Lastige vraag: internetkeuze wie kan me helpen!

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• opel4ever
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08-2023
Beste tweakers,

Heb een lastige vraag, misschien dat 1 van jullie me uit de brand kunnen helpen,

De vraag is eigenlijk weer heel simpel:

Ik zoek een isp waarbij ik minimaal 1 mb per seconde download
tevens kan bellen zonder starttarief
vast ip adres heb
newsgroepen heeft.

Nu zal ik wel antwoorden krijgen van kijk maar eens op internet, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Ik hoop dat iemand dit leest en zegt van JA ik weet nog wel iets leuks. Maandbedrag vind ik niet zo erg belangrijk, als het maar niet hoger is als 50 euro per maand

Dus als iemand mij kan helpen, bij voorbaat dank,

mvg armand

met vriendelijke groet,

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Tja je geeft het antwoord zelf al: kijk maar eens op internet
Naja goed misschien dat de admins de topicstart accepteren....

Anways
Als je aangeeft dat het maand bedrag je niet zoveel doet... kies dan gewoon iets en kijk of het bevalt, kortom maak geen keuze en neem het eerst wat je tegenkomt

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-11 13:06
Kijk maar eens op internet en vis de goede boom uit het bos :)

- Ga eerst eens na welke providers 20 mbit kunnen leveren op jouw adres, ADSL2+ is namelijk niet overal verkrijgbaar en met ADSL1 heb je max 8 mbit en dat is blijkbaar te weinig voor je.
- Daarnaast zijn er een hoop providers die WEL starttarief rekenen dus die vallen ook al af (Orange bijvoorbeeld)
- Vast IP zal lastig worden gok ik, maar zo blijven er wel heel weinig bomen in je bos over met zo'n eis ;)

TweakDSL? Goede nieuwsgroepen en volgens mij ook een vast IP. Geen idee echter of ze VOIP diensten bieden.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
1 mb per seconde... Dat zijn zo'n beetje alle abonnementen die verkrijgbaar zijn.
Ik geloof dat er misschien een enkele starter nog onder die snelheid zit.

Vast ip-adres: tja, dat zijn er al veel minder, maar is makkelijk te vinden op de sites van de providers.
De rest valt dan af

Bellen zonder starttarief: ook dan valt een deel weer af

Newsgroepen heeft. Waarom zou je die bij je provider willen hebben? Kan je ook apart nemen.
Bijv upc heeft nieuwsgroepen, maar daar heb je helemaal niets aan. Kan je beter ± 7,50 betalen voor een losse verbinding.

Stel:
Neem Tweakdsl: 19,95
Kpn-lijnkn: 10 euro
Neem bellen via een aparte aanbieder: 10 euro
Totaal 40 euro. Ruim binnen je budget

Bij xs4all ben je geloof ik zo'n 30 + 12,50 kwijt, als ik de abonnementen goed begrijp = 42,50 (+10 euro lijnhuur?)

Wat noem jij een makkelijke vraag, als je dit al moeilijk noemt?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens even aan waar je woont - of doe zelf een postcodesearch...

Verder is wel zo relevant om te weten of je koperdraad (KPN) of coax (kabelaar) connectivity op dit moment hebt. Dan kunnen we een advies geven - maar dan kun je trouwens zelf ook prima hoe/wat/waar uitzoeken

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Neem in ieder geval geen Telfort. Je gaat over je budget heen met het bellen naar de servicedesk.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 13:57
Geef eerst eens aan of je 1 Mb(it)/s of 1 MB(yte)/s wil.

[ Voor 50% gewijzigd door DeOS op 25-01-2008 11:50 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DeOS schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:47:
Geef eerst eens aan of je 1 Mb(it)/s of 1 MB(yte)/s wil.
Aangezien hij het ook over Usenet heeft, vermoed ik het laatste.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:44:
Neem in ieder geval geen Telfort. Je gaat over je budget heen met het bellen naar de servicedesk.
alhoewel dat echt een non-argument is kan hij sowieso geen telfort kiezen aangezien hij een vast ip nodig heeft en ook nog eens toegang tot nieuwsgroepen wilt hebben.

maar wat een lijst van eisen dit zeg. volgens mij komt tweakdsl nog het dichtst in de buurt

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Quacka schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:37:
1 mb per seconde... Dat zijn zo'n beetje alle abonnementen die verkrijgbaar zijn.
Ik geloof dat er misschien een enkele starter nog onder die snelheid zit.
Waarschijnlijk bedoelt hij 1 MB(yte) per seconde, dus dan vallen er al veel af

Elect a clown, expect a circus.

• opel4ever
@ Iedereen,

Bedankt voor jullie antwoorden,

Ik ben dus weer een stukkie wijzer geworden :)

Het is alleen zo moeilijk, tweakdsl lijkt me inderdaad wel een leuke oplossing, maar dat voip, kan je daarmee ook gewoon bellen naar vaste nummers in nederland?

oja , op mijn adres kan ik gewoon adsl 2+ aan, op dit moment heb ik internet van telebyte, maar ben daar niet tevreden over alhoewel de newsgroepen van telebyte weer helemaal super zijn.

alvast bedankt wee voor jullie antwoord,

mvg armand

[ Voor 22% gewijzigd door opel4ever op 25-01-2008 12:14 ]

met vriendelijke groet,

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

opel4ever schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:11:

Het is alleen zo moeilijk, tweakdsl lijkt me inderdaad wel een leuke oplossing, maar dat voip, kan je daarmee ook gewoon bellen naar vaste nummers in nederland?
natuurlijk ;)

Elect a clown, expect a circus.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
wat is er mis met telebyte?

Staar je niet blind op de alles in 1 aanbieders.
Als jij een goede provider vind zonder nieuwsgroepen, dan kan je die erg eenvoudig los erbij nemen.
Kijk je bijv naar telebyte, dan zie je bijv dat je daar maar 4mbit haalt, terwijl je bij externe providers het maximum haalt.

Bij tweakdsl moet je dus voor je voip wel voor de gesprekken betalen. Je zal dan een externe telefoondienst moeten nemen.
Eigenlijk kan je wel zeggen dat wat jij wilt eigenlijk niet bestaat. Zeker niet als je ook nog een provider zoekt die goede service biedt e.d.

Reken voor externe Voip 10 euro en voor externe nieuwsgroepen ookl 10 euro, dan zit je altijd goed.
Dan maak je een lijstje met providers die jou goed lijken en een vast ipadressen hebben.
En vergelijk de boel.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

http://www.internetten.nl/

En kijk eens wat ze bieden. 1megabyte/seconden downloaden komt ongeveer overeen met een verbinding van 8mbit/sec.

• opel4ever
Quacka schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:02:
wat is er mis met telebyte?

Staar je niet blind op de alles in 1 aanbieders.
Als jij een goede provider vind zonder nieuwsgroepen, dan kan je die erg eenvoudig los erbij nemen.
Kijk je bijv naar telebyte, dan zie je bijv dat je daar maar 4mbit haalt, terwijl je bij externe providers het maximum haalt.

Bij tweakdsl moet je dus voor je voip wel voor de gesprekken betalen. Je zal dan een externe telefoondienst moeten nemen.
Eigenlijk kan je wel zeggen dat wat jij wilt eigenlijk niet bestaat. Zeker niet als je ook nog een provider zoekt die goede service biedt e.d.

Reken voor externe Voip 10 euro en voor externe nieuwsgroepen ookl 10 euro, dan zit je altijd goed.
Dan maak je een lijstje met providers die jou goed lijken en een vast ipadressen hebben.
En vergelijk de boel.
Ok telebyte, is ten eerste ontzettend achteruit gegeaan met zijn services.

Internet valt continue uit, dan wijzen telebyte en kpn elkaar aan wie nu de schuldige van het verhaal is.

Daarnaast heb ik een goede vriend ook aangepraat om destijds telebyte aan te schaffen, maar die heeft nu precies dezelfde problemen als waar ik mee zit, veel internetuitval (lastig als je veel online games speelt) Tevens kijk ik streams die dan ook uitvallen.

Kijk als internet 1 maal op een avond eruit ligt vind ik het niet erg, Maar als dit 5 a 6 maal per avond is, is dit niet leuk meer. De ene keer is er geen status verbinding, de andere keer is er gewoon verbinding met adsl maar geen internet, waardeloze pings naar nederlandse server, inclusief de flinke dosis p/l en slechte rerouting van de isp. Nee mijn buik is er vol van, heb ze uiteindelijk bijna 3 jaar de kans gegeven en nu is echt de maat vol,

Dus ik hoop dat ik je op je vraag beantwoord heb waarom met telebyte van alles mis is!

met vriendelijke groet,

• opel4ever
_Arthur schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:02:
http://www.internetten.nl/

En kijk eens wat ze bieden. 1megabyte/seconden downloaden komt ongeveer overeen met een verbinding van 8mbit/sec.
bedankt ik ga meteen even kijken

met vriendelijke groet,

Pagina: 1