[vista] Goede verbinding, geen internet in apps.

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Hey,

Since een tijd een nieuwe laptop en die sleep ik nogal eens mee naar verschillende netwerken. (thuis, vriending, werk, onderweg). Altijd even de instellingen juist maken (niet overal draait een DCHP server :P).
Nu wilde ik gister even thuis weer het netwerk instellen en toen lukte dat niet.
Dus ik deed "diagnose / herstel" toen gaf hij een melding van iets van "oud netwerkonderdeel" ofzo en dan heeft hij toen verwijderd.

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar dat is het enige wat naar mijn weten veranderd zou kunnen zijn.

Nu stel ik mijn netwerk weer in op de zaak, het een goede lan verbinding.
Zie alle PC's, routers, kan telnetten, pingen, etc.
Ook in het netwerk centrum staat duidelijk dat ik een verbinding heb met het internet.

Als ik probeer een internet verbinding in te stellen zegt vista dat ik die al 1 heb en krijg ik de optie "nu browser" (ofzo) als ik daarop klik krijg in internet exporer met WERKEND internet.

Echter Firefox, normal IE7, MSN, FTP, windowsverkenner en alle andere apps kunnen niet het internet op. Ik heb dus wel degelijk verbinding volgens vista netwerkcentrum en ook via de "speciale" IE7. Maar dus NIET via de normale apps, gister nog wel.

Iemand die me kan helpen? Thx!

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 13:57
welk profiel kies je voor je netwerkverbinding? (zakelijk of particulier). en welke firewall gebruik je?

• Predje
Brahman schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:16:
welk profiel kies je voor je netwerkverbinding? (zakelijk of particulier). en welke firewall gebruik je?
Particulier, Windows Firewall.

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 13:57
controleer voor de zekerheid of de uitzonderingen in de firewall, en ook dat de firewall melding moet maken van een geblokkeerd programma

• Predje
Brahman schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:26:
controleer voor de zekerheid of de uitzonderingen in de firewall, en ook dat de firewall melding moet maken van een geblokkeerd programma
Met de firewall uit werkte het ook niet..
En hij staat ingesteld om meldingen te geven bij blokkering.

• Predje
Fijn ding dat Vista.

Heb met systeem herstel een rollback gedaan naar een paar dagen geleden.
Mijn documenten/game settinngs/etc. zijn er nog.
Nu werk het geheel weer wel.

Windows zal zichzelf wel verneukt hebben denk ik, gelukkig kan hij zichzelf weer herstellen.
Pagina: 1