[Livebox] Online gaming - internet valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08-2025
Hallo tweakers.

Ik heb een probleem, voor mij een groot probleem want online gamen is voor mij heel moeilijk in de huidige situatie... het valt om de 5-10 min steeds uit. gevolg: connection interrupted, exit game.

Ik zal even de situatie schetsen:
Studentenhuis. Ik zit in kamer B. de Livebox staat in kamer A. Voorheen zat ik in kamer A en had ik hetzelfde probleem, maar dit kon ik simpel oplossen door mijn kabel direct in de Livebox te stoppen.

Nu ben ik verhuist naar kamer B en is het probleem terug. Welk probleem? Wel, wij hebben Orange ADSL en daardoor een Livebox, hierachter zit een Belkin Cable/DSL Router en zodra ik mijn kabel (let wel, alles is bekabeld, niks is wireless) in de Belkin router stop, komen de problemen bij mij. Met normaal internetten is er niks aan de hand, maar zodra ik online een game (willekeurige game) ga spelen, valt internet om de 5-10 min uit. soms houdt ie het langer uit, maar er komt een moment dan valt het weg.

Ik heb al een en ander gelezen en gehoord... De livebox kan niet veel simultane connecties aan, het ligt aan je router, misschien ligt het aan je pc.
Welnu, ten tijde dat ik verhuisd ben naar kamer B heb ik ook een nieuwe computer aangeschaft, dus het probleem ligt niet aan mijn computer. Ik heb het met een kabel van een huisgenoot geprobeerd, probleem blijft, dus het ligt ook niet aan de kabel.
Als ik rechtstreeks op de livebox aansluit is er geen enkel probleem en kan ik ongestoord gamen.

De zogenaamde bottleneck zit em dus in de router, als ik die er tussenuit haal is het probleem weg. Dit klinkt makkelijk opgelost, maar ik kan me nu niet rechtstreeks op de livebox aansluiten, deze staat in een andere kamer. Ik heb ook gelezen dat de livebox zelf al een router is en dat ik dus nu achter 2 routers zit, kan dit het probleem zijn? zo ja, hoe kan ik dit verhelpen? Zou het een oplossing zijn om gewoon een switch achter de livebox te zetten, ipv een router. Het lokale netwerk is geen noodzaak, daar heb ik ook een externe HD voor...

Ook typerend is het dat het internet alleen wegvalt als ik een game online probeer te spelen... bij mijn usenet downloads zie ik vaak wel een drop in de snelheid, maar dan pakt ie het redelijk snel weer op. als ik ga gamen, valt internet gewoon helemaal weg en duurt het wel 10-15 sec voordat dit hersteld is.

Als iemand weet (of ervaring hiermee heeft en een oplossing heeft) wat er nu precies niet goed is, zeg het me alsjeblieft, want ik wil gewoon online kunnen gamen. en mijn toekomstige nieuwe huisgenoot eigenlijk ook wel :)

Alvast bedankt

• Queal
*Schop*

Heeft er nu niemand een oplossing voor mij?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Kun je eens proberen te gamen zonder usenet?

En tsjah. Anders probeer je eens een switch.

• Queal
BlackWhizz schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:04:
Kun je eens proberen te gamen zonder usenet?

En tsjah. Anders probeer je eens een switch.
Ik heb usenet ook niet aanstaan als ik ga gamen...
Ik ben eerder op zoek naar een software matige oplossing voor dit probleem...