Toon posts:

Externe voeding of andere oplossing voor Shuttle SB83G5M

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik zit met een probleempje, ik heb gisteren een XFX GeForce 8800GT gekocht en dat ding past precies in mijn Shuttle SB83G5M. Alles start ook op en Vista installeert goed, eigenlijk geen problemen.
Totdat ik een game wil starten, dan gaat het mis en krijg ik een BSOD. Dit komt naar alle waarschijnlijkheid door de voeding die in mijn Shuttle zit.

Op dit moment zit er een 250 Watt PSU in, maar dit is, zoals ik eigenlijk al gedacht had, niet genoeg. Omdat het zo'n klein kastje is, is het lastig om een voeding te vinden die +- 400 tot 500 Watt geeft om alles wel op rolletjes te laten lopen.

Nu kwam ik op Internet hetvolgende tegen: http://techgage.com/article/xg_magnum_600w_external_psu/1

Maar ik kan nergens vinden waar ik deze kan kopen :-(
Hebben jullie enig idee?

Overigens.. Is er een andere oplossing? Zoals wellicht mijn videokaart op een aparte voeding aansluiten? Op deze manier zou ik dan eventueel enkel mijn 8800GT (die extra voeding nodig heeft) kunnen voeden met een aparte PSU. Kan dit kwaad? De PSU moet dan wel buiten mijn kast staan namelijk.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Probeer eerst zekerheid te krijgen dat het probleem wel aan je voeding ligt. Een shuttle PSU is inderdaad "maar" 250W, maar dat moet je zeker niet onderschatten. Ik heb hier een shuttle met 240W die moeiteloos een X1600 kaart + X-Fi kaart slikt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op Google gekeken en daar kom ik meerdere dingen tegen wat betreft stroom. Mijn oude GeForce 6600 GT werkte overigens prima in hetzelfde systeempje.
Hoe kan ik eventueel testen waar het probleem anders aan zou kunnen liggen?
En zou eventueel een 300Watt, die je wel kunt kopen van Shuttle, wel genoeg zijn?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Die BSOD levert ook vaak een code mee die je kan opzoeken, dan weet je waarschijnlijk iets meer. Vaak komen BSODs voor door foutieve drivers.

Mocht dat het probleem ook niet zijn, zou ik wel kijken naar je voeding. Een 8800GT trekt wel meer sap dan een X1600 ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
De BSOD staat echter maar 1 seconde op m'n scherm, dus daar kan ik niet veel uithalen. Wat wel raar is, als ik bijvoorbeeld SWAT4 start. Dan werkt het spel en draait het ook goed, als ik echter SWAT4 TSS draai (de uitbreiding erop) dan krijg ik de BSOD. Heeel raar, ben nu 3D Mark aan het downloaden, om te kijken wat die doet en wat voor score ik krijg.

--
Heb even gewacht met posten, 3D Mark draait.. nu in ieder geval, wel lekker.. Heb het nog nooit gedraait, maar hij doet het in ieder geval :-) Kzal zo eens naar mijn score kijken, als die redelijk goed is, dan zou het niet aan mijn stroom kunnen liggen, toch?

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:00:
De BSOD staat echter maar 1 seconde op m'n scherm, dus daar kan ik niet veel uithalen. Wat wel raar is, als ik bijvoorbeeld SWAT4 start. Dan werkt het spel en draait het ook goed, als ik echter SWAT4 TSS draai (de uitbreiding erop) dan krijg ik de BSOD. Heeel raar, ben nu 3D Mark aan het downloaden, om te kijken wat die doet en wat voor score ik krijg.

--
Heb even gewacht met posten, 3D Mark draait.. nu in ieder geval, wel lekker.. Heb het nog nooit gedraait, maar hij doet het in ieder geval :-) Kzal zo eens naar mijn score kijken, als die redelijk goed is, dan zou het niet aan mijn stroom kunnen liggen, toch?
Als het goed is maakt hij een geheugendump. Probeer die eens uit te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de geheugendump gehad:

Stop: 0x0000007F was het resultaat. Het gaat dus OF om mijn geheugen, OF om mijn videodrivers.
Heb zonet alle videodrivers weggehaald, ook met Driver Cleaner Pro en daarna weer opnieuw geinstalleerd. Toen kreeg ik nog steeds die error, maar enkel bij het opstarten van SWAT4 TSS.

Ook heb ik net mijn oude videokaart er terug in gestopt en geinstalleerd, hier krijg ik de fout niet. Dus naar mijn weten ligt het echt aan de 8800GT en aan de voeding.

Zou ik de videokaart met een voeding (uit een 1 jaar oude computer) kunnen aansluiten om te kijken als ie apart gevoed wordt, of ie de fout dan alsnog geeft? Of is dit te gevaarlijk?

Wellicht toch maar de 300Watt bestellen bij Shuttle, ik weet het anders ook niet.. Ik wil namelijk dolgraag deze videokaart gebruiken :-(

Verwijderd

Topicstarter
Hoow.. daar ging ie weer. Nu met het kijken van een Xvid film.

--
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Run a system diagnostic utility supplied by your hardware manufacturer. In particular, run a memory check, and check for faulty or mismatched memory. Try changing video adapters.

Disable or remove any newly installed hardware. blabla..

Technical information:

*** STOP: 0x0000007F (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

--

Dat is wat ik krijg de gehele tijd :(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Test je geheugen eens met memtest voor de zekerheid, je gaf zelf aan of aan de drivers of aan het geheugen. Als je echt pech hebt is het geheugen van je videokaart stuk.

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 25-01-2008 13:40 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1