Goeieavond,
Sinds een jaar heb ik volgend systeem:
C2D E6700
ASUS P5W DH Deluxe moederbord (bios 2004)
ASUS EN8800GTS 640
2x OCZ 2X 1GB PC2-6400 PLATINUM EL XTC REV2 (4-4-4-15)
X-Fi extreme music
500gb WD HD
Windows Vista Ultimate 64bit
Antec TruePower Trio 550 Watt
Doordat ik met mijn vorig systeem aan het overclocken ben geweest en goede resultaten behaalde daarmee, zag ik het ook helemaal zitten om mijn huidig systeem wat te overclocken.
Ik was enkele maanden geleden, met het lichtjes overclocken van mijn processor, naar de 3Ghz gegaan, dit gaf in windows goed resultaat en ook in orthos bleef alles stabiel. Toen begon ik mijn grafische kaart te overclocken (standaardkoeling), deze was slechts lichtjes overclocked, maar gaf in games steeds crashes na een 10-20 minuten.
Doordat de 8800 reeks nogal warm wordt, had ik een kit besteld bij Zalman (VF1000 LED icm ZM-RHS88), deze geinstalleerd en werkt als een trein, kaartje wordt stressed niet warmer dan 68 graden overclocked.
Doordat ik mijn processor terug op zijn stock snelheden gezet had, en reeds enkele maanden met de overclockte geforce werk zonder problemen, wou ik deze week eens mijn C2D overclocken.
Deze heb ik gebracht naar de 3.2Ghz. Orthos 8u laten draaien en geen errors, tot ik begon te gamen.
Na een kwartier crashten Crysis en UT3 (APPCRASH naar bureaublad en 1 x zwart beeld, PC werkt nog, maar geen beeld)
3D Mark 2006 was wel succesvol en gaf een score van 11106.
Doordat mijn grafische kaart reeds maanden goed werkt overclocked, kan ik deze als boosdoener reeds uitsluiten, na uren te hebben gezocht op internet maar geen oplossing vind had ik graag jullie raad geweten.
Instelling van de OC:
FSB: 320Mhz
Memory: 800Mhz
PCI-E op 100Mhz
PCI op 33.33Mhz
Memory Voltage: 2.1V
Core Volt: 1.315V
De rest ben ik af gebleven en staat op AUTO.
Timings van het geheugen: 5-5-5-15 en 4 voor write recovery.
Temps Idle:
37 graden core 1 en 35 graden core 2
Temps Stressed:
55 graden voor core 1 en 53 graden core 2
Alvast bedankt!
Sinds een jaar heb ik volgend systeem:
C2D E6700
ASUS P5W DH Deluxe moederbord (bios 2004)
ASUS EN8800GTS 640
2x OCZ 2X 1GB PC2-6400 PLATINUM EL XTC REV2 (4-4-4-15)
X-Fi extreme music
500gb WD HD
Windows Vista Ultimate 64bit
Antec TruePower Trio 550 Watt
Doordat ik met mijn vorig systeem aan het overclocken ben geweest en goede resultaten behaalde daarmee, zag ik het ook helemaal zitten om mijn huidig systeem wat te overclocken.
Ik was enkele maanden geleden, met het lichtjes overclocken van mijn processor, naar de 3Ghz gegaan, dit gaf in windows goed resultaat en ook in orthos bleef alles stabiel. Toen begon ik mijn grafische kaart te overclocken (standaardkoeling), deze was slechts lichtjes overclocked, maar gaf in games steeds crashes na een 10-20 minuten.
Doordat de 8800 reeks nogal warm wordt, had ik een kit besteld bij Zalman (VF1000 LED icm ZM-RHS88), deze geinstalleerd en werkt als een trein, kaartje wordt stressed niet warmer dan 68 graden overclocked.
Doordat ik mijn processor terug op zijn stock snelheden gezet had, en reeds enkele maanden met de overclockte geforce werk zonder problemen, wou ik deze week eens mijn C2D overclocken.
Deze heb ik gebracht naar de 3.2Ghz. Orthos 8u laten draaien en geen errors, tot ik begon te gamen.
Na een kwartier crashten Crysis en UT3 (APPCRASH naar bureaublad en 1 x zwart beeld, PC werkt nog, maar geen beeld)
3D Mark 2006 was wel succesvol en gaf een score van 11106.
Doordat mijn grafische kaart reeds maanden goed werkt overclocked, kan ik deze als boosdoener reeds uitsluiten, na uren te hebben gezocht op internet maar geen oplossing vind had ik graag jullie raad geweten.
Instelling van de OC:
FSB: 320Mhz
Memory: 800Mhz
PCI-E op 100Mhz
PCI op 33.33Mhz
Memory Voltage: 2.1V
Core Volt: 1.315V
De rest ben ik af gebleven en staat op AUTO.
Timings van het geheugen: 5-5-5-15 en 4 voor write recovery.
Temps Idle:
37 graden core 1 en 35 graden core 2
Temps Stressed:
55 graden voor core 1 en 53 graden core 2
Alvast bedankt!