[E6700] Warmte probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 12:10
Ik heb sinds gisteren m'n pc ge-upgrade. M'n oude videokaarten (6600GT SLI) eruit, en 8800GT SLI erin. Maar nu komt het probleem.

Sinds deze erin zitten, heb ik een probleem met de warmte in m'n kast... Een standaard tool van Asus geeft aan dat de processor 65 graden of warmer wordt, en een andere tool van Asus (beide meegeleverd met het mobo) geeft 64 of lager aan.

Ik heb nu de stock Intel koeler erop zitten (ja, ik ben er ook niet blij mee), maar de koeler die ik erbij kocht paste niet door de heatsinks op m'n moederbord (Striker Extreme).

PC:

Asus Striker Extreme
Intel C2D E6700
OCZ Reaper 2x 1GB
2x Enermax Liberty (500W)
2x Asus 8800GT

Heeft iemand ervaring met dit moederbord, en heeft een koeler die wel past? Dan hoor ik dit graag. Ik heb nu een Artic 7 liggen, maar die past niet (net te groot, en past dus niet tussen de heatsinks).

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Vreemd, maat van me heeft toch echt een arctic freezer op zijn striker(hier trouwens ook op een P5B. Het koelblok komt toch niet voorbij de 4 pinnen dus die zou toch moeten passen? De fan moet je wel rechts zetten

http://specs.tweak.to/16567

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

Ik heb een vergelijkbaar systeem als de jouwe. Die Artic Cooling heb ik heel lomp erin gedrukt. Ik weet het, garantie enzo, maar ik was al 4 maanden bezig met geklooi van mijn systeem dat ik het allemaal prima vond. (beetje zwaar geirriteerd op dat moment) Is waarschijnlijk geen oplossing voor jou.

Net heb ik een topic gestart ook over de temps van mijn E6850. Die van mij leek 128 graden te worden tot Icec_Old me aanraadde om met CoreTemp te kijken wat dat aangaf. Dat bleek een mooie 35 C te zijn. Wellicht dat het bij jou ook een andere waarde geeft?

• Acid__Burn
skelleniels schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:43:
Vreemd, maat van me heeft toch echt een arctic freezer op zijn striker(hier trouwens ook op een P5B. Het koelblok komt toch niet voorbij de 4 pinnen dus die zou toch moeten passen? De fan moet je wel rechts zetten
Dus zo bedoel je (ASCII-art rocks :D)

<- Toetsenbord e.d.
| |___
| |
| ___| fan ->
| |

[Edit]: Tekening wordt een beetje vervormd, dus dan maar een pijl

De heatsinks zitten namelijk in de weg, dus durfde op dat punt niet door te drukken. Daarom heb ik de stock koeler gebruikt...
14ReD schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:44:
Ik heb een vergelijkbaar systeem als de jouwe. Die Artic Cooling heb ik heel lomp erin gedrukt. Ik weet het, garantie enzo, maar ik was al 4 maanden bezig met geklooi van mijn systeem dat ik het allemaal prima vond. (beetje zwaar geirriteerd op dat moment) Is waarschijnlijk geen oplossing voor jou.

Net heb ik een topic gestart ook over de temps van mijn E6850. Die van mij leek 128 graden te worden tot Icec_Old me aanraadde om met CoreTemp te kijken wat dat aangaf. Dat bleek een mooie 35 C te zijn. Wellicht dat het bij jou ook een andere waarde geeft?
Ik ga het even proberen. Maar weet je zeker dat die temps kloppen?

Lees ook in je topic dat je je over die 100 graden geen zorgen maakt. Dacht dat een Intel max. 70 graden mocht worden, liefst 60...?

[ Voor 11% gewijzigd door Acid__Burn op 25-01-2008 13:15 ]

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

Daarom vond ik het al zo vreemd. Het systeem draaide perfect en als hij echt zo heet zou zijn, dan had ik het wel gemerkt/geroken. 128 C is veeel te heet. Met CoreTemp bleek dat de bios en nVidia Monitor de temps gewoon verkeerd uitleest. Het is een keurige 35 graden ipv 128. De CPU fan draaide overigens wel gewoon netjes.

Overigens is volgens mij 60 graden en warmer wel erg warm voor een C2D. De oude P4's wilden wel zo warm worden, maar die verstookten dan ook heel wat power. Heb je gekeken of er wel koelpasta op de cpu en de koeler zit? Moet een super dun laagje zijn he, anders werkt het eerder als een warme deken.

[ Voor 31% gewijzigd door 14ReD op 25-01-2008 14:16 ]

• Acid__Burn
14ReD schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:11:
Daarom vond ik het al zo vreemd. Het systeem draaide perfect en als hij echt zo heet zou zijn, dan had ik het wel gemerkt/geroken. 128 C is veeel te heet. Met CoreTemp bleek dat de bios en nVidia Monitor de temps gewoon verkeerd uitleest. Het is een keurige 35 graden ipv 128. De CPU fan draaide overigens wel gewoon netjes.

Overigens is volgens mij 60 graden en warmer wel erg warm voor een C2D. De oude P4's wilden wel zo warm worden, maar die verstookten dan ook heel wat power. Heb je gekeken of er wel koelpasta op de cpu en de koeler zit? Moet een super dun laagje zijn he, anders werkt het eerder als een warme deken.
Heb er hiervoor geen problemen mee gehad. Maar zit er toch standaard op geplakt? Tenminste, zoiets heb ik op de proc zien zitten. Heb em namelijk niet zelf in elkaar gezet, omdat ik altijd bang ben de proc te mollen. Rest heb ik wel zelf gedaan.

Maar tot de 8800 GT SLI setup had ik nergens problemen mee, bleef de proc netjes 55 graden of lager. Maar kan natuurlijk altijd zijn dat de sensor kapot is, maar kan ik nu nog niet zeggen. Zal vanavond thuis even kijken, en resultaat posten.

Je zegt ook: te warm voor een C2D. Dat betekent dus foute proc, en terug naar de leverancier, of niet? Is dat ook te testen?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Hoe zit het met je airflow ?

• Acid__Burn
Die gaat van de voorkant van de kast (fan op 4 hdd's) naar achteren (grote fan, denk 120).

Maar hoe warm mag een C2D worden? Ik heb op google gezocht, maar daar kom ik temperaturen tegen van 60 tot 90 graden. Dus daar wordt ik ook niet echt wijzer van...

[ Voor 48% gewijzigd door Acid__Burn op 26-01-2008 13:50 ]

• Acid__Burn
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb de Arctic 7 Pro verknipt (de onderste koel rib), en de fancase (rechter onderhoek eraf), en nu past het. Waar tijdens het gamen m'n processor de 70 graden of hoger haalde, blijft hij nu rond de 30 a 35 graden steken. Heerlijk gewoon!

Bedankt voor alle tips btw ;)
Pagina: 1