Toon posts:

[XP] login as an Service rights verdwijnen*

Pagina: 1
Acties:
  • 780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc met daarop een prog die gestart wordt als service.
Tijdens de installatie word er een local user aangemaakt die de rechten heeft om als service op te starten.
ELKE dag weigerd deze applicatie op te starten (login error)
nu ben ik er achter gekomen dat het account waarmee de service opgestart wordt zijn logon as service rechten verliest elke nacht.

Als ik de pc opnieuw opstart (overdag) dan werkt alles gewoon zoals het moet maar gaat er een nacht overheen dan is de gebruiker zijn logon as service rechten kwijt.

Overdag de tijd van de pc aanpassen (bios) en zonder netwerk aanmelden dan werkt het gewoon.
Er gebeurt niks snachts want de pc staat gewoon uit.
overdag uitzetten van de pc alle kabels los halen en weer vast maken en pc opstarten veroorzaakt het probleem ook niet.

Heeft er iemand enigidee !?!?!?!
Het is een erg vervelend probleem, ik installeer al een week elke dag het progje opnieuw... -zucht-

BVD voor jullie hulp !!!
Groeten

Verwijderd

Topicstarter
Ow ...
Het gaat om een Windows XP SP2 machine met de nieuwste updates geinstalleerd

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:57:
Ik heb hier een pc met daarop een prog die gestart wordt als service.
Tijdens de installatie word er een local user aangemaakt die de rechten heeft om als service op te starten.
ELKE dag weigerd deze applicatie op te starten (login error)
nu ben ik er achter gekomen dat het account waarmee de service opgestart wordt zijn logon as service rechten verliest elke nacht.

Als ik de pc opnieuw opstart (overdag) dan werkt alles gewoon zoals het moet maar gaat er een nacht overheen dan is de gebruiker zijn logon as service rechten kwijt.

Overdag de tijd van de pc aanpassen (bios) en zonder netwerk aanmelden dan werkt het gewoon.
Er gebeurt niks snachts want de pc staat gewoon uit.
overdag uitzetten van de pc alle kabels los halen en weer vast maken en pc opstarten veroorzaakt het probleem ook niet.

Heeft er iemand enigidee !?!?!?!
Het is een erg vervelend probleem, ik installeer al een week elke dag het progje opnieuw... -zucht-

BVD voor jullie hulp !!!
Groeten
Goede morgen, B)

Eerst zou ik eens iets tegen jou willen zeggen, Zou je voortaan veel duidelijker willen wezen met meer uitleg?? :Y

Hier wat vragen van mij;

Welk programma?
Wat voor service is het die gebruikt word?
Wat is de login error?
Als het account automatisch aangemaakt word, wat voor account is dat dan? Hoe heet die? Heb je gekeken naar de rechten van het account?

overdag werkt snachts niet, kans dat het komt door inactive user? Misschien dat die daarom stopt omdat je niet actief bezig bent?

Gr, Jack

• KingEd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 22:59
is de pc lid van een (Windows) domein? Zo ja, zoek het dan in de policies die op de pc worden losgelaten.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het programma GroupWare Server van Mapilabs
de user die aangemaakt wordt is "MGS_User"
De volgende foutmeldingen staan in de eventlog:

ID: 10005 Source: DCOM
DCOM kreeg foutmelding 'De service is niet gestart vanwege een aanmeldingsfout. ' bij het starten van de MGFInterlayer-service met de argumenten '' om de server
{BA806B96-20CD-4BAD-AA6F-C971452AC2BF} te starten

ID: 7038 Source: Service Control Manager
De MGFInterlayer-service kan niet als .\MGS_USER met het huidig ingestelde wachtwoord worden aangemeld vanwege de volgende fout:
Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.

ID: 7000 Source: Service Control Manager
De MAPILab Groupware Server Interlayer-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
De service is niet gestart vanwege een aanmeldingsfout.

Als je het programma geinstalleerd hebt werkt het prima en start de Service gewoon op.
Herstart je de pc dan start de service oook gewoon op.
Als je bij Local Security policy gaat kijken dan heeft het account rechten om te starten als Service, ook na eer reboot is dit zo.

Start je de pc 's ochtends op dan zie je dat de logon as a service rechten van de user weg zijn.
Het lijkt me geen domein policy aangezien je de pc overdag kan herstarten wat je wilt. Dan zou de policy ook toegepast moeten worden, niet alleen de eerste keer dat je een pc opstart op een dag.

hopelijk hebben jullie de info die je verzocht !!
zo niet dan hoor ik dit graag !!
PS Ik had dit bewust niet vermeld aangezien ik het niet van belang achtte hoe de user heet welke prog het gebruikt. Het gaat erom dat een user logon as a service rechten verliest tijdens de nacht terwijl de pc uit staat. en dat het overdag wel blijft werken

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:17:
PS Ik had dit bewust niet vermeld aangezien ik het niet van belang achtte hoe de user heet welke prog het gebruikt. Het gaat erom dat een user logon as a service rechten verliest tijdens de nacht terwijl de pc uit staat. en dat het overdag wel blijft werken
Akkoord, maar als je ook de foutmelding en de applicatie (of het type) vermeldt, dan heb je grotere kans op een gericht antwoord :)
Eveneens het wel of geen AD domain is vrij essentieel hierbij.

Ik pas ook even je titel aan zodat de Windows versie erin staat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
het is idd een pc in een Domain.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Controleer dan d.m.v. je eventlogging of toevallig niet via een domain GPO security settings net zijn toegepast daarvoor? (SeCli events)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Okee,

voor de logboek meldingen:

ID: 10005 Source: DCOM; http://www.eventid.net/di...o=612&source=DCOM&phase=1

D: 7038 Source: Service Control Manager; http://www.eventid.net/display.asp?eventid=7038&source=

ID: 7000 Source: Service Control Manager; http://www.eventid.net/display.asp?eventid=7000&source=

EventID.Net is een geweldige site voor logboek foutmeldingen, neem er eens een kijke. Hier word bij comments van alles uitgelegt over het probleem en probleem oplossingen.
Ik hoop dat je hier wat aan heb.

Lijkt wel alsof er in dat programma een tijd ingesteld staat van gebruik van het programma..
Kan je kijken of je het programma kan blijven gebruiken midden in de nacht zonder dat je de gebruik smorgens of savonds ook maar afmeld.

- Smorgens inloggen.
- 24 uur ingelogged blijven.
- Snachts kijken of het programma werkt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr, Jack

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tevens Audit opties (audit account management, policy change) aanzetten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1