Toon posts:

thuis gebruik maken van een netwerk/server

Pagina: 1
Acties:
  • 3.410 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil thuis een netwerk met server.

situatie nu: modem/router(siemens), twee laptops(xp), een compu (xp), printer, HD

Ik wil hierbij een server plaatsen zodat ik daar de printer, Hd centraal kan gebruiken. Ook wil ik mail, office etc centraal hebben. Later komen er wellicht nog wat computers/laptop bij (totaal 5-6 stuks)

wat heb ik nodig voor een dergelijke set en is er ergens een beschrijving om dit in te stellen/installeren (bestaat er een boek?)

Liefs wel jip en janneke taal, ben een amateur/hobbyist

alvast bedankt

Verwijderd

Begin eens met de titel te lezen waar je post... Professional networking & servers ;)

Ik zou even een ander gedeelte opzoeken, bijvoorbeeld "Netwerken"!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Goedkoop : Clarkconnect.
Linux, kant en klaar, en kun je zo mee aan de slag.

Abort, Retry, Quake ???

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 11:20

Prx

Er zijn verschillende routers te koop waar ook een printserver ingebouwd zit. Ik meen zelfs een sitecom te hebben gezien waar (naast een printer) een externe hdd ook gewoon aan gehangen kan worden. Op deze manier heb je geen luidruchtige, stroomvretende server aan staan.

[edit]
Wil wel even opmerken dat dit soort printservers vaak nog wel problemen hebben met MultiFunctionals. Gewone printers werkt vaak geweldig, maar de combinaties... tjah.

[ Voor 24% gewijzigd door Prx op 25-01-2008 00:38 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:27:
Ik wil thuis een netwerk met server.

situatie nu: modem/router(siemens), twee laptops(xp), een compu (xp), printer, HD

Ik wil hierbij een server plaatsen zodat ik daar de printer, Hd centraal kan gebruiken. Ook wil ik mail, office etc centraal hebben. Later komen er wellicht nog wat computers/laptop bij (totaal 5-6 stuks)

wat heb ik nodig voor een dergelijke set en is er ergens een beschrijving om dit in te stellen/installeren (bestaat er een boek?)

Liefs wel jip en janneke taal, ben een amateur/hobbyist

alvast bedankt
Ubuntu Linux 7.10 met Samba filesharing en CUPS voor printen (ook via netwerk) en Xsane voor scannen. Het is echt super eenvoudig om het allemaal in te stellen, mits je een scherm, toetsenbord en muis bij de server hebt staan. Zo gebruik ik zelf ook al een tijdje een server voor ongeveer dezelfde doeleinden. De software kostte me niks, de hardware was van een andere PC en het werkt allemaal super :) En je hoeft er echt geen linux pro voor te zijn. Alles wat in de console moet gebeuren daar zijn tutorials voor.

Een server die werkt via http interface is natuurlijk ook reuze handig als je geen randapparatuur bij de server kunt/wilt hebben. Nadeel is dat het met all in ones niet zo lekker werkt. Scans maken enz..

[ Voor 8% gewijzigd door frankknopers op 25-01-2008 00:44 ]

Goud is geen geld

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

JIp en janneke taal doen we hier niet aan, dan kan je beter bij www.beginnersweb.nl gaan kijken.

En anders zou ik de FAQ's bovenaan in Netwerken eens doornemen. Zowiezo zijn er genoeg howto's FAQ's etc. te vinden over het simpel opzetten van een netwerkje met client server enzo.

Suc6 :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.