Backup en restore over netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-02 22:46
Voor onze testservers zijn we opzoek naar een nieuwe backup & restore oplossing. Binnen onze afdeling hebben we 10 testservers die na elke test gerestored moeten worden met een clean image.

Momenteel maken we gebruik van Acronis True Image 9.1 maar dat kost gewoon te veel tijd om elke keer naar de serverruimte te lopen, cd'tje erin stoppen, rebooten, restoren, rebooten etc. Nu is het de bedoeling om vanaf een centrale server over het netwerk te kunnen restoren naar al die andere servers en het liefst zelfs met de mogelijkheid om dit vanuit de werkplek te doen.

Ik heb al eens gekeken naar Acronis Snap Deploy 2.0 maar hier word ik niet echt wijs uit :o Zijn er misschien goede alternatieven?

Thnx

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:12
Altiris van Symantec (http://www.altiris.com) kan dit. Volgens mij doet de deployment solution precies wat je wilt (imaging via het netwerk). Ik heb hier enige ervaring mee en het bevalt mij prima.

Ook met Ghost zou dit volgens mij kunnen, maar daar heb ik geen ervaring mee op grote schaal.

Als laatste kun je wellicht VMWare gebruiken en de servers virtueel aanmaken. Dit gebruik ik altijd voor mijn testomgevingen.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-02 22:46
We hebben een aantal fysieke machine's en aantal VMWare testservers. Heb je een idee hoe Altiris omgaat met het backupen en restoren van een systeem? Word na het restore process de host of de virtual machine gereboot?

//edit
Heb het al gevonden :)

[ Voor 8% gewijzigd door j0eyv op 25-01-2008 10:52 ]