Alleereerst al een klein excuus voor de crosspost die je kan vinden in NT, http://gathering.tweakers...ist_messages/1272090/last. Maar ik dacht dat ik hier bij de server-afdeling wat meer succes zou hebben, en evt kan combineren.
Verhaal gaat als volgt:
Belangrijk punt is ook dat de server maar één NIC heeft en ik dus een custom opstelling heb moeten kiezen als je RRAS gaat configureren.
Ik ben nu echt wel ten einde raad, mijn VPN draait nu wel, tot daaraantoe, maar ik wens geen split-tunneling te gebruiken, dus ik wil de gateway van mijn netwerk gebruiken.
Ikheb ook al bij de "internal interface" bij RRAS geprobeerd wat vinkjes uit te zetten bij de DHCP relay (niet dat ik weet waarvoor het dient) maar ik dacht dat daar iets aan lag.
Denk nu niet te gauw dat dit een platte crosspost is, ik heb al veel dingen uitgezocht, maar de oplossing wil maar niet uit de bus vallen.
Verhaal gaat als volgt:
Ik heb al alle ranges aangepast, en dit is nu de huidige opstelling:HyperBart schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:07:
Ik heb hier een W2K3 en deze dient als file -en downloadserver tesamen met een VPN-server.
Tot de laatste keer dat ik ermee bezig was werkte mijn VPN na wat zoeken terug opnieuw (had domein weggedaan, en dan gaan rras-policies niet meer, dus moest het per gebruiker bij local users/groups toekennen)
Maar nu dacht ik van, "he, kga nog eens zien of het goed werkt en hoe de snelheid zit enzo als ik over de vpn een rdp start, en ik ga eens proberen hoe het zit met als ik mijn officescan-server wil beheren die ook draait op de W2K3), en ik open IE (officescan heeft activex nodig) en google kan niet gevonden worden.
Maar nu kreeg ik ook opeens in het oog bij mijn ipconfig /all dat ik een 0.0.0.0 gateway krijg bij mijn tunnel.
Waar kan dit aan liggen? kheb al geprobeerd bij de router instellingen de gateway eens in te vullen, hielp niet. De dhcp is op de router zelf, dns krijgt hij wel netjes door, alleen die gateway niet.
Ik geraak er maar niet uit, ik heb ook al geprobeerd een dhcp op te zetten op de Obelix naast de DHCP van de router maar het wil maar niet lukken.HyperBart schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:36:
Neen, eerder zo
VPN-server (Obelix)
IP gegevens server:
IP Adres: 192.168.8.254
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.8.168 (is router en is een WRT54GL met sinds gisteren Tomato (geklooi met DD-wrt beu, dacht ook dat het daar mss aan lag)
Remote Locatie:
IP adres 192.168.1.109 (verbinding via Wifi naar een DD-wrt Repeater, maar rechtstreeks connecten op het source-netwerk wat de repeater herhaalt geeft hetzelfde resultaat)
Subnet: 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
VPN-verbinding (PPP Tunnel):
IP Adres: 192.168.8.50
Subnet 255.255.255.255
Gateway: 0.0.0.0
Belangrijk ivm de DD-wrt repeater: deze heeft aan de WAN-kant een IP met een 2.X range (dus het netwerk waarop hij client is, is een 192.168.2.X en in het lan gedeelte deelt ie uit in de 192.168.1.X range.
Belangrijk punt is ook dat de server maar één NIC heeft en ik dus een custom opstelling heb moeten kiezen als je RRAS gaat configureren.
Ik ben nu echt wel ten einde raad, mijn VPN draait nu wel, tot daaraantoe, maar ik wens geen split-tunneling te gebruiken, dus ik wil de gateway van mijn netwerk gebruiken.
Ikheb ook al bij de "internal interface" bij RRAS geprobeerd wat vinkjes uit te zetten bij de DHCP relay (niet dat ik weet waarvoor het dient) maar ik dacht dat daar iets aan lag.
Denk nu niet te gauw dat dit een platte crosspost is, ik heb al veel dingen uitgezocht, maar de oplossing wil maar niet uit de bus vallen.