Toon posts:

Ik wordt helemaal gek van dat hoerending!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Luistert allemaal!

Een tijdje geleden heb ik uit hoop van alle ellende van Windows 98 af te komen Windows ME op mijn compu gezet. Aanvankelijk liep dit prima. Een tijdje later ging alles heel erg langzaam en heb ik me kapot gezocht naar de oorzaak..... een stuk of 25 keer mijn hdd geformatteerd enz enz maar nix gevonden. Ik merkte wel dat iedere keer na het installeren van mijn ISDN de boel de mist in draaide.... dus heb ik ff hardware matig het adres van de ISDN kaart gewijzigd en voila, het werkte weer met een vers geformateerde hdd met Win me erop. Na een uurtje of 3 a 4 begon het geklooi weer en uiteindelijk was het zover dat ik zelfs niet meer kon booten dus maar weer de hdd geformatteerd. Nu wordt het nog gekker: ik krijg Win me niet meer geistalleerd, ik krijg altijd een bsdod tijdens het installen. Goed, dan maar weer 98 erop. Dat gedaan, alles liep. Totdat ik een tijdje gespeeld had en alles ging weer de mist in... ik ben gewoon met IE aan het surfen en dan zet hij zichzelf opeens uit, alles gaat heel traag enz enz!!
IK WORDT HELEMAAL KOTSMISSELIJK VAN DAT KLOTE DING!!! :(
Sorry moest er ff uit zeg!

Iemand suggesties? Bij voorbaat dank!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27
W2k of nieuwe HD

Verwijderd

Dit lijkt verdacht veel op een hardware conflict of een rotte voeding...

Haal alles er maar eens uit behalve videokaart, cpu en geheugen en installeer dan windhoos maar us opnieuw en probeer hem dan maar weer te laten crashen...

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoe kan je windows nou installeren als je je hd eruit haalt :D

Verwijderd

Op diskette ;)

Verwijderd

Topicstarter
Euh daar ben ik weer, gek genoeg functioneert hij nu normaal (ben eens benieuwd hoe lang het duurt) met win98. Het gekke was trouwens ook dat hij pas raar ging doen zogauw ik internet explorer opstartte! Ik ga maar eens wat spelen ermee en kijken wanneer de boel platvalt. Ohja, met win98 heb ik het probleem dat ik outlook niet kan gebruiken. Waarom? Zogauw ik die opstart krijg ik "MSIMN heeft een ongeldige bewerking veroorzaakt in <module onbekend>".... zelfs al heb ik nog nix op mijn compu geinstalleerd!

Heeft misschien nog iemand anders slechte ervaringen met deze combinatie hardware:
Gigabyte GA 7IX mobo
AMD Athlon 600
128 MB PC100
2TheMax Riva TNT 2 M64 32MB
Tekram DC395U SCSI controller
SoundBlaster Live 1024
Tiptel 501 ISDN kaart
IBM 20,4 Gb 7200 rpm ATA66
IBM 8,4 Gb 7200 rpm ATA33
Aopen 36x cdrom
Plextor 40x SCSI cdrom
Plextor 12x SCSI writer
2x fdd

Ik heb eigenlijk sinds de aanschaf van dit ding er alleen maar ellende gehad en het wordt steeds meer, maar ik heb toch niets van goedkope rotzooi hardware erin? :(

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Probs met internet explorer en outlook? Heb je Optout al gedraaid?

• Hyperbird
  • Niet online
Het is gewoon de Tiptel 501 ISDN kaart, beetje gek he, iedere keer als je je isdn kaat installeerd gaat de boel de mist in, na een restart doet alles het weer maar als je ie (dus je isdn kaart) gaat gebruiken loopt hij weer de mist in. Ruk die kaart er eens uit en kijk hoe het dan gaat. Als dat goed gaat moet je ff terug naar de winkel ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Euh of het de ISDN kaart is weet ik niet zo zeker aangezien hij ook wel eens raar doet als dat ding niet aan het werk/geinstalleerd is. Ik had dan ook problemen met mijn SCSI kaart.... Gek genoeg werkt momenteel alles!

Alleen outlook dan niet... Optout wat is dat? Kan ik daarmee mijn probs verhelpen mbt outlook?

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

kijk in deze draad voor info over OptOut.

One's never alone with a rubber duck.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-08 16:00

Sharky

Skamn Dippy!

ik denk ook dat het je isdn kaart is. waarom? euh...dat denk ik gewoon

This too shall pass

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

je zegt niet wat voor kast & voeding je gebruikt. voor al die hardware van jou (zeker met die athlon cpu) zul je een hele zware voeding nodig hebben. wat heb je? het kan namelijk zijn dat de voeding het net niet kan trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, weer een update. Ik had Win98 erop gezet en dat werkte enigszins. Alleen een cd on the fly kopieren wilde niet (en dat met SCSI) want dan kreeg ik een buffer underrun. Nog gekker: als ik met Winamp een MP3 wilde afspelen dan ging dat een minuut of 2 goed, toen viel het linkerkanaal weg, toen een kernel32.dll foutje en toen een VxD crash! Nee, dat was geen toeval, 4x geboot en 4x die fout. Goedzo, de zooi geformatteerd, Win ME er weer opgezet maar zonder de ISDN kaart in de compu. Resultaat: installatie verloopt opeens zonder een crash tijdens de hardware detection. Als eerst in ME mijn SCSI kaart geinstalleerd en wederom krijg ik bij het kopieren van een cd (zelfs op 2x) een buffer underrun. Verder gaat alles weer op 386 snelheid (ik kan niet surfen en de beeldopbouw kun je met je vinger volgen zo erg). Misschien is het pure onzin, maar zou ik wat aan mijn moederbord hebben? Ik bedoel dit is al het derde moederbord dat ik heb! Ja, het eerste wat ik kocht was meteen kapot, het tweede viel na 2 maanden uit (muis/keyboard deden het niet meer dus PS2 gedeelte kapot) en nu zit ik met dit hier.. denk ik!

Als ik voor een nieuw bord ga, wat kunnen jullie me aanraden? Andere suggesties zijn ook welkom...... ik wordt gek van dat k#tding! :(

• Amigo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-10-2025

Amigo

Byte me....

sja... gelukkig hebben we zelf nie zo veel problemzzz ;)

Remember this day, 'cause it could be your last.....

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik zie nog een topic over mijn kast: het merk is "ikweetnietwatvoormerkikhebmaarhetzalwelmerkloosmadeinjapanzijn" en er zit een 230W voeding in, dat moest volgens die knul van die computer winkel genoeg zijn (en daarmee heeft hij ook altijd gefunctioneerd, ik heb er nix bijgebouwd ofzo...).

• Unknown
  • Niet online
Is je koeler mischien ook stuk? Ik heb meegemaakt dat mn pc steeds vastliep na een tijdje en dat kwam omdat soms de fan van de CPU bleef hangen en dus alles oververhitte

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

normaal gesproken zou je voor een athlon minimaal een 300w voeding moeten hebben. amd heeft zelfs een complete pagina op z'n website staan met 'goedgekeurde' voedingen omdat een athlon zoveel van de voeding vraagt.

advies: probeer het eens met een zwaardere voeding. grote kans dat dan al jouw problemen verholpen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Euh ik ben nu weer opnieuw alles aan het installeren, maar ik heb alle kaarten muv mijn videokaart eruit getrokken, kijken of dat wat oplevert (aangezien dan er geen conflicten zullen zijn en ook nog eens wat minder stroom wordt verbruikt..).

Ik kan wel eens gaan kijken om ff een andere voeding erop aan te sluiten, maar heb jij (downtime) er een verklaring voor waarom het dan wel een half jaar met die voeding gelopen heeft?

Iedereen bedankt, replyen mag nog steeds (en graag ook :) )...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nee :)

Verwijderd

Topicstarter
Weer een update...
Ik heb al mijn kaarten (muv vga) eruit gehaald en de zooi geinstalleerd, ging prima. Daarna de SCSI kaart erin gezet, installeren ging ook prima. Ik wil een cdtje kopieren (on the fly) en krijg weer een buffer underrun! Windows reageert verder normaal, maar een buffer underrun is niet normaal (SCSI, lege HDD enz enz).....

Met de koeling is alles in orde, zowel de CPU koeler (dubbel) als kastkoeling als voedingkoeling als schrijverkoeling draait op volle toeren!
De temperatuur van het mobo is een 40 graden, die van de CPU 42 (volgens Sandra)....

:( :( :( :( :(

• FFF
  • Laatst online: 22:16

FFF

probeer eens alle nieuwste driver, die ondersteun worden door dat OS, misschien is dit al gezegt, maar dit kan al een oplossing zijn, mvg FFF

• Hyperbird
  • Niet online
Heb je een vriend met een 300w voeding? Ik had een tijdje geleden een 230w voeding met een k6-2 (dat slurp veel minder dan een atlon met jouw config) ik had dat mijn live geen goed geluid geeft, haal ik na een tijdje de cd-rom speler er uit, geeft ie opeens goed geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Volgende update:

Geformatteerde HDD, Win ME erop, alleen SCSI en VGA erin... cdtje kopieren on the fly "buffer underrun". Ik heb ook al de BIOS van mijn mobo geflasht, maakt nix uit!
Toen maar mijn SCSI ff verwisseld tegen een Adaptec SCSI kaart, geen verschil, weer die klote buffer underrun :(

Nu ga ik nog ff de vga proberen, anders denk ik toch dat het mijn mobo is... :(

Verwijderd

Of het zou ook aan je geheugen kunnen liggen. Misschien kun je van een maat even een reepje RAM lenen?

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik wordt er nu helemaal gek van. Nadat ik mijn VGA kaart had vervangen liep het opeens prima. Ik kon tenminste weer eens CD's bakken. Goed, na een cdtje of 10 gebakken te hebben heb ik ook maar eens mijn ISDN kaart erin gedaan. En jawel hoor, de hele santemekraam blijft (stabiel en snel) lopen... Een tijdje daarmee gewerkt, toen ook maar eens mijn Soundblaster erin gepropt. Geinstaleerd en het blijft lopen! Goed, dat is mooi. Dus ik even leker wat netten (mail lezen enz enz). Een half uurtje ging het goed, toen begonnen de problemen weer. Ff SiSoft Sandra geinstalleerd. Als ik de CPU benchmark doe dan zie ik dat de snelheid van mijn cpu ongeveer 1/10 snelheid heeft van een Celeron 600.... dat klopt niet echt he? Iets van 184 MFLOPS haal ik... weinig!!

Ik wordt wanhopig :( :( :( :( :(

• B.A. Baracus
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Elk keer nadat je opnieuw win geinstalleerd hebt, loopt'ie in eerste instantie goed, en na een uur of wat langer gaat hij raar doen. Dan zou ik hardwarematig toch aan koeling denken, en softwarematig aan memory-leaks o.i.d.
Bij sandra scoort je cpu bagger, hoe zit het met je memory data troughput en de rest van je mobo? Als je je pc net aan zet en hij loopt nog goed, wat scoor je dan met sandra-cpu benchmark? Ook bagger? Of alleen nadat hij een poosje aanstaat?

Verwijderd

Topicstarter
Euh soms nadat ik opstart loopt alles goed, maar dat verschilt ook nogal. Wat er zo gek is: stel dat ding staat al 10 uur aan, ik formatteer alles, dan loopt ook alles goed! En dan is'ie niet koud ofzo. Soms gaat hij ook pas langzaam doen als ik een stukje hardware heb geisntalleerd, andere keer weer niet. Er zit niet echt een duidelijke lijn in! Ik dacht ook aan de koeling, maar mijn CPU temp komt nooit hoger dan 51 graden en mijn mobo niet hoger dan 40 graden, dat moet toch kunnen?

Verwijderd

Oke..ik heb het zelfde mobo en hij draait super. Echt waar geen probz. Ook ME draait als een tiet.

Paar (nutteloze)tips/suggesties

Probeer eens ander RAM.

Heb je dipswitches goed staan. BIOS goed alles. Wat op auto kan zet je op auto.

Hoe zitten je HDD aangesloten???
(UDMA als pri. master, UDMA33 als sec. master, Aopen als sec. slv. (waarom zit die er eigenlijk in 2 CD_ROMS??))

Een 250watt minimum is wel aan te raden. Ik heb zelf 250watt en dat is genoeg.

Heb je ISA kaarten er in??? Zo ja heb je dan in je BIOS 1 of 2 maal DMA/IRQ ipv. PCI/PnP op ISA gezet. (PNP/PCI CONFIGURATION) Dus zet bijv. IRQ 5 en 7 eens op ISA. + DMA 5.

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die IRQ's veranderen voor mijn ISA bus is een goed idee (mijn ISDN kaart is ISA). Voor de rest staat alles goed enzo... ik heb ook wel eens mijn 2e hdd en mijn ide cdrom ervanaf getrokken, maakt nix uit!

Waarom die 2e cdrom? Euh die had ik toch nog over, vult de kast wat meer en trouwens is het ook wel handig...
Vaak kun je bootable cd's (win2000, linux enz enz) alleen maar van een IDE cdrom starten..
En ik heb een cdrom vrij als ik een cd aan het kopieren ben :).

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 09:34

CasGas

.

erhm
Dee-ehn
als ik me niet vergis kan Win ME niet meer met isa overweg, of dat word whisteler maar dat weet ik niet meer zeker, maar volgens mij kon ME niet met isa zooi meer overweg.
Voor de rest weet ik het eigenlijk ook niet maar een zwaardere voeding kan wel is de oplossing zijn.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• TwisteR
  • Laatst online: 03-07 13:38
Dee-heh VERVANG JE POWERSUPPLY VOOR EEN 300WATT exemplaar!!!!!

Daar zit je probleem, en gebruik ook de laaste drivers van NVidia...niet die van je VGA-bakker.

Had zelf ook het probleem dat Outlook niet wilde starten en dat mijn PC vastliep na een aantal minuten.....na 3maanden ellende eens niet de drivers van GigaByte voor mijn AGP kaartje gebruikt maar de nieuwe drivers van NVidia...en wat denk je....Outlook doe het ineens!!

PS: Gebruik je wel de drivers van AMD? Voor je IRQ/VGA/Chipset? Deze zijn te vinden op:http://www1.amd.com/athlon/config

Groeten....TwisteR

Verwijderd

Settler : WinME kan nog wel over weg met ISA. Ik moest alleen in mijn BIOS die aanpassingen doen. Anders wou mijn ISDN kaart niet werken (Die is ISA dus). Maar ISA doet het nog steeds gewoon.(Gelukkig wel ;))

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

230 watt is wel errrug weining! Het lijkt er op dat als je al je kaarten weer in je PC stopt er rare dingen gebeuren. Die SCSI buffer underun is ook erg vaag.

Die AMD CPU vreet power, en ik denk dat het WinAmp probleem bewijst dat je PC te weinig watt kan trekken. Een MP3 afspelen is toch aardig CPU intensief (hij moet um decoderen en playen) en d'r lopen ook nog andere processen in the background. Na 2 minuten wil die AMD CPU meer power.. dat is er niet, WinAmp BLIJFT die MP3 proberen te decoden, de CPU kan het niet meer bijbenen en WinAmp "trekt" je systeem omver.

Ik zou zelf ff naar Mycom rennen en een big tower kast halen :) Ik heb zelf een MyCom Fulltower (eigenlijk zo'n in-win kast, heel erg goed) met 300 Watt voeding en ik heb een PC die tot de nok toe vol zit met allerlei kaarten, SCSI HD's, DVD speler+MPeg kaart, 3 video kaarten en een ISDN kaart en het werkt allemaal prima.

Overigens: iemand enig idee waar ik goede fans kan kopen voor in mijn kast en waar ik deze het beste kan aanbrengen voor een goeie luchtstroom?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Probeer ook eens het volgende;

nadat je windows hebt geinstalleerd, een vaste driveletter toewijzing geven aan je cdrom speler(s)/writer(s), en bij alle de automatische herkenning / opstart uitschakelen. Hiermee heb ik al heel wat problemen verholpen wat betreft buffer underrun.

Indien mogelijk al je ISA kaarten voorzien van een eigen IRQ.

Verwijderd

Dee-ehn:

Als nu iedereen brult: VOEDING !!!! waar ga je dan naar kijken ipv 300 keer opnieuw installeren ?

NA het inbouwen van een 300>voeding nog maar eens proberen.
:(

-MiKe- out

• Crusader
  • Laatst online: 21:12

Crusader

Arc Nature

Win ME kan zeker weten wél met ISA overweg. Draai ik namelijk zelf met een Teles ISA ISDN kaart.
Overigens had ik vroeger ook het probleem dat Windows tijdens setup blauwe schermen gaf, lag aan incompatibiliteit met Abit HotRod UDMA/66 kaartje en het mainboard.
Na installatie van de juiste drivers werkte het als een zonnetje.
Een probleem met je voeding is goed mogelijk.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Collega van mij loopt net mijn kantoor binnen en ik liet heb je post zien (hij heeft ook een AMD K-7, 700Mhz).

Hij leest het en zegt meteen.... VOEDING.
Volgens hem (ik heb zelf een Pentium III/500 dus geen AMD ervaring) moet je minimaal 300 watt hebben voor een "volle PC" met een AMD Athlon anders kom je geheid in de problemen.

De college leest ff het lijstje door van hardware die in je PC zit (TNT2, 2 HD's, 1x CDROM, 2x CD WRITER!!!!).. vraagt aan mij, wat voor voeding zit er in.. ik wijs hem op die 230 watt voeding post van Dee-ehn...

Wat ie zei kwam neer op "JEZUS CHRISTUS T*F*S, dat dit ding OPSTART is al een Godswonder!!!!"..

Ik geloof dat dit vertaald in "zou je niet es effe een 300 watt voeding halen?" of eigenlijk meteen een nieuwe kast?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding ! voeding !

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik ga eens kijken waar ik een 300W voeding vandaan kan halen. Ik kan me enigszins voorstellen dat het aan de voeding ligt maar ik heb dan nog 1 grote vraag: hoe kan dat ding er wel een half jaar hebben meegelopen??? Ik heb al zeker 4 maanden nix erbij gebouwt!

Ohja, ik heb ook vandaag nog een nieuwe ISDN kaart gehaald (een Dynalink). Gek genoeg is de snelheid nog steeds belabbert, maar toch hoger dan met die Tiptel....

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik denk dat het wel beter zou moeten gaan met die voeding. Waarom het eerst wel liep? Geen flauw idee, maar het blijft een feit dat dit systeem gewoon NIET op een 230watt voeding zou moeten draaien. Dat trek je echt niet met een AMD K-7. Zeker niet met al die dingen die je in je PC hebt zitten.

Overigens ik heb zelf een antieke ITK Columbus 2.0 (aka Digi Data Fire) ISA ISDN kaart in mijn PC zitten en die werkt prima.

Verwijderd

Heb je je BIOS al een keer op Default gezet?
Het klinkt vreemd (alhoewel met Windows), als je daarna Windows installeert en je hardware, kan je daarna je BIOS gaan aanpassen. Werkte bij mij (en WIN 98) wel

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik heb weer een nieuw probleem. Sinds een paar uurtjes maakt mijn HDD gekke geluiden en soms detecteert het mobo hem helemaal niet. Als ik al Win opgestart krijg dan duurt het vaak eeuwen voordat ik beeld heb.. is dit eenmaal gelukt en ik doe nix met mijn computer dan hangt mijn hdd zich vaak na een tijdje zelf op... beter gezegd: de compu hangt opeens helemaal vast en de HDD led brand....
Kan dit ook aan een te zwakke voeding liggen? Ik heb eens soortgelijke problemen gezien met een Pentium I-133 met een kapotte voeding...... ik kan me er iets bij voorstellen..

Verwijderd

voedingen kunnen ook slijten oftewel het rendement loopt terug dit gaat sneller naarmate hij meer belast wordt en hij dus warmer wordt
het is dus goed mogelijk dat het nu eigenlijk niet eens meer een 230 watt voeding effectief is

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Het zou heel goed kunnen dat je 230 watt voeding, na al die maanden flink overwerkt te zijn geweest, nu zoiets heeft van....'vriend, je doet ut zelluf maar!'..

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik moet eerlijk bekennen dat dat ding een half jaar aan een stuk heeft aangestaan en bezig is geweest dussuh.........

Ohja, mijn HDD doet het opeens weer maar alles werkt nog lang niet normaal!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik zou toch ff snel een 300watt voeding scoren. Ik denk dat het wel zou helpen, in ieder geval is het geen slechte aanschaf, die 230watter is gewoon niet goed voor je systeem.

Verwijderd

Omdat een half jaar je voeding helemaal stuk werd gedraait is hij er nu doorheen...

Gigabyte GA 7IX mobo --> 'T is geen top, maar ok..
AMD Athlon 600 --> AARGH... Voeding! ;)
128 MB PC100 --> No probs..
2TheMax Riva TNT 2 M64 32MB --> Oh man, hoe kon je in HEMELSNAAM een TNT2 M64 van het merk 2TheMax erin doen ?!?!?!?!
Tekram DC395U SCSI controller --> Klotedingen, geef mij maar U100
SoundBlaster Live 1024 --> LiveWare 3 Suxx, neem LiveWare 2, lost ook veel op
Tiptel 501 ISDN kaart --> NEEEE!!! ISDN KAARTEN!! AARGH!
IBM 20,4 Gb 7200 rpm ATA66 --> Niks mis mee
IBM 8,4 Gb 7200 rpm ATA33 ---> Tja....
Aopen 36x cdrom ---> WAAROM ALS JE EEN PLEXTOR 40X hebt?? (die plextor is ongeveer 3x zo snel)
Plextor 40x SCSI cdrom (Johee, flikker die Aopen eruit man!)
Plextor 12x SCSI writer (Wowie, lekker snel...)
2x fdd (Kan weinig kwaad)

Waarom zo veel hardware?? Flikker die megatrage Aopen 36X eruit man, wat doe je er mee? Dan hebben die 2 IBM Discs allebei hun eigen IDE kanaal, ik neem aan dat je nu die U33 disc met die Aopen samen hebt staan?
Ik denk dat je toch bij die ISDN kaart en die klotevideokaart moet zijn, als je niet veel games speelt zou ik toch echt op zoek gaan naar een Matrox G400 ofzo... En anders een GeForce 1 ofzo en ZEKER van een goed merk, want dit is cheap shit

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb mijn G400 net verkocht. Een hele hele hele goede kaart voor grafische app's.. photoshop en 3d studio liepen er altijd prima op, ook je office proggries liepen prima... die dualhead optie is errrrug handig als je 2 monitoren hebt en die monitor->tv plug die er bij zit is prima, de G400 heeft de aller allerbeste TV output die ik ooit gezien heb. Pefect voor DiVX movies!

Zou je denken, waarom verkoopt ie um dan? Nou voor games issie nu eenmal wat minder. Direct3D gaat wel maar niet beresnel, en OpenGL is niet zo brilliant.. daarom maar een ASUS V7700 GeForce2 GTS Deluxe gekocht en die gaat als de gillende brandweer :)

Ik heb hier op mijn werk een ASUS V6600 GeForce256 SDR in zitten en die loopt ook wel aardig.. Als je niet te veel geld uit wilt geven maar wel een goede videokaart wilt hebben zou een GeForce256 DDR inderdaad een hele goede keuze zijn.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

als die ouwe voeding ook nog eens een geforce moet gaan trekken slaan de vlammen er meteen uit... met brandblusser klaarstaan dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Euh dankjewel ColaJunkie voor je eerlijke mening, maar ik ben het niet met je eens :)
Over die TNT2: prima kaartje hoor, ik ben geen gamer ofzo dus het boeit me niet hoe snel die is, alleen maar dat het goed loopt in Win met een hoge resolutie!

Ik heb net een 300W voeding gehaald die ga ik ff proberen! Ik hou jullie op de hoogte!

• Ricochet
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Het gaat waarschijnlijk ook niet om het feit dat het maar een TNT2 chipset is en ook nog eens van de M64 lijn, maar eerder het merk. Niet elke fabrikant kan videokaarten maken die een stabiel stroomverbruik hebben. Daarnaast heeft je Gigabyte moederbord minimaal een 300 Watt voeding nodig. Mij is dat zelfs in een winkel verteld door de desbetreffende verkoper (kom je weinig tegen verkopers met verstand van het product ;) ). Je zegt zelf al dat je een nieuwe voeding gaat kopen, maar laat nog wel even weten hoe het afgelopen is. Is wel zo leuk als alles het weer doet.

I think, therefor I am.....I think.

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Man! een 230 Watt voeding met daaraan:
Gigabyte GA 7IX mobo
AMD Athlon 600
128 MB PC100
2TheMax Riva TNT 2 M64 32MB
Tekram DC395U SCSI controller
SoundBlaster Live 1024
Tiptel 501 ISDN kaart
IBM 20,4 Gb 7200 rpm ATA66
IBM 8,4 Gb 7200 rpm ATA33
Aopen 36x cdrom
Plextor 40x SCSI cdrom
Plextor 12x SCSI writer
2x fdd
en ook nog eens diverse koeling
Met de koeling is alles in orde, zowel de CPU koeler (dubbel) als kastkoeling als voedingkoeling als schrijverkoeling draait op volle toeren!
Ik vraag me af of jij aan een 300 Watt voeding genoeg hebt!!!!
Als ik zoveel harde waren installeer (ik bouw wel eens een servertje) dan neem ik ten eerste een mega-biggie-kast waar standaard al een 300 (echte) Watts voeding in zit, plaats er vervolgens nog een 300 (echte) Watts voeding bij. De HD's en CD's op de ene, de rest en de koelingen op de andere.
Voeding wordt ZO VAAK onderschat. Kom ook vaak tegen dat mensen alle compu-meuk, verlichting op tafel, stereo etc,etc op 1(!) stopcontact hebben aangesloten! Dat is toch vragen om problemen!
Ik kan wel eens gaan kijken om ff een andere voeding erop aan te sluiten, maar heb jij (downtime) er een verklaring voor waarom het dan wel een half jaar met die voeding gelopen heeft?
Okee, hier een lang verhaaltje maar er zit wel een clou aan.

Waarom geven tv's na verloop van tijd een minder scherp beeld? Pcies, de voeding!
Voorbeeldje:
B&O gebruikt dezelfde beeldbuizen als die in de duurdere Philips zitten, deze hebben een voeding nodig van ongeveer 25000 Volt. Philips stopt er een voeding in van 300,-, deze levert in het begin ongeveer 90 a 95% van de opgegeven waarde. Na verloop van tijd slijten die dingen (a.g.v. warmte en het vele aan en uitzetten = spanningspieken) en krijgt de beeldbuis niet meer z'n benodigde voeding om een scherp beeld te geven. Na een jaar of 6 tot 8 zelfs nog maar 60 %!

Bij B&O stoppen ze er een voeding in van ff 900,-. Deze levert in het begin 100%, en na twintig jaar nog steeds meer dan 80% van z'n voeding. Die zelfde beeldbuis kan dus gewoon veel beter z'n werk doen en gaat daarom dus ook langer mee.

Wat heeft dit tv-geneuzel nou met jou pc te maken???
Een slechte voeding waar je te lang te veel harde waren aan laat trekken, verouderd 10 x zo snel! Met alle gevolgen van dien voor die harde waren zelf. Ik zou er echt niet van staan te kijken als jij straks nog meer onderdelen moet vervangen omdat die gewoon "elektrisch versleten" zijn doordat ze slecht gevoed zijn.

Elke persoon met ervaring in de elektronica kan dit beamen, of dat hij nou ervaring heeft met compu's, procesapparatuur, huis,tuin&keuken-installaties.

Hoor graag hoe dit afloopt.

succes ermee!

Blaat

Verwijderd

Topicstarter
Jongens mijn nieuwe voeding (300W) draait als een tiet. Ik heb nog niet echt de tijd gehad om de hele zaak grondig te testen, maar ik heb wel al gemerkt dat het systeem stabiel loopt en het aantal MFLOPS volgens Sandra 19 punten hoger is dan het met de oude voeding (in operatieve toestand) was... altijd aardig Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Ik ga het nu eens goed testen, ik zet vandaag of morgen nog wel ff een berichtje neer of het ook idd allemaal goed werkt...

En ik blijf er bij dat mijn VGA kaart prima werkt hoor Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Hyperbird
  • Niet online
Dee-ehn, ik ben blij voor je dat het nu allemaal goed werkt. En over die vga kaart, als jij niet veel spellen speelt en als de kaart hoge resoluties in windhoos aan kan dan ben jij er toch tevreden mee? Dus dan is het voor jou een goede kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Gek, gekker GEKST!!!! of gehekst??

Let op: ik heb dus dinsdag een nieuwe voeding gekocht en het zaakje liep als een treintje. Na een uurtje of 4 lekker gewerkt te hebben begon precies hetzelfde geklooi weer. Na veel zoeken heb ik uiteindelijk eens mijn DIMM omgewisseld met die van mijn zusje (wel maar 64MB maarja ff testen he). Nu zit ik alweer een half uur zonder ook maar 1 probleem te werken..... snapt iemand dit nog???

Greeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzz

• Hyperbird
  • Niet online
hmm, das erg klote voor je, heb je nog garantie op dat geheugen? Maar je moet het maar zo zien, die voeding had er vandaag of morgen toch mee gekapt, dus geen slechte aankoop.

Verwijderd

Dee-ehn zit iedereen hier gewoon te flashen en draait thuis gewoon als een haas Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Topicstarter
Draaide het maar zo geweldig! Helaas niet.... ok met die 64mb draait het wel maar dat is ook niet egg snel!

Maareuh er zit nog garantie op die DIMM dus die ga ik morgen ofzo ff wisselen!

Trouwens ik ga mijn mobo en cpu en mem verkopen, ik wil nu een Asus A7V, Athlon thunderbird 750, 128mb 133mhz... is dit een goede keuze/combinatie?

• Hyperbird
  • Niet online
Niet het kapotte ram via de vraag & aanbod verkopen he Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het kapotte ram al naar de winkel gebracht, ik moet alleen 2 weken wachten totdat het terug komt.... omdat het ram zo duur is op het moment konden die achterlijke idioten me geen nieuw reepje meegeven... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Verder loopt dit ding als een tiet Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Pagina: 1