Toon posts:

Autoradio aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een simpele 4*35 watt versterker op de kop te tikken om m'n geluid net wat beter uit de verf te laten komen. Deze moet dus aangesloten worden
de line out van m'n headunit heb ik al in gebruik om een versterker voor de hoedenplankspeakers aan te sturen dus die valt af.
De versterker heeft geen highline ingangen dus ik moet iets hebben om een speaker signaal terug te brengen naar een low line signaal. Nu heb ik hier op het forum al gelezen dat dat mogelijk is, maar ik weet eigenlijk niet naar wat voor apparaat ik nu op zoek ben. Bij conrad kwam ik dit tegen maar deze is geloof ik te groot, heb nog niet zo goed gekeken wat ik precies moet hebben(website van conrad werkt niet met links dus dan maar zo)
Afbeeldingslocatie: http://img7.pictiger.com/98b/13903267_th.jpg

Een iso aansluiting. Maar zet deze een high line signaal om in een low line signaal? of kook ik dan gewoon mijn versterker als ik dit gebruik? en hoe zit het met de overige iso aansluitingen die ik heb op de radio zoals de remote? vervallen die of blijven die ook met deze isoplug bruikbaar?
Ik ben jullie alvast erg dankbaar _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 11:53 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Je moet inderdaad van die high-level input naar line-out output convertors hebben, dat is niet wat je nu post, dat is een "standaard" line out setje, voor een autoradio die zijn line-outs op een iso connector hebben zitten, die converteert dus niets.

Caliber heeft onder andere zo'n ding, de LT3H, verkrijgbaar oa bij www.rondevries.nl (staat hij ook op de site.)

Aannames zijn fataal.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 10:57

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

of je hangt een simpele splitter aan de line-out van je 'headunit'

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

powerflux schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:08:
Mja, dat kan ook, maar als je maar één line-out hebt, ben je gelijk van je mogelijkheid af om een fader te kunnen gebruiken. ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
powerflux schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:08:
Liever niet want dan verlies ik de mogelijkheden om links rechts front en rear in te stellen.
Kan bij rondevries het apparaat zo snel niet vinden, maar zal als ik meer tijd heb eens beter kijken of een mailtje sturen. Bedankt voor de hulp :)

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Zoeken op "high level". ;)

Overigens zijn er vast wel goedkopere te krijgen, maar ik heb nooit met die dingen gewerkt, dus ik weet niet of je op kwaliteits-issues bedacht moet zijn.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Heb 'm gevonden die van caliber :) die van caliber is zo te zien nog redelijk goedkoop. denk ook niet dat ik aan kwaliteits issues hoef te denken aangezien de versterker die ik op 't oog heb ook weinig bijzonder s is. goed is goed in mijn geval.
maar heb al een stuk goedkopere gevonden. Voor 13,95 per stuk kan ik me moeilijk de kop stoten lijkt me.
Moet ik trouwens nog op iets speciaals letten? Ga gebruik maken van 2 lichte versterkers eentje dus 4*35 watt en een andere als ik moet gokken maximaal 2*50 watt maar ik weet 't eigenlijk niet.
Neem aan dat ik hiervoor nog geen condensator nodig heb? en ik vroeg me af of ik de remote van de radio gewoon kan splitsen of houdt die dan niet genoeg spanning over?
Kan zijn dat ik iets kritieks over het hoofd zie want ben nogal 'n leek ;) Zou zuur zijn als ik straks alles heb liggen en de boel begint te roken

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 22:45 ]

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Neu, voor dat soort versterkertjes heb je geen condensator nodig, die zullen niet zo snel je dynamocapaciteit overschrijden. ;) Enige waar je op moet letten is een kabel van een beetje behoorlijke dikte (10mm2 is in jouw situatie ruimschoots voldoende, 5mm2 zou ook nog wel kunnen) aan de accu leggen en daar afzekeren op het gecombineerde vermogen van je versterkers, en erop letten dat je de tulpkabels en voedingskabels niet naast elkaar legt, dat was het eigenlijk wel. :)

De remote van de radio is prima te gebruiken en te splitsen, hier gaat geen dikke stroom doorheen, het is alleen maar een schakelsignaal om je versterkers aan en uit te laten springen met de radio mee. Soort schakelaar dus. Vandaar ook remote. ;) Als je de radio aan drukt komt er 12v op de remote te staan, dan weten de apparaten die eraan hangen (versterkers, antennes, dat soort werk) dat ze in moeten schakelen, that's it. :)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1