijn hebben in dit soort situaties is dat KPN de ADSL verbinding van de vorige bewoner laat opheffen als er problemen zijn bij het verhuizen van je telefoonlijn. Als er bijvoorbeeld maar 1 aderpaar is ofzo.

In jouw situatie is het echter nog zo ver van tevoren dat er geen redelijke analyse te maken is zonder dat je weet wat de vorige bewoner heeft geregeld.

• bsmpower
Ik lijk ongeduldig maar dit komt omdat ik graag 1 maart internet wil hebben in huis. En om problemen te voorkomen probeer ik alles zo vroeg mogelijk te regelen. Het kan ook zijn dat ik dus Telfort aanvraag en over 2 a 3 weken een brief krijg met de melding dat dit niet kan. Dan is het al half februari. Dan moet ik vanaf die datum nog een ander internet regelen en eventueel zelfs nog een nieuwe lijn. Hier gaat ook weer 2x 2 a 3 weken overheen. Dus dan heb ik begin/midden maart geen internet.

Maar ik denk dat ik inderdaad het beste even 1 februari kan afwachten en dan nog eens bellen met KPN of er meer info is over de lijn. Of inderdaad proberen om Telfort te bestellen en afwachten of het gaat lukken.

Bedankt weer voor jullie hulp!

• Quacka
telfort heeft ook een telefoonnummer....

• bsmpower
Hoe bedoel je? Telfort kan volgens mij niet zien of de lijn vrij is als je dat bedoelt. Ik ga Telfort nog wel even bellen na het weekend.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het is een huurhuis ?
Dan lijkt me het toch logisch dat jij als huurder niet opgezadelt zit met een telefoonlijn die je niet kan gebruiken omdat de vorige bewoners een contract aangegaan zijn met iemand...

Ik zou zeggen op naar de het verhuur bedrijf en zeg dat ze contact opnemen met de vorige bewoners dat die het op moeten zeggen.

• bsmpower
Heb mijn verhuurbedrijf al gebeld en zij kunnen geen gegevens geven. Heb ook gevraagd of ze mijn gegevens aan de oud-huurder kunnen geven om contact met mij op te nemen, maar hier kunnen ze ook niks mee zeggen ze. Dus dat is (nog) geen optie...

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

ST10©DE

Dus.............

Toevallig Enschede?

En glas wordt toevallig niet aangeboden? Afhankelijk van de buurt natuurlijk.

Wat ik zou doen is gewoon Telfort aanvragen. 2e aderpaar zou geen probleem moeten opleveren.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• bsmpower
Enschede ja. Ervaring mee? Glasvezel nog niet beschikbaar. Al gebeld met Concept ICT.
Als ik Telfort aanvraag gaat deze dan automatisch naar aderpaar 2 (whatever that is) of moet ik daarvoor wel gewoon eerst een nieuwe (extra) KPN lijn aanvragen?

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

ST10©DE

Dus.............

Speedlinq werd bij mij automagisch op het 2e aderpaar geleverd. En voor zover mij bekend gebeurt dit vaker met kaal-koper lijnen. Ik denk dat je er van kan uitgaan dat Telfort dit ook doet. Maar ja, als je dit risico niet wil lopen, dan moet je misschien een andere oplossing zoeken. En dat kan er eentje zijn waarmee je gedurende de gebruiksduur niet tevreden bent.

Persoonlijk heb ik liever een weekje geen internet en de provider die ik wil, dan gelijk internet maar niet de gewenste provider.

Ik ben onlangs ook verhuisd, van een "de woonplaats" huurhuis naar een koophuis. Ik had Speedlinq in het huurhuis. Pas op 7 januari heb ik mijn verhuizing doorgegeven ( ik had de sleutel al op 1 december). Sinds gisteren werkt het al mijn nieuwe adres. Ik heb het geluk dat ik een Telfort onbeperkt internet GSM abbo heb met een hsdpa telefoon. Daardoor heb ik gelukkig de hele tijd wel internet gehad. (weliswaar met hsdpa snelheid, maar dat is toereikend voor e-mail en browsen)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Waarom al dat moeilijke gedoe?
2. Nieuwe lijn laten aanleggen (Eenmalig 47,55 + 10,- per maand) en dan kan ik weer alles aanvragen wat ik wil.
Wat boeit die eenmalige 48 euro nou, heb je tenminste alle vrijheid.

(Eén keertje niet uitgaan en je hebt het er al uit)

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 26-01-2008 01:01 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:04

rick77

... get to the point!

... plus een verplicht jaarcontract (12 x 10 euro).

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25
Zoals al eerder aangegeven, via Telfort.nl aangeven dat je al ADSL hebt.

Huidige internetverbinding:

ADSL >
van een andere aanbieder

Anders kan je ook proberen aan te geven dat je niks hebt, dan wordt het automatisch op tweede aderpaar geleverd als dat mogelijk is, anders niet.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Zit er nog Telefonie op de lijn ? (KPN telefonie)

Probeer anders even een telefoon aan te sluiten op het 'in gebruik zijnde' aderpaar.

Kijk je meteen even wat voor telefoonnummer het is.

1) Wel telefonie (+ ADSL dus) : Aanvragen bij Telfort op dat nummer en "ik heb al ADSL".
Dat het KPN nummer niet van jou is, is niet jouw probleem :)

2) Geen telefonie (maar wel ADSL): Aanvragen bij Telfort met een nieuwe lijn en "ik heb al ADSL".
Wordt gewoon het huidige signaal overgenomen.

3) Nieuwe lijn laten aanleggen.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Optie 5;
gebruik maken van de 2 maanden proefabo bij @home http://www.home.nl/mijnho...internet/actievoorwaarden
Dan kun je in die 2 maanden rustig ADSL regelen.

Of je zoekt uit hoe snel een nieuwe @home verbinding geleverd kan worden (zijn er ook @home winkels zoals bijvoorbeeld van UPC?). Dan kun je eerst een aansluiting van Telfort proberen te regelen en @home als backup gebruiken. Kabelinternet kan volgens mij snel ingeschakeld worden, alleen levering van het modem kan even duren...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Het startpakket van @home heb je vrij snel in huis (weekje) of je koop het ding bij een winkel.
Nadeel van het proefabonnement.. Het kost je wel geld. Alleen als je besluit @home te nemen krijg je die 2 maand gratis.

• Koffie
  • Laatst online: 23:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is hemelsnaam je probleem :?
Er is helemaal niets loos.
Jij gaat ergens per 1-3 wonen. Degene die daar nu zit, heeft nog gewoon recht op allehande aansluitingen in zijn pand.

Een reatcie als deze:
Omdat ik nog wel eens verhalen hoor over oud-bewoners die nog een abonnement hebben lopen via de telefoonlijn heb ik KPN maar eens voor de zekerheid gebeld. En je raad het al, bij mij is dat dus ook het geval
Is dan dus ook schromelijk overdreven.
What's next, alvast zijn Nuon opzeggen :?
Je kan simpelweg niet zorgen dat er per 1-3 internet is in dat pand, anders dan inbellen.

Geen enkel bedrijf zal een aansluiting goedkeuren, je bent simpelweg geen bewoner van dat adres.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05
Als er al een contract op die lijn loopt btekend dat dat je gratis internet hebt. Je moet alleen even navragen welke provider er op de lijn actief is ivm modem instellingen.
Mocht je graag Telfort willen hebben vraag het dan gewoon aan en geef in je aanvraag aan dat je geen bestaande telefoonlijn en/of internetverbinding hebt. Telfort zal dan gewoon via het 2e aderpaar leveren en is er niets aan de hand.

• bsmpower
Op dit moment woont er niemand. Dus waarom zou die nog recht hebben op internet? Vanaf 24 januari zijn wij de bewoners (op dit moment dus). En begrijp uit alle berichten dat ik me inderdaad misschien te druk maak. We hebben ons ingeschreven in de gemeente dus ik wacht even de bevestiging hiervan af. Dan bestel ik gewoon Telfort. Daarbij geef ik aan dat ik GEEN ADSL heb lopen. Want als ik zeg dat ik dat wel heb dan zoeken ze misschien naar een abonnement op mijn naam en die is er niet!? Als ik zeg geen ADSL te hebben moeten ze maar kijken hoe ze het doen. Als ze automatisch aderpaar 2 gebruiken vind ik dat ook prima.

Dus ik ga na het weekend nog even bellen en dan bestellen.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36
bsmpower schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:09:
Op dit moment woont er niemand. Dus waarom zou die nog recht hebben op internet? Vanaf 24 januari zijn wij de bewoners (op dit moment dus). En begrijp uit alle berichten dat ik me inderdaad misschien te druk maak. We hebben ons ingeschreven in de gemeente dus ik wacht even de bevestiging hiervan af. Dan bestel ik gewoon Telfort. Daarbij geef ik aan dat ik GEEN ADSL heb lopen. Want als ik zeg dat ik dat wel heb dan zoeken ze misschien naar een abonnement op mijn naam en die is er niet!? Als ik zeg geen ADSL te hebben moeten ze maar kijken hoe ze het doen. Als ze automatisch aderpaar 2 gebruiken vind ik dat ook prima.

Dus ik ga na het weekend nog even bellen en dan bestellen.
Het maakt niet zoveel uit of er daar op de lijn nog een verbinding staat. Jij hebt sowieso zijn contractkosten niet. Als de lijn bezet is kun je m sowieso laten weghalen door je nieuwe provider, en als dat niet lukt kun je nog altijd het tweede aderpaar gebruiken.

• bsmpower
Vinnienerd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:30:
[...]
Het maakt niet zoveel uit of er daar op de lijn nog een verbinding staat. Jij hebt sowieso zijn contractkosten niet. Als de lijn bezet is kun je m sowieso laten weghalen door je nieuwe provider, en als dat niet lukt kun je nog altijd het tweede aderpaar gebruiken.
Gewoon maar bestellen dus? En daarbij wel of niet melden dat er een adsl lijn zit (ondanks dat het niet van mij is)?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36
bsmpower schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:19:
[...]

Gewoon maar bestellen dus? En daarbij wel of niet melden dat er een adsl lijn zit (ondanks dat het niet van mij is)?
Gewoon een nieuwe lijn op laten leveren zonder dat het om een overname gaat. Dan komt 'ie automatisch op het 2e aderpaar.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 13:13
Even een tip, ga er NIET vanuit dat Telfort dan ook maar iets voor je regelt met KPN.
Ze lijken onderling 0,0 communicatie te hebben en laten de consument alles zelf maar uitzoeken.

Doe de aanvraag pas bij Telfort als je absoluut zeker weet dat er niets in de weg kan zitten van het oude abonnement op de lijn! Je moet de lijn officieel laten slopen bij KPN met een afgesproken einddatum. De lijn blijft in het systeem van KPN vaak veel langer met status 'onbeschikbaar' staan dan de bedoeling is.

Het helpdesk / klantenservice personeel van Telfort hebben ze ook maar ergens uit de klei getrokken, die snappen er ook geen bal van. Neem dus niet klakkeloos aan wat er gezegd wordt.
Houdt er ook rekening mee dat de klantenservice om je aansluiting te regelen 30 Eurocent per minuut kost (ex kosten mobiele telefonie). 8)7

Als je aanvraag bij Telfort wordt afgewezen hoor je dit pas na 3 of 4 weken, vaak pas op eigen initiatief als je wil weten hoe het ervoor staat. Ik dacht ook mooi op tijd te zijn door 6 weken voor mijn verhuizing in mijn nieuwe huis (waar ik de sleutel al van had) vast DSL aan te vragen. Dit was 16 November...

Ik heb er inmiddels 3 afwijzingen opzitten bij Telfort en ze mogen hun DSL in hun r@%t steken :-).

KPN deed bij mij heel erg moeilijk over het aanleveren van een tweede aderpaar.
Dit kost je zowieso eenmalig 47,50 en 10,- in de maand voor een jaar. Daar gaat het voordeel van je lekker goedkope Telfort abootje...

De enige manier waarop ik gok dat dit goed gaat is als je bij Telfort op het bijbehorende telefoonnummer de aanvraag doet.

Succes, als ik jou was zou ik vast 2 maanden backup @home bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kokkers op 26-01-2008 16:49 ]

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
Ik zou gewoon lekker internetten op de kosten van de vorige bewoner. Had ie 't maar af moeten sluiten. Jij hebt zelfs nog geprobeerd het voor hem te regelen, dus jou valt imho niets te verwijten.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46
Dit kost je zowieso eenmalig 47,50 en 10,- in de maand voor een jaar. Daar gaat het voordeel van je lekker goedkope Telfort abootje...
Dat is niet moeilijk doen, als KPN met dit voorstel komt (Belbudget op een extra lijn aanvragen) dan heb je momenteel gewoon geen 2e lijn. Die kan je het goedkoopst aanvragen door Belbedget te nemen, en dat is idd een jaarcontract.

• bsmpower
Naja dan maar 10,- extra als ik daarmee een "schone" lijn krijg. Bij @home betaal ik 30,- voor een magere snelheid. Telfort + KPN basisbellen is ook 30,-. Dus daar hoef ik het niet voor te laten. Maar het hele gedoe er om heen is wel irritant.

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 14:32
bverstee schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:31:
[...]

Is @Home niet veel duurder kwa maandelijks tarief dan Telfort?

Uit principe zou je naar mijn mening al niet in moeten gaan op de extra lijn met bijkomende kosten, het is natuurlijk belachelijk dat KPN een andere abonnee daarmee opzadelt.

Het moet toch mogelijk zijn om aan te tonen bij KPN dat de lijn in jouw woning niet meer fysiek in gebruik is door de oude huurder, en dat dat ook niet meer zal gebeuren?
Daar moeten ze naar mijn mening een procedure voor hebben, belachelijk als dat niet zo is.
Misschien kun je met behulp van een formele brief van je woningstiching dit afdwingen bij KPN?

Nogmaals, zo niet, dan zou het belachelijk zijn om KPN extra te gaan betalen voor een ontbrekende procedure.
In dat geval is At Home een betere oplossing. Die snelheid zal wel meevallen, en ik @Home heeft onlangs de snelheid van een abonnement verhoogd, wellicht volgen andere abonnementen ook nog.
@Home is wel duurder dan Telfort stuk duurder moet ik zeggen.

Ga je van een snelheid van horende bij het maandbedrag van Telfort internet en bellen zit je op €30,- incl de kosten voor de telefoonlijn en max 20 Mb.

@ Home voor dezelfde prijs zit je op 4 Mb (internet regelmatig) + €9.95 voor bellen (de goedkoopste) plus €15,- voor een kabelabonement.

Bij @ Home heb een vergelijkbare product voor ongeveer €50,- met 4 Mb internetsnelheid, Telfort zit je op €30,- en voor beide geldt dat ik de gesprekskosten er niet bij gerekent heb.

Al met al alleen het abonnement bespaar je €20,- p.m. is €240,- p.j.

Voor de TS gewoon aanvragen jij weet niet dat de oude bewoner niks opgezegd hebben en moet voor jouw ook niet uitmaken immers jij woont daar dan.
KPN moet dit oplossen niet jij.

[ Voor 4% gewijzigd door Queenfanmichel op 26-01-2008 18:43 ]

• IEF

IEF

Why so serious?

Paul0001 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:51:
Ik zou gewoon lekker internetten op de kosten van de vorige bewoner. Had ie 't maar af moeten sluiten. Jij hebt zelfs nog geprobeerd het voor hem te regelen, dus jou valt imho niets te verwijten.
Moet je eerst nog weten wat voor telco er op de lijn zit :+

Om nog maar te zwijgen van mogelijke instellingen (authenticatie?)
Kokkers schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:36:
Even een tip, ga er NIET vanuit dat Telfort dan ook maar iets voor je regelt met KPN.
Ze lijken onderling 0,0 communicatie te hebben en laten de consument alles zelf maar uitzoeken.

Doe de aanvraag pas bij Telfort als je absoluut zeker weet dat er niets in de weg kan zitten van het oude abonnement op de lijn! Je moet de lijn officieel laten slopen bij KPN met een afgesproken einddatum. De lijn blijft in het systeem van KPN vaak veel langer met status 'onbeschikbaar' staan dan de bedoeling is.

Het helpdesk / klantenservice personeel van Telfort hebben ze ook maar ergens uit de klei getrokken, die snappen er ook geen bal van. Neem dus niet klakkeloos aan wat er gezegd wordt.
Houdt er ook rekening mee dat de klantenservice om je aansluiting te regelen 30 Eurocent per minuut kost (ex kosten mobiele telefonie). 8)7

Als je aanvraag bij Telfort wordt afgewezen hoor je dit pas na 3 of 4 weken, vaak pas op eigen initiatief als je wil weten hoe het ervoor staat. Ik dacht ook mooi op tijd te zijn door 6 weken voor mijn verhuizing in mijn nieuwe huis (waar ik de sleutel al van had) vast DSL aan te vragen. Dit was 16 November...

Ik heb er inmiddels 3 afwijzingen opzitten bij Telfort en ze mogen hun DSL in hun r@%t steken :-).

De enige manier waarop ik gok dat dit goed gaat is als je bij Telfort op het bijbehorende telefoonnummer de aanvraag doet.

Succes, als ik jou was zou ik vast 2 maanden backup @home bestellen.
Mooie kans om even je gal te spuwen over Telfort zeker ? 8)7

Situaties verschillen nogal van pand tot pand. Uit eigen ervaring blijkt dat niet zomaar meteen bij KPN bekend is of een lijn geleverd kan worden. Vaak is een status daarom niet zomaar meteen mogelijk naar de klant toe. (begin maar met 1 week "bedenktijd" van je wachttijd af te trekken zowieso).

Klinkt mij in de oren alsof het 1e aderpaar bezet is bij jou, en 2e aderpaar vrij is maar niet aangesloten is. Dat betekent een hoop kosten voor $telco om een nieuwe lijn aan te leggen.

Enige die dat 'goedkoop' kan dan (met veel tegengas) is KPN, aangezien ze hiertoe wettelijk verplicht zijn. Maar dan betaal je wel je aansluitkosten. (al is dat in het geval van graafwerkzaamheden/laswerkzaamheden een FRACTIE van de daadwerkelijke kosten).

Prima dat je mensen wil waarschuwen, maar pas op dat je niet onnodig mensen zenuwachtig gaat lopen maken voordat ie nog maar iets besteld heeft. Totaal onnodig imho.

Mijn advies: gewoon de stoute schoenen aantrekken en checken of er KPN telefonie zit op $aderpaar1 . Dat is dan bepalend voor je aanvraag (welke dus een overname is).

Lekker belangrijk dat er nog DSL zit nu.
Of je speelt gewoon safe en vraagt een nieuwe lijn aan. Zit je altijd goed.

Via telfort: Kans dat het 2e aderpaar niet actief is zomaar. Dus een kans op afwijzing.
Via KPN: Wordt er altijd geleverd, maar is de duurste optie.

[ Voor 81% gewijzigd door IEF op 26-01-2008 23:32 ]

• bsmpower
Denk dat ik voor de oplossing ga dat ik een nieuwe lijn laat aanleggen (als de lijn op 1 februari niet vrij is). Wat ik hiervan begreep is dat dit gewoon een softwarematige ingreep is waarbij de huidige lijn wordt schoongeveegd als het ware? Dit kost me dan maar eenmalig 47,50. Als dit is gebeurt kan ik in ieder geval probleemloos Telfort bestellen!?

Als de lijn schoon is kan ik bestellen. Bij aanmelding geef ik dan aan:
1. Huidige internetverbinding: "Geen internetverbinding"
2. Huidige vaste aansluiting: "Normale telefoonaansluiting van KPN"

Neemt Telfort dan de lijn dan gelijk over ondanks dat KPN net een paar dagen de nieuwe lijn heeft gemaakt??

Naja ik zal morgen zowel KPN als Telfort bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door bsmpower op 27-01-2008 11:42 ]

• musicfreak
bsmpower schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:41:
Denk dat ik voor de oplossing ga dat ik een nieuwe lijn laat aanleggen (als de lijn op 1 februari niet vrij is). Wat ik hiervan begreep is dat dit gewoon een softwarematige ingreep is waarbij de huidige lijn wordt schoongeveegd als het ware? Dit kost me dan maar eenmalig 47,50. Als dit is gebeurt kan ik in ieder geval probleemloos Telfort bestellen!?
Het éénmalige bedrag klopt, je moet echter ook nog 12 maanden 10,50 betalen. Je sluit nl. een BelBudget abonnement af.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 16:41
musicfreak schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:53:
[...]

Het éénmalige bedrag klopt, je moet echter ook nog 12 maanden 10,50 betalen. Je sluit nl. een BelBudget abonnement af.
En het enige dat KPN dan doet is een kiestoon leveren op aderpaar 2, want nummer 1 is nog bezet.
Als je nou Telfort gewoon een signaal laat leveren op aderpaar 2 is alles in orde.

Als ik in mijn huis een telfort abbo als tweede adsl zou willen hebben kan ik toch ook bij mijn aanvraag melden 'svp tweede aderpaar gebruiken'?

Punctuality is the politeness of kings

• bsmpower
Ja komt inderdaad nog 10,- per maand. Kost dus in totaal 30,- voor internet en 15,90 voor @home tv. Maar als ik internet en tv via @home doe kost me dat ongeveer hetzelfde en daarbij veel lagere snelheid.

Veel mensen hebben het hier over 2 aderparen. Hoe kan ik weten of ik inderdaad 2 aderparen heb? Kan KPN dat zien? En doet Telfort dit vanzelf wanneer ze zien dat aderpaar 1 al bezet is? En krijg ik niet alsnog die eenmalige kosten omdat aderpaar 2 moet worden geactiveerd?

Zoals ik al zei ga ik morgen (of 1 februari) gewoon nog even bellen naar Telfort/KPN en dan probeer ik meer info te krijgen.

• JvS
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is al 16 keer gezegd in dit topic. Ik zeg het ook nog maar een keer. Bel heel KPN niet, bestel gewoon bij Telfort ADSL. Geef hierbij aan dat je het op het 2e aderpaar geleverd wil krijgen. Laat het gewoon direct ingaan en bel een weekje later om te checken hoe het gaat.

Dat 2e aderpaar is het toverwoord. Je hebt gewoon blauw/rood dat blijkbaar administratief bezet is. Met een 2e aderpaar doet 99% van de nederlandse particulieren helemaal niets. Er is niets op aangesloten, er zit geen abonnement op. het ligt er alleen maar. Keurig te wachten tot iemand een extra adsl lijn of telefoonabbonnement aanvraagt. Hier in huis is Speedlinq (precies hetzelfde, allemaal gewoon het oude tiscali :P) ook op die manier aangelegd :).

Waarschijnlijk is er gewoon een niet gebruikt aderpaar naar je huis getrokken (dat is alleen echt heel soms niet het geval, zoals bij de bangmaker hier een aantal posts boven :)) en ga je gewoon internet krijgen.

Als je KPN belt, checken ze gewoon de actieve lijn en die is inderdaad bezet. Die medewerkers daar zijn meestal niet erg op de hoogte van het bestaan van 1e en 2e aderparen en praten in Lijnen, terwijl ze dan abbonementen bedoelen. Ik snap dat het verwarring oplevert, maar ga ook gewoon niet KPN bellen als je Telfort internet wilt hebben ;).

Gewoon bestellen dus. Alleen als een bestelling afgekeurd wordt, ga je eens met KPN bellen om fysiek een 2e aderpaar aan te laten leggen (voor die 47 + 120 euro).

Heel simpel :).

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 27-01-2008 13:45 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bsmpower
Ok dat moet ik dan maar proberen. Aderpaar1 en 2 gaan door hetzelfde contactpunt?
Want mijn telefoonlijn komt uit bij een contact in de muur. Zo'n vierkant ding met 4 rondjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.telefoonshop.nl/images/product/image.php?id=41990&dimensionid=1&shopid=181.
In de meterkast kan ik niks zien omdat de kabels uit de grond gelijk naar dat punt gaan. Hoe "weet" de modem of hij aderpaar 1 of 2 pakt? Of gaat dat vanzelf?

Misschien praat ik nu onzin maar heb er echt geen verstand van.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat moet je goed aansluiten. Maar maak je daar later een keer druk om. Ga eerst eens aanvragen.

Je laat je veel te bang maken :o.

• musicfreak
Precies, ik geef JvS helemaal gelijk. Gewoon bestellen, dat met die aderparen fixen naar je aansluitpunt toe komt later wel!

• bsmpower
Prima, maar dus wel aangeven dat ik het op aderpaar 2 wil hebben of doen ze dit vanzelf?

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

.

[ Voor 97% gewijzigd door Opteronx4 op 27-01-2008 20:50 ]

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zeg het er maar bij. Wees niet al te bang als degene aan de telefoon er geen reet van snapt. Dat zijn vaak meer commercieel ingestelde verkopers dan techneuten ;).

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19
Meegemaakt dat het tegenwoordig zo is dat je als klant niet meer gekipnapped kan worden door de ISP's! Met andere woorden! Als JIJ Wilt dat je een andere provider wilt hebben op je lijn is het een kwestie van ISP bellen en zeggen. Ik wil Telfort! Je lijn wordt dan omgezet naar Telfort!
1) Je abbo kosten die nog moeten worden betaald worden dan nog wel in rekening gebracht.
(1 jaar abbo is dus 12 maanden dokken ook al heeft de buurman een andere ISP)
2) Ook moet je de papieren ondertekenen natuurlijk die men je toestuurt.

Dit is volgens mij sinds een tijdje een OPTA regeling om dus zulke 'hostage' gedoe niet meer te laten voorkomen. Informeer eens bij de OPTA zou ik zeggen.

Ik heb dus meegemaakt dat klanten een adsl verbinding hadden , ons gingen opbellen dat deze het niet meer deed maar dus een buurman Orange had aangevraagd en die dag was omgezet! ofwel deze is dus gewoon omgezet zonder dat deze klant dit wist. Dit KAN erg handig zijn maar ook is je buurman even niet meer je beste vriend. ( ze hadden 1 ASL lijn voor de hele woning , etages)

• Atomsk
  • Laatst online: 01-12 15:44
Het eerste aansluitpunt in je huis daar zitten die 4 draadjes in. Kan verschillende vormen hebben: http://home.tiscali.nl/~koffiemok/isra-overzicht.jpg

Meestal is het dus een kwestie van openschroeven, 2 draadjes omwisselen, vastschroeven, klaar.

_██_
(ಠ_ృ)

• Dentheman
  • Laatst online: 01-12 17:11

Dentheman

Zie signature

Als je de oude bewoner op wilt sporen, moet je misschien even bij je nieuwe buren langsgaan en vragen of die het telefoon nummer hebben zodat je hem/haar dan kunt contacten? Er komt ook altijd nog wel post binnen waarop de naam ongetwijfeld staat, en dan misschien zoeken in het telefoonboek? Ideaal zou zijn als je een rekening van een mobiele telefoon binnen krijgt

Zie ondertitel

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

@bsmpower.
Stuur mij eens een pb/dm

• bsmpower
Heb je mail gestuurd.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
freedzed6 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:54:
Meegemaakt dat het tegenwoordig zo is dat je als klant niet meer gekipnapped kan worden door de ISP's! Met andere woorden! Als JIJ Wilt dat je een andere provider wilt hebben op je lijn is het een kwestie van ISP bellen en zeggen. Ik wil Telfort! Je lijn wordt dan omgezet naar Telfort!
1) Je abbo kosten die nog moeten worden betaald worden dan nog wel in rekening gebracht.
(1 jaar abbo is dus 12 maanden dokken ook al heeft de buurman een andere ISP)
2) Ook moet je de papieren ondertekenen natuurlijk die men je toestuurt.

Dit is volgens mij sinds een tijdje een OPTA regeling om dus zulke 'hostage' gedoe niet meer te laten voorkomen. Informeer eens bij de OPTA zou ik zeggen.
Het nadeel is dan weer dat alleen de nieuwe ISP dit mag annuleren. Dus als jij ongewild naar een andere ISP wordt overgezet, dan zit je dus wel met 'hostage' gedoe.

PSN: djmurcielago

• bsmpower
Als het goed is, is de telefoonlijn nu "vrij". Ik heb daarom Telfort Internet besteld. We zullen binnen een paar weken wel zien of het is gelukt. Ga er vanuit van wel natuurlijk :-). Daarnaast nog @home tv. Hopen dat die lijn (kabel) ook vrij is. Ik zal hier weer wat posten als ik weet of het wel of niet is gelukt!

• dexx
  • Laatst online: 12-10 23:57
even een schopje...
ik heb namelijk hetzelfde probleem, alleen gaat het bij mij ben ik bang niet vanzelf over..

ik ben vorige maand verhuist, het huis waar ik in zit heeft zover ik weet voordat ik erin kwam een maand of 2 iig leeg gestaan...
en de vorige bewoner is met de noorderzon vertrokken,
zonder iets te regelen. niemand kan mij iets over hem vertellen, maar ik krijg zelfs nog brieven van de verhuurder aan hem gericht (en als iemand weet dat hij er niet meer woont is het toch wel de verhuurder)
verder kreeg ik in het begin ook nog stapels aanmaningen en deurwaarder brieven op de mat (die ik allemaal retour afz heb gestuurd)

dat boeit me op zich weinig, bij mij kunnen ze toch niets halen..
maar nu is t lastig, ik heb adsl aangevraagd (alice) en vandaag kreeg ik van alice de boodschap dat mn lijn bezet was..
dus ik de kpn gebeld en verteld dat ik mn lijn schoon wilde hebben. jongen die ik toen aan de tel had: geen probleem... ga ik nu doen.. klik klik. hmm hij had een computerstoring, maar als ik over 30 min terugbelde zou t zo geregeld zijn..
dus ik na 30 min terug gebeld, en toen iemand aan de lijn gekregen die me keihard vertelde dat dat absoluut niet mogelijk was en dat kpn dat nooit zou doen..
dus ik volgehouden dat ze dat zeker wel zouden doen en dat er 30 min geleden nog iemand mee bezig was.. maar ze weigerde..
dus ik de tel opgehangen en weer t zelfde nr gebeld in de hoop dat ik de persoon die ik eerder had zou krijgen, maar dat lukte niet. andere persoon die ik kreeg hield vol dat kpn dat nooit zou doen..
ze konden me ook niet vertellen wie dan de provider was en wat ik dan zou moeten doen...
ze boden me wel aan als ik een kpn telefonie abo afsloot (met jaar abo @ €15pmaand) dat ze het dan wel zouden kunnen(oplichters).

en nu loop ik eigenlijk een beetje vast, ik heb nog geprobeerd de opta te bellen, maar die waren dicht dus dat ga ik morgen nog proberen...

-edit- nog vergeten:

ik heb alice eerst nog gevraagd mn adsl op mn 2e lijnpaar aan te sluiten.. maar mijn 2e lijnpaar schijnt niet goed te zijn, en daarvoor moest er een dude de straat hier voor de deur open scheppen en de lijn opnieuw lassen.. en niemand wilde voor die kosten opdraaien...

[ Voor 7% gewijzigd door dexx op 23-04-2008 23:06 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gewoon weer KPN bellen en hopen dat je een ander aan de lijn krijgt. Bij mijn vorige woning heb ik via de telefoon aan ze doorgegeven dat ze mijn lijn uit moesten zetten, dat ging zonder al te veel problemen. .

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• dexx
  • Laatst online: 12-10 23:57
pven schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:04:
Gewoon weer KPN bellen en hopen dat je een ander aan de lijn krijgt. Bij mijn vorige woning heb ik via de telefoon aan ze doorgegeven dat ze mijn lijn uit moesten zetten, dat ging zonder al te veel problemen. .
heb ondertussen al 4 keer gebeld en krijg nu steeds de niet meewerkende medewerkers aan de lijn..

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

AvK

Ready Set Go

Wat heeft de Opta hier mee te maken?

Op zich zou het natuurlijk een mooie boel zijn als je met 1 telefoontje zomaar een lijn zou kunnen opzeggen. Dan kan iedereen wel gaan bellen om de lijn van zijn boze buurman op te laten heffen.
Schrijf een nette mail, met een bewijs erbij (vanaf je huurbaas) dat jij de nieuwe bewoner bent.
Moet goed komen.

Edit: Nog een beter idee is om even persoonlijk langs te gaan bij een Primafoon of iets dergelijks.
Als je daar een nieuwe adsl aanvraagt en je legt de situatie even uit (het liefst met een bewijsje) dan moet dat lukken.

[ Voor 24% gewijzigd door AvK op 23-04-2008 23:15 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Dit probleem is op zich best bekend bij alle DSL telco's (heet ook wel "zitnoggers", afkomstig van het idee dat de lijn van de oude bewoner er "nog zit"), en onder de term "enige bewoner" is hier een oplossing voor; geef bij je nieuwe provider aan dat je de enige bewoner bent, en ze zullen de order voor je lijn met die toevoeging plaatsen richting KPN (die het koper aan de leverancier moet aanbieden), en de oude lijn verdwijnt als sneeuw voor de zon.

De vraag is: welke telco's bieden dit al actief aan. Ik weet dat Orange het doet, maar ik weet niet of dat in 1x lukt; misschien faalt de eerste poging tot registratie, en voegen ze later de optie handmatig toe. Voor andere partijen weet ik ook dat het bekend is, maar ik weet niet of ze de functionaliteit ook daadwerkelijk gebruiken.

• IEF

IEF

Why so serious?

dexx: zelfde advies als eerder:

Gewoon lekker de stoute schoenen aantrekken en DSL aanvragen met een TT migratie.

Check wel even of er ook een KPN al reeds aanwezig is (telefoon aansluiten).
Dat heb je nodig voor de manier van aanvraag:

1) Linesharing
2) Dedicated lijn

(misschien ook leuk om even een DSL modem aan te sluiten.. even kijken of er echt nog signaal aanwezig is - "lijn bezet" kan ook betekenen dat er alleen KPN telefonie zit natuurlijk, aangezien Alice lekker 'ernaast' probeert te leveren, maar dit niet gaat in dit geval)

Wat Kryz zegt is juist, er is tegenwoordig een oplossing in de vorm van "Enige Bewoner"-aanvraag.
KPN, Orange en Tiscali/Telfort bieden dit voor zover ik weet aan.

Wel is deze oplossing nog vrij nieuw en wellicht is het moeilijk om op deze manier aan te vragen.
Makkelijkst is dan alsnog gewoon het bovenstaande als je er snel vanaf wil zijn :+

[ Voor 17% gewijzigd door IEF op 24-04-2008 10:16 ]

Pagina: 1