Hallo,
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in het informatie uitlezen van een mysql database.
Mijn huidige kennis niveau wat dit betreft zit een beetje op 5%, wat zich beperkt in het een beetje kunnen "logiliseren" van de inhoud.
Nu probeer ik een soort "active topics" lijst te maken van het "direct topics" forum. De gegevens die ik wil ophalen zijn de eerste 5 nieuwe topics.
Deze gegevens staan in de database "_forum" , in de tabel "dt_topics" en in het veld van "naam".
Nu moet ik om te beginnen contact leggen met de database en dat doe ik op de volgende manier : (Ik gebruik hierbij hetzelfde als DT zelf gebruikt)
Vervolgens maak ik op de volgende manier me bestand op om de gegevens op te halen :
Waarbij ik vervolgens de volgende foutmelding krijg :
Ik moet zeggen dat ik "maar wat" van het internet heb geplukt, dus het kan zijn dat de opmaak niet geheel naar de standaard is. Maar na verschillende syntax errors en het opnieuw invoeren van de template code die ik van hier heb krijg ik dus de bovenstaande foutmelding.
Iemand die mij kan vertellen wat ik fout doe (wat vast een heleboel is). Na zoveel zoeken kom ik er anders maar niet uit. Dat ie nu wellicht niet de 5 nieuwste toont, of dat opmaak van de tabel niet lekker is maakt mij even niet uit (even simpel beginnen), maar wellicht is dat juist wel aan de orde om die gegevens hier op te halen, maar daar zal iemand mij wel op kunnen wijzen.
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in het informatie uitlezen van een mysql database.
Mijn huidige kennis niveau wat dit betreft zit een beetje op 5%, wat zich beperkt in het een beetje kunnen "logiliseren" van de inhoud.
Nu probeer ik een soort "active topics" lijst te maken van het "direct topics" forum. De gegevens die ik wil ophalen zijn de eerste 5 nieuwe topics.
Deze gegevens staan in de database "_forum" , in de tabel "dt_topics" en in het veld van "naam".
Nu moet ik om te beginnen contact leggen met de database en dat doe ik op de volgende manier : (Ik gebruik hierbij hetzelfde als DT zelf gebruikt)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? //Configuratie $db_url = 'localhost'; //URL van je database $db_user = 'gebruikersnaam'; //Gebruikersnaam van je database $db_pass = 'wachtwoord'; //Wachtwoord van je database $db_naam = 'databasename'; //De naam van je database @mysql_connect($db_url, $db_user, $db_pass)or die('Er kan geen verbinding worden gemaakt met je database server. Probeer de juiste gegevens in te vullen.'); @mysql_select_db($db_naam) or die('De databasenaam die je hebt ingevuld lijkt niet te bestaan.'); ?> |
Vervolgens maak ik op de volgende manier me bestand op om de gegevens op te halen :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <? include 'connected.php'; // Bestand voor verbinding met database $rows = 5; // Aantal zichtbare rijen $result = mysql_query("select * from $dt_topic order by id desc limit $rows") or die ("Kan geen verbinding maken want ".mysql_error()); // print de gegevens in een tabel if (mysql_num_rows($result)) { print "<table cellpadding=2 cellspacing=0 border=0 width=\"100%\">\n"; while ($qry = mysql_fetch_array($result)) { print "<tr><td>"; print $qry[naam]; print "</td></tr>\n"; } print "</table>\n"; } mysql_close(); ?> |
Waarbij ik vervolgens de volgende foutmelding krijg :
code:
1
| Kan geen verbinding maken want You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'order by id desc limit 5' at line 1 |
Ik moet zeggen dat ik "maar wat" van het internet heb geplukt, dus het kan zijn dat de opmaak niet geheel naar de standaard is. Maar na verschillende syntax errors en het opnieuw invoeren van de template code die ik van hier heb krijg ik dus de bovenstaande foutmelding.
Iemand die mij kan vertellen wat ik fout doe (wat vast een heleboel is). Na zoveel zoeken kom ik er anders maar niet uit. Dat ie nu wellicht niet de 5 nieuwste toont, of dat opmaak van de tabel niet lekker is maakt mij even niet uit (even simpel beginnen), maar wellicht is dat juist wel aan de orde om die gegevens hier op te halen, maar daar zal iemand mij wel op kunnen wijzen.