Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C#] Afdrukken gegevens van winforms

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af wat jullie gebruiken om data vanuit een winform toepassing af te drukken.
Het betreft enerzijds bepaalde documenten zoals bestelbonnen, Leveranciergegevens, etc.
Anderszijds ook pure rapporten (hoeveel keer is een bepaald artikel aangekocht etc).

Als ik het zo eens bekijk zijn de grootste opties GDI+ en crystal reports
Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Welke opties genieten jullie voorkeur?
Ik merk dat crystal reports veel de layout zelf aanmaakt maar vooral werkt rechtreeks op data van de database, kun je ook werken met data uit je objecten?
Is GDI+ eenvoudig voor een standaard bedrijfsdocument(zoals een bestelbon) mee te maken of kan dit complex worden?

Alle raad en advies i.v.m. dit onderwerp zijn meer dan welkom.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 22:54
Wij gebruiken zelf reporting services van SQL Server. Het voordeel is dat reporting services dicht op de database zit en het integreert goed met SQL Server en Visual Studio.

http://hawvie.deviantart.com/

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Ik heb veel Crystal Reports rapporten gemaakt, en het je kunt volledig zelf bepalen hoe je de layout moet hebben. Dynamisch kolommen of rijen toevoegen, subtotalen, groeperen, sorteren enz. Het kost wel moeite om dat uit te vogelen, maar alles is mogelijk.

Je kunt parameters meegeven om variabelen aan te geven waar je queries mee uitvoert, of je kunt formules zelf doorgeven.

Ook kun je de rapporten in je programma's zelf tonen, of afdrukken in je programma in PDF enz. de library heeft vele mogelijkheden en componenten.

[ Voor 7% gewijzigd door Mastermind op 25-01-2008 12:39 ]

Verwijderd

Datadynamics heeft een tool Active Reports. Die gebruik ik altijd.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 17:15

smallboy

N/A

Als je het gratis zou willen doen, is een aardige optie report manager (zie http://reportman.sourceforge.net/). Deze werkt met ActiveX, maar er is een ook dot net port van. Het doet wel wat spartaans aan hier en daar, maar het werkte wel aardig. Ik heb er uiteindelijk nog niet veel mee gedaan. Wellicht kun je het eens proberen. Het integreert niet in je IDE verder.

De designer van de versie van Crystal Reports die bij VS2005 geleverd wordt is bij een rapport met veel parameters echt gruwelijk traag trouwens. Daarnaast kreeg ik nogal wazige errors op een client pc, waar m'n rapport ineens niet meer werkte (zoek maar eens op google met 'crystal reports type initializer'). Ik moet wel toegeven dat Crystal Reports veel mogelijkheden heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door smallboy op 25-01-2008 18:43 ]