Freeware Windows Mailservers

Pagina: 1
Acties:
  • 2.940 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdockx
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 21:01
Heeft er iemand ervaring met (freeware) windows mail servers.Ik ben van plan thuis een mailserver in te richten en er blijkt behoorlijk veel te verkrijgen. Helaas zijn de meeste servers in de freeware uitvoering nogal uitgekleed. Weet er iemand waar ik op dien te letten? wat ik wil is via een pop3 connector mail ophalen (15 mailaccounts) en deze centraal opslaan op een windows machine. De mail dient via outlook of via web gelezen te kunnen worden. Tevens wil ik contacten kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

probeer pegasus mercury/32 eens ... die doet alles wat jij nodig hebt en nog veel meer

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke heb je zelf al bekeken? Dit zodat men weet welke al afgevallen zijn. Verder: wat je wilt gaat verder dan wat freeware mailservers meestal aankunnen, dus je kunt beter overwegen een kleine uitgave te doen.

Verder is het van belang op wat voor platform het gaat draaien, wat voor netwerk, welke internetprovider, poort 25 wel of niet open, etc etc. Met de minimale info die je nu geeft is niets te doen.

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 25-01-2008 02:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdockx
Ik heb Mercury en Hmail al eens geinstalleerd, echter ik ben op zoek naar ervaringen en meningen van anderen. Ik ben op zoek naar een makkelijk te bedienen frontend en webmail functionaliteit.
Overigens is er nog geen software afgevallen, maar het aanbod van betaalde versies is behoorlijk groot.

meer technische data
het binnenhalen van mail mag met een vertaging gaan, de server kan elk kwartier bijvoorbeeld de mail via pop3 ophalen.
Ik wil voor het verzenden van mail de kpn relay servers gebruiken (ik heb internet plus bellen).

[ Voor 28% gewijzigd door Murdockx op 25-01-2008 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ervaringen vind je door actief reviews te zoeken. Kijk eens naar 602LAN Suite, de huidige versie is betaald maar vroeger was er een gratis versie die tot aan 5 gebruikers aankon. Mogelijk zwerft er nog wel een oude gratis versie rond op het web. 15 mailaccounts zal die echter niet aankunnen, dan zul je toch echt richting Linux moeten of betaald gaan zoeken.

De meeste betaalde versies hebben wel een trialversie om uit te proberen. Hou er rekening mee dat een server ook goede beveiliging nodig heeft (24/7 op internet), backups, etc etc. Is het voor een thuissituatie of voor professioneel bedoeld? Bij professioneel moet je toch snel aan iets als Small Business Server gaan denken, maar het prijskaartje is wel wat anders. Contacten delen klinkt als Groupware en gaat zeker niet gratis worden.

Oftewel: ambitieus priveproject of ondergefinancierd werk? :)

Probeer eens veel meer informatie te geven, want je bent echt veel te beperkt in informatie waardoor de discussie moeilijk te voeren is.

[ Voor 48% gewijzigd door gambieter op 25-01-2008 02:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Deze heb je al gevonden zeker http://www.hmailserver.com/ ?

MailEnable Standard Edition is ook gratis
http://www.mailenable.com/standard_edition.asp

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
Ik gebruik ook hmailserver. Prima spul.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korsr100
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 19:14
Je kunt ook desknow gebruiken.
Is gratis te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik de gratis variant van Mailtraq... Werkt goed, maar je kan alleen bij de gratis versie maar een beperkt aantal users aanmaken. Das dus even de vraag... Hoeveel users wil jij?

Mailtraq draait goed bij mij (nu al meerdere jaren). Er zit een spamfilter in, het heeft webmail, het werkt snel en betrouwbaar. Het leest mij pop accounts netjes uit. Kortom, het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb goede ervaringen met Macallan Mail Solution - Mail Server for Windows

Als je dit doet vind je er genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
wolly_a schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:05:
Ik gebruik de gratis variant van Mailtraq... Werkt goed, maar je kan alleen bij de gratis versie maar een beperkt aantal users aanmaken. Das dus even de vraag... Hoeveel users wil jij?

Mailtraq draait goed bij mij (nu al meerdere jaren). Er zit een spamfilter in, het heeft webmail, het werkt snel en betrouwbaar. Het leest mij pop accounts netjes uit. Kortom, het werkt perfect.
Net de mailtraq site gecheckt: na 30 dagen stopt de trialversie van mailtraq alle services (pop3/smtp) en gaat over in demo-mode.

[ Voor 6% gewijzigd door poktor op 15-11-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
macallan ondersteunt alleen helaas niet het ophalen uit andere pop3 mailboxen. Ben hier zelf naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
HMailserver kan ik ook aanraden. Icm roundcube webmail is het een mooi pakket dat eenvoudig te installeren is. Users en domeinen zijn ook te managen via webinterface.
Het pakket is volledig gratis en er komen regelmatig updates voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de beste mail servers voor Windows is Smartermail. Is zelfs gratis indien je slechts 1 domein nodighebt.

Draait op IIS/ASP.NET en kan volledig webbased beheerd worden. Verder heeft hij een ontzettend goede webmail client (vergelijkbaar met OWA van MS). De Enterprise versie is "group-aware" met gedeelde contacts, agenda, mappen. Er is ook ondersteuning voor push mail voor alle bekende smartphones.

Wij gebruiken deze mail server nu zo'n dikke 3 jaar (webhosting bedrijf) en zijn zeer blij dat we destijds voor dit pakket gekozen hebben. Nog geen seconde spijt van gehad. Eigenlijk is het pakket ondertussen vergelijkbaar met MS Exchange, maar dan met een meer aanvaardbaar kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 13:23
ophalen van pop3 email kan ook met fetchmail op cygwin eventueel

vroeger gebruikte ik mercury wel eens, maar heb het idee dat die niet meer zo onderhouden wordt?
hmailserver gebruikt ik nog steeds wel eens, die bevalt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdockx
Na in 2008 een tijdje diverse mail servers 'geprobeerd' te hebben ben ik er maar mee gestopt :| .
Ik heb nu Exchange als een SAAS oplossing voor +/- €4,- per maand per mailbox en dat bevalt me eigenlijk best wel goed. Misschien dat ik in de toekomst toch weer een eigen server in richt, maar voorlopig ben ik voorzien O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Murdockx schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:51:
Na in 2008 een tijdje diverse mail servers 'geprobeerd' te hebben ben ik er maar mee gestopt :| .
Ik heb nu Exchange als een SAAS oplossing voor +/- €4,- per maand per mailbox en dat bevalt me eigenlijk best wel goed. Misschien dat ik in de toekomst toch weer een eigen server in richt, maar voorlopig ben ik voorzien O-) .
Aangezien je al voorzien bent van een oplossing, misschien overbodig.... maar heb je Google Apps for domains ook bekeken? Geheel gratis en ubervet!
Pagina: 1