[XP] wel netwerk, geen data...

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:49
Ik heb hier een verse standaard XP Pro installatie (SP2 met updates) en alles werkt gewoon normaal op iets raars na:
Ik heb een draadloze en een vaste netwerkkaart erin zitten en beide staan ingeschakeld.
Met mijn draadverbinding krijgt de computer netjes door DHCP een IP adres uitgedeeld.
De draadverbinding doet vervolgens niets. Ook niet als ik wifi uit zet. Ik kan nergens naar pingen en in kan ook niet naar gepingt worden.

Maar met draadloos kan hij niet "associaten" met de router, hij vindt het draadloze netwerk wel tijdens het scannen, maar verbinden lukt niet.

Ik heb al nieuwe drivers gebprobeerd, maar beide kaarten krijg ik niet aan de gang.

het lijkt er dus op dat er iets mis is met een onderdeel van XP. Een uitgeschakelde service of iets anders dat kapot is... Heeft iemand enig idee?

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

krijg je wel een IP adres toegekent dat klopt? Geen 168.xx.yy.zz range?

specs | 3360wP met SE3000

• savale
Kensei schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:17:
krijg je wel een IP adres toegekent dat klopt? Geen 168.xx.yy.zz range?
ja het is netjes een 192.168.1.x adres. Alles lijkt te kloppen, maar vervolgens krijg ik geen bitjes door :)
Een andere laptop heeft geen problemen dus het is toch echt de client kant...

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Je zegt dat je niks kan pingen. Gewoon een time-out melding dus?
Geen firewalls aan?

En ben jij pingbaar of ook niet?

Ik zou ook eerst beginnen met het tackelen van 1 issue en dan is de vaste verbinding het makkelijkste. Dus wireless disablen en dan je beperken tot de UTP verbinding.

Zit er geen blockade ergens in je switch/router dat ping (echo's) niet mogen? Lijkt me opzich sterk, want in een LAN wil je dat nl wel kunnen.

Geef ook ff specs van switch/router etc...

[ Voor 5% gewijzigd door Tallguy op 25-01-2008 13:30 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-02 14:12

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Het lijkt er toch op dat het de firewall is en de ip van die ene computer geblokkeerd is.

Rechtenkwestie ofzo kan het niet zijn volgens mij

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 16:29
Lijkt mij gewoon alsof de Firewall in windows aan staat, of een Dns probleem, probeer je te pingen op naam of op Ip adres? en waar ping je naar toe? router of andere pc?

hoe is je ip geconfigureerd, met vast of toegewezen ip?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

savale schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:16:
Maar met draadloos kan hij niet "associaten" met de router, hij vindt het draadloze netwerk wel tijdens het scannen, maar verbinden lukt niet.
[...]
het lijkt er dus op dat er iets mis is met een onderdeel van XP. Een uitgeschakelde service of iets anders dat kapot is... Heeft iemand enig idee?
Gooi de geregistreerde netwerken er eens uit, en herstart de Wireless ZeroConfig service?

Een radio probleem zou eventueel wel met een driverversie te maken kunnen hebben, maar je bent uiterst spaarzaam met relevante info daarover (type kaart).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• savale
Ik ping naar 192.168.0.1 (de router) en krijg dan inderdaad time outs.
Vanaf mijn laptop kan ik de router wel pingen.
De router is een asus wl500g deluxe met openwrt.
de netwerkkaart heeft een sis661 chipset.
Wat ik zo vreemd vind is dat ik wel een ip krijg via dhcp (dus er is wel degelijk een verbinding), maar vervolgens werkt verder helemaal niks. :(

wireless heb ik een linksys wmp54g versie 4.1 kaart. Ik heb wireless zero geprobeerd en de linksys implementatie, maar bij beide lukt het scannen wel, maar vervolgens bij het connecten kan hij niet verbinden. (connectie kwaliteit = 82% volgens het linksys tooltje)

windows firewall voor de zekerheid even uitgezet, zonder resultaat

[ Voor 32% gewijzigd door savale op 25-01-2008 13:59 ]

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Leondendungen schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:39:
Lijkt mij gewoon alsof de Firewall in windows aan staat, of een Dns probleem, probeer je te pingen op naam of op Ip adres? en waar ping je naar toe? router of andere pc?

hoe is je ip geconfigureerd, met vast of toegewezen ip?
Hij geeft aan DHCP, dus... :X

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

savale schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:55:
Ik ping naar 192.168.0.1 (de router) en krijg dan inderdaad time outs.
Vanaf mijn laptop kan ik de router wel pingen.
De router is een asus wl500g deluxe met openwrt.
de netwerkkaart heeft een sis661 chipset.
Wat ik zo vreemd vind is dat ik wel een ip krijg via dhcp (dus er is wel degelijk een verbinding), maar vervolgens werkt verder helemaal niks. :(
Beperk je nou eerst ff tot 1 probleem (UTP of Wireless, niet alletwee) aub. Anders wordt het een allergaardje.
Heb je in WiFi iets van WPA2 aanstaan soms? Want ik had dat ook een keer..wel IP, maar geen verkeer. Totdat ik van WPA2 naar WPA ging.

Maar dat staat uiteraard los van je fixed verbinding.

Fixed: vervang kabel
DHCP renew proberen
Controleer in je router of je ene IP adres terugvind dat via DHCP is uitgegeven aan je PC.
Probeer vanuit je router je PC te pingen

oftewel...deductie

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe komt het dat je een 192.168.1.x adres krijgt, als je router 192.168.0.1 is? Stel eens een vast adres in dat in de reeks van de router ligt, dus 192.168.0.20 bijvoorbeeld. Stel dan de dns en gateway je router in. Krijg je dan wel data? Check dus even de dhcp instellingen van je router, want het ziet er naar uit dat je verkeerde adressen krijgt.

Voor je wireless, weet je zeker dat je beveiliging in orde is, dus zowel de sleutel goed is en eventueel het mac adres van je wifi kaart in de allow lijst staat op de router?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• savale
oops een typo: 192.168.1.1 is mn router adres. Pingen vanuit mn router naar de pc is nog wel iets om te proberen. dns en nameservers staan allemaal goed. Een rotte kabel/kapotte netwerkkaart heb ik nog niet uitgesloten.
Wireless komt straks wel eerst even met draad een vervinding zien te leggen.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

savale schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:24:
oops een typo: 192.168.1.1 is mn router adres. Pingen vanuit mn router naar de pc is nog wel iets om te proberen. dns en nameservers staan allemaal goed. Een rotte kabel/kapotte netwerkkaart heb ik nog niet uitgesloten.
Wireless komt straks wel eerst even met draad een vervinding zien te leggen.
juist, zo pak je het goed aan. stapje voor stapje. Kijk naar je IP instellingen van je router, kijken of je DHCP table overeenkomt qua range met dat IP adres. Nogal lastig als je router 192.168.1.x heeft en je DHCP deelt 192.168.0.x uit op een klasse C netwerk (255.255.255.0 bijv). ja dat krijg je een IP adres, maar je komt nergens bij omdat je subnet dat tegenhoudt.

Kabel lijkt me trouwens niet echt de oorzaak hoor..doe dat maar als laatste

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En zul je net zien dat de kabel verrot is. Ik heb het al eens meegemaakt, van alles geprobeert, bleek het dat de kabel niet helemaal lekker was. Had hij net genoeg draadjes om dhcp te kunnen krijgen, maar data versturen ging niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• savale
Alles klopte, dacht dat ik gek werd, maar gelukkig het werkt nu! Wat het was:
PC had een lichte overclock (10%) Maar er stond geen pci lock op... Wel raar dat ie het dan half deed :) Maarja ik ben blij! Het probleem is opgelost!
Pagina: 1