[XP]probleem met toetsenbordinstelling, gewenste taal mist*

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17
Beste tweakers

Heb sinds kort een nieuwe (wat aangepaste) XP windows schoon geinstalleerd op een Dell Inspiron 1100 met een AZERTY toetsenbordindeling.
Echter, als ik de instellingen van qwerty naar azerty wil instellen krijg ik volgende opties:

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/7264/printscreensa8.jpg

Ofterwel niet de juiste indeling optie, via taal frans heb ik ook geprobeerd,
iemand oplossing voor me?
Laptop is voor iemand die totaal geen qwerty kent

Gr Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hosttech schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:29:

nieuwe (wat aangepaste) XP windows
Doe eerst maar eens een installatie met een standaard CD en probeer het dan nog eens opnieuw.

MS biedt je ook geen support als je je eigen versie van het OS gaat maken, tenslotte :)

Dat is eigenlijk de eerste stap die je zou moeten volgen -je wil een baseline hebben om goed te kunnen troubleshooten.
Daarnaast is het hier gebruikelijk om de Windows versie in de topictitel te vermelden, ik zet dat er nu nog bij voor je.

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 25-01-2008 11:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
Excuses voor het vergeten vermelden vd OS, overheen gezien.

Maar niemand anders eventueel hier een oplossing weet.. is beetje zonde om de 'gewone' versie terug op te zetten, die trouwens netjes met de laptop meegeleverd is (XP pro NL)... deze versie werkt stuk sneller op dit toch al wat ouder en versleten beestje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:45
Kun je vanaf de Windows Cd niet gewoon extra taal die je wilt hebben erbij installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
Leondendungen schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:12:
Kun je vanaf de Windows Cd niet gewoon extra taal die je wilt hebben erbij installeren?
Is dit dan mogelijk zonder een volledige installatie te doen?
Of kan je bijvoorbeeld het juiste bestand/bestanden naar de -ik noem maar iets- system32 map in /windows slepen?

Gr Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hosttech schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:13:
Of kan je bijvoorbeeld het juiste bestand/bestanden naar de -ik noem maar iets- system32 map in /windows slepen?
Nope, want dan wordt ie niet geregistreerd in het systeem als aanwezige taalkeuze.

Simpel gezegd: je hebt de install tever gestript, wellicht iets als nLite ofzo gebruikt?
Gewoon een nieuwe image builden, en dit keer goed opletten wat je weglaat.
sowieso vind ik het nooit verstandig om een install voor een klant op een dergelijke manier te castreren, jij weet immers nooit precies wat die klant later nog aan functionaliteit wenst te gebruiken die je er met een dergelijke actie uit haalt.
Gr Rick
Groeten doen is niet nodig, en al helemaal niet onder elke post ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1