Temp van een E6850

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds een maand heb ik mijn kapotte DFI 680i en OCZ geheugen omgeruild voor een mooie Asus Striker Extreme en Geil geheugen. Voor het eerst in tijden draait mijn systeem weer perfect. Ondanks een problempje met de temp van de cpu.

Als eerste mijn huidige systeem:

Intel Core2Duo E6850
Artic Cooling Pro 7
Asus Striker Extreme
Geil DDR2 800
Creative Labs X-Fi Fatality
2 WD Raptors
2 Maxtors
2 XFX 8800 GTS
850 watt Thermaltake Toughpower
Coolermaster Stacker 830
2 LG DVD writers
6 Coolermasterfans
1 Zalman fancontroller

Zoals ik zei, draait mijn systeem als een zonnetje. Mooie benchmark scores waar ik me niet voor hoef te schamen. Hij draait helemaal op stock snelheden, dus nog niets overgeclocked. Als ik met nVidia Monitor kijk wat de temps zijn dan zie ik het volgende

CPU 128 C op 1.3125 volt
System 31 C
GPU1 59 C
GPU2 52 C

Die 128 graden van de CPU lijkt mij niet goed, de pc heb ik net aangedaan en verder niets anders gedaan dan even het interpret opgegaan om dit te schrijven. Ook het bijbehorende grafiekje van nVidia Monitor geeft een raar beeld. Per seconde gaat de temp van de CPU heel snel op en neer. Het lijkt wel een osciloscoop. Eerst dacht ik dat het een fout was van dat nVidia programma, maar toen ik in de bios keek wat de temp was, gaf deze deze -128 graden was. Oke het is koud in mijn kamer, maar zo koud!

Om het probleem te verhelpen heb ik gisteravond de bios geflashed naar de laatste (1401), maar dat maakt geen verschil uit.

De CPUfan draait wel, maar niet op topsnelheid. De fan zelf zit er goed op en er zit een heeeeeel dun laagje met thermalpaste tussen.

Heeft iemand een idee wat het is?

Verwijderd

Download eens CoreTemp en kijk wat die aangeeft.
Als je CPU echt 128 graden was, dan had je geen PC meer over...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt mij gewoon een brakke sensor, zeker gezien je 128 en -128 als waarde ziet (lijken me 8bits signed waardes). Hoe warm is het ding als je gewoon het koelblok aanraakt? Dat ding is namelijk nooit 128C, dan zou je dat wel merken als je naast de kast zit :P.

Een oplossing heb ik verder niet, vaak worden dit soort dingen wel opgelost door een biosflash, misschien in de volgende versie. Ik heb dit wel vaker gezien bij Asusborden, maar nooit een oplossing voor gehad.

• 14ReD

14ReD

Who is General Failure?

Topicstarter
@ Icec_Old

Precies. Dat dacht ik dus ook! Ooit was ik vergeten een fannetje te plaatsen op een Pentuim 150Mhz en toen begon hij te roken... Maar dat doet deze dus niet!

Core Temp zegt:
Tj Max 100 C
Core #0 35 C
Core #1 36 C

Ziet er inderdaad beter uit. De bios en nVidia Monitor lezen 'm dus verkeerd uit.

Thanx

@ Terw_Dan

Ik kan hem makkelijk aanraken. Hij voelt wat warmig. Niet heet ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door 14ReD op 25-01-2008 12:24 ]

Verwijderd

Dat is wel erg warm. Mijn E6750 @ 3.0Ghz is in idle-stand (2.2Ghz) ongeveer 26 graden, met een Artic Freezer 7 Pro en een Zalman 120mm outtakefan, meer niet. De kast temperatuur is ook 26 graden. Kamertemparatuur, een graad of 14-15 op het moment, maar zelfs met een kamertemperatuur van 17 graden komt hij niet boven de 30 graden uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 12:26 ]

• 14ReD

14ReD

Who is General Failure?

Topicstarter
Kben al blij dat het geen 128 C is! :) Dus ik maak me voorlopig geen zorgen meer.

Die 2 8800 GTS'en geven heel veel warmte af. Evenals die 2 raptors. Wellicht dat het daar vandaan komt.

Verwijderd

14ReD schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:28:
Kben al blij dat het geen 128 C is! :) Dus ik maak me voorlopig geen zorgen meer.

Die 2 8800 GTS'en geven heel veel warmte af. Evenals die 2 raptors. Wellicht dat het daar vandaan komt.
Nou, om deze temperatuur te bereiken moet ik wel altijd met een dikke trui achter de computer zitten, dus zo'n pretje is het niet! :+

• 14ReD

14ReD

Who is General Failure?

Topicstarter
:) LOL

Dan maar liever een iets hogere temp van de CPU en geen trui, maar een warme kachel! :+
Pagina: 1