Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Redirecten op verschillende manieren

Pagina: 1
Acties:

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Kan iemand het verschil uitleggen tussen de verschillende manieren van redirecten?

Het kan op deze manieren:
window.top.location.href
window.top.location
top.window.location.href
top.window.location

maar wat is nu het beste om te gebruiken? Op dit moment gebruik ik top.window.location maar heb daar soms problemen mee en vraag me af als ik dit verander naar bv. window.top.location of het dan beter zou moeten gaan? Testen is niet zo makkelijk hier dus daarom mijn vraag.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<html>
<head>
<script language="JavaScript">
    function reloadTop(){

window.top.location.href = 'http://www.google.nl';

}
</script>
</head>
<body onload="reloadTop()">
Test redirect
</body>
</html>

Al het goeie.......

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Mijns inziens moet die .href er sowieso achter, wellicht dat b.v. een van de browsers ietsje minder strict is en dit er zelf achter plaatst.

Verder het verschil tussen window.top en top.window:

top is een eigenschap van het window object. Dus window.top is de juiste manier. top.window zal ook wel werken omdat de browser dan zelf wel in de juiste context zal gaan zoeken, maar dus strict gezien is het niet juist.

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Nee want het blijft onduidelijk wat de juiste notatie is.
top.window.location levert voor mij soms problemen op. Dat er dus niet geredirect wordt. Wat daarvoor de reden is ben ik nog steeds niet achter. En vraag me dus af of het beter gaat als ik een andere notatie gebruik.

Al het goeie.......

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er is een verschil in top.window en window.top; top is namelijk een property van window en niet andersom. Als je dus top.window schrijft, schrijf je impliciet gewoon window.top.window.

Top is van het type window; window.top returned dus het top(most) window, waar top.window hetzelfde is als gewoon top zonder het window property te accessen want dat refereert gewoon aan die voorgaande top ("returns a reference to the current window"). Dit komt omdat window een property is van window.

Of; zoals ze hier zouden zeggen: snapte gij 't nog? :P
De juiste notatie zou dus zijn window.top, maar zolang je geen frames gebruikt zie ik sowieso het nut van heel die top niet in.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sowieso vraag ik me de reden van een redirect middels JS af.
Als het gaat om een pagina, wat nu gehuisd is onder een andere pagina, dan gebruik je toch een mooie 301 header? ;) :) JS uit en je redirect is weg... ;) Met HTTP-headers is dat (volgens mij) met mindere mate... :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
GJ-tje schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:43:
Als het gaat om een pagina, wat nu gehuisd is onder een andere pagina, dan gebruik je toch een mooie 301 header? ;) :) JS uit en je redirect is weg... ;) Met HTTP-headers is dat (volgens mij) met mindere mate... :)
Met sommige basic hosting accounts heb je niet altijd de mogelijkheid om het 301 headers, .htaccess en dat soort zaken te rommelen. Dan mag je al blij zijn dat je je .htm bestanden mag uploaden ;)

Over mij

Verwijderd

Beyond schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:40:

Nee want het blijft onduidelijk wat de juiste notatie is.
top.window.location levert voor mij soms problemen op. Dat er dus niet geredirect wordt. Wat daarvoor de reden is ben ik nog steeds niet achter. En vraag me dus af of het beter gaat als ik een andere notatie gebruik.
Staan die pagina's waarop het niet werkt op een ander domein?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GJ-tje schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:43:
Om uit een eventueel frameset te komen als je extern gelinkt bent bijvoorbeeld.

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
De pagina's staan op hetzelfde domein. Alleen moeten we redirecten naar een site van een ander bedrijf. Gebruiken overigens wel frames.
Bedankt voor jullie antwoorden.

Al het goeie.......

Pagina: 1