Toon posts:

Windows vervangen op notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de vraag gekregen een voorgeïnstalleerde Windows Vista (uit de winkel) op een Acer laptop te vervangen door een Windows Xp Pro. Nu had ik de vraag of ik hier gewoon aan mag beginnen zoals op een gewone desktop pc. Ik heb namelijk nog niet veel met laptops gewerkt en zeker nog niet met er een voorgeïnstalleerde windows op.

Mvg

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom zou je er niet aan kan beginnen? Als je een licentie hebt lijkt het me geen probleem.

In prinicipe is de installatie niet anders dan op een normale desktop, dus dat probleem zie ik ook al niet. Misschien kan je rekening houden met eventuele SATA-controller drivers die misschien niet door Windows-setup gezien worden.

Of zoals ik met een andere Acer heb gezien, even de SATA emulatie in het BIOS aanpassen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een laptop of een desktop installeren maakt geen verschil. Het zijn beide immers PC's?

Wel goed opletten dat je het e.e.a. goed voorbereid. Er zijn gevallen waar voor de laptop géén drivers voor XP zijn en dan zit je in de problemen. Loop ook eens wat topics na, er zijn er zat, over VISTA>XP ervaringen en Laptop S-ATA Problemen.

Sowieso moet je even een image maken van de C-partitie én de evt. rescue-partitie.

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 25-01-2008 10:14 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Dus je gaat Vista naar XP.

Zorg dat de code niet geactiveerd is en vraag downgrade aan bij MS. Hier door kan je easy van vista naar XP. Zorg nogmaals dat de code niet geactiveerd is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit soort vragen kun je heel goed met de search beantwoorden.
Graag dus iets meer vooronderzoek doen voor je een topic start in het vervolg :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.