Op diverse Windows Vista-PC's heb ik last van het probleem dat video's blokkering worden als ik ze volledig scherm afspeel. Het ziet eruit alsof de video's niet geschaald worden door de videokaart. Het probleem doet zich zowel voor met Windows Media Player als met VLC. De juiste codecs zijn al geïnstalleerd.
Nu heb ik gezocht op GoT, en ben ik erachter gekomen dat Vista geen videooverlay's ondersteund, en ik in bijv. VLC video-overlay uit moet vinken. Dat heb ik dan gedaan, maar nog steeds zit ik met hetzelfde probleem
Verder ben ik erachter gekomen dat video's afspelen onder Windows Vista vreselijk veel CPU-kracht vraagt.
Ik heb het al op diverse PC's geprobeerd, met èn zonder drivers voor de videokaart, en met èn zonder Aero, maar allemaal met hetzelfde resultaat. Het gaat om de volgende PC's met deze specs:
Athlon64 3500+, 2GB RAM, nVidia GeForce 6600GT 128MB PCI-e
Athlon64 3000+, 1,5GB RAM, nVidia Geforce 7300GT 256Mb AGP
AthlonXP 2600+, 1GB RAM, nVidia GeForce FX5200 128MB AGP
AthlonXP 1800+, 1GB RAM, nVidia Geforce 6200 256MB AGP
Alles was getest onder de volgende resoluties:
800x600
1024x768
1280x1024
Ik heb al bijna van alles geprobeerd, maar de video's blijven maar blokkering. Een bijbehorend probleem is dat door (zeer waarschijnlijk) het videoprobleem, het programma "PPLive" (P2P-TV) extreem veel CPU-gebruik vertoond. Mijn ouders zeggen dat het zelfs aan een 2600+ niet genoeg had en het beeld was nòg blokkeriger...
Is er eigenlijk een oplossing voor dit videoprobleem?
Nu heb ik gezocht op GoT, en ben ik erachter gekomen dat Vista geen videooverlay's ondersteund, en ik in bijv. VLC video-overlay uit moet vinken. Dat heb ik dan gedaan, maar nog steeds zit ik met hetzelfde probleem
Verder ben ik erachter gekomen dat video's afspelen onder Windows Vista vreselijk veel CPU-kracht vraagt.
Ik heb het al op diverse PC's geprobeerd, met èn zonder drivers voor de videokaart, en met èn zonder Aero, maar allemaal met hetzelfde resultaat. Het gaat om de volgende PC's met deze specs:
Athlon64 3500+, 2GB RAM, nVidia GeForce 6600GT 128MB PCI-e
Athlon64 3000+, 1,5GB RAM, nVidia Geforce 7300GT 256Mb AGP
AthlonXP 2600+, 1GB RAM, nVidia GeForce FX5200 128MB AGP
AthlonXP 1800+, 1GB RAM, nVidia Geforce 6200 256MB AGP
Alles was getest onder de volgende resoluties:
800x600
1024x768
1280x1024
Ik heb al bijna van alles geprobeerd, maar de video's blijven maar blokkering. Een bijbehorend probleem is dat door (zeer waarschijnlijk) het videoprobleem, het programma "PPLive" (P2P-TV) extreem veel CPU-gebruik vertoond. Mijn ouders zeggen dat het zelfs aan een 2600+ niet genoeg had en het beeld was nòg blokkeriger...
Is er eigenlijk een oplossing voor dit videoprobleem?