Toon posts:

Beste Kwalitatieve brander van het moment

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe brander te kopen.

Heb even op www.norrod.nl gekeken, maar er zijn zoveel soorten en merken welke moet ik hebben?

Budget € 25/30,-

Wat is de beste keus?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:23

_Apache_

For life.

Denk dat je je daar niet veel zorgen om hoeft te maken. Zelf ben ik erg tevreden met de NEC 7173s.

Denk dat het belangrijker is om goede schijfjes te kopen, kwaliteit van de schijf is imho de vermenigvuldig van de kwaliteit van de brander keer die van het medium. En DVD branders zijn zo door geëvolueerd dat je je daar geen zorgen meer over hoeft te maken.

Zoek even rond op DVD fora ( of hier natuurlijk ) wat goed ervaringen zijn met schijfjes en begin met kleine hoeveelheden, dan kan het bijna niet meer misgaan. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
NEC en Plextor zijn van oudsher al uitstekende branders, maar volgens mij is de factor kwaliteit niet zo interessant meer tegenwoordig. Vooral voor een apparaat van 25 euro.

* LoneGunman denk heimelijk terug aan de tijd dat er nog 200 gulden voor een Philips 2x cd-writer moest worden neergeteld. Wat ook nog een r*kding was btw...

Edit: nog even dit: ik heb een goedkope no-name branden, waarmee ik goedkope no-name DVD's mee brand, die het ook nog eens in alle verschillende players doen. Kan helaas nog niks zeggen over de levensduur, maar een jaartje of wat moet makkelijk kunnen :P

[ Voor 27% gewijzigd door LoneGunman op 24-01-2008 20:41 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:35
Zo extreem veel verschillende merken en soorten staan daar nu ook weer niet op :) En zeker niet voor jouw budget dat je er aan wil spenderen! Voor jouw budget (onder de € 30) staan er welgeteld 2 DVD-branders op! Ik heb dus de indruk dat je niet eens gekeken hebt en gewoon snel wat hulp wil.

Persoonlijk zweer ik altijd bij Plextor. Geen idee waarom eigenlijk aangezien een goedkopere brander ook doet wat hij moet doen. ;) Maar ik vind het belangrijk dat mijn digitale gegevens langer dan een paar jaar mee gaan zodat bijvoorbeeld digitale foto's binnen 10 jaar nog bekeken kunnen worden. En dan neem ik liever geen risico.

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 24-01-2008 20:40 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Ik zou gewoon voor een NEC gaan, weet je zeker dat je goedzit.
Plextor is goed spul, maar voor prijs/kwaliteit toch echt veel te duur in vergelijking met NEC.

Edit: In een Plextor zitten trouwens NEC onderdelen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Xof op 24-01-2008 20:39 ]

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:45
Zelf heb ik zeer goede ervaringen met LG, en dan niet echt qua snelheid maar meer qua compatibiliteit en geluid(lawaai).

Verder heb ik nu een Samsung 18x Lightscribe SATA die bevalt ook prima :) Dat in combinatie met Verbatim DVD+ werkt eigenlijk op elke "standalone dvd player".
Laagvliegerke schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:37:
Persoonlijk zweer ik altijd bij Plextor. Geen idee waarom eigenlijk aangezien een goedkopere brander ook doet wat hij moet doen. ;) Maar ik vind het belangrijk dat mijn digitale gegevens langer dan een paar jaar mee gaan zodat bijvoorbeeld digitale foto's binnen 10 jaar nog bekeken kunnen worden.
Dan kun je beter meer op de kwaliteit van de drager(dvd) letten ipv op de brander, tuurlijk speelt dat wel wat mee.

[ Voor 48% gewijzigd door Appie Heijn op 24-01-2008 20:40 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

In de best buy guide van de afgelopen 2 of 3 maanden staat de Samsung aangeraden omdat deze betere cd's zou fikken dan de concurrent NEC. Ik heb 'm zelf ook gekocht en ben er erg tevreden over.

pricewatch: Samsung SH-203N

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
Zeer slechte ervaringen hier met LG, die dingen gaan hier steeds kapot. heb een niewe in de pc gekregen (gelukkig garantie)

Mijn LG in me laptop is aan vervanging toe (was al naar 2 maanden ofzo, maar ik kan hem geen 3 weken missen in verband met garantie) leest vaak legale dvd's niet meer.

en nog een andere laptop met LG (zelfde laptop als hierboven, ook zelfde moment gekocht) kan geen cd's meer branden (lezen geen idee eigenlijk, dvd's werken nog wel)

zou dus niet voor LG gaan, maar ik kan natuurlijk pech hebben.

Nec is denk ik wel goed, heb ook philips waar ik wel schik mee heb

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:35
Xof schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:38:
Niet in allemaal ;) Die goekope Plextor-brol van tegenwoordig wel ;) :P
Appie Heijn schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:38:
[...]

Dan kun je beter meer op de kwaliteit van de drager(dvd) letten ipv op de brander, tuurlijk speelt dat wel wat mee.
Ja natuurlijk. Het gaat hem om de combinatie. Ik gebruik enkel nog Taiyo Yuden media.

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 24-01-2008 20:48 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
In de laatste test in c't bleek vooral dat ze eigenlijk allemaal crappy zijn. Afhankelijk van je noden (cd-r(w)/dvd-+r(w) of audiocd's lezen/schrijven... de ene doet dit goed, de ander dat. Bottomline: ze doen het allemaal, maar bij c't zijn ze te kritisch :p

Verwijderd

Volgens mij is de SH-S203B van samsung de beste brander van dit moment.
zie ook cdfreaks

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:45
LeVortex schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:43:
Zeer slechte ervaringen hier met LG, die dingen gaan hier steeds kapot. heb een niewe in de pc gekregen (gelukkig garantie)

Mijn LG in me laptop is aan vervanging toe (was al naar 2 maanden ofzo, maar ik kan hem geen 3 weken missen in verband met garantie) leest vaak legale dvd's niet meer.

en nog een andere laptop met LG (zelfde laptop als hierboven, ook zelfde moment gekocht) kan geen cd's meer branden (lezen geen idee eigenlijk, dvd's werken nog wel)

zou dus niet voor LG gaan, maar ik kan natuurlijk pech hebben.

Nec is denk ik wel goed, heb ook philips waar ik wel schik mee heb
Ik denk dat je idd veel pech hebt gehad of ik veel geluk, heb 2 oude 8x en een 12x doorverkocht aan familieleden. Deze doen het nog steeds. De oudste zal 3 jaar zijn denk ik.

Ik heb trwns de Samsung S183L, net effe gekeken.
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:49:
Volgens mij is de SH-S203B van samsung de beste brander van dit moment.
zie ook cdfreaks
Ben benieuwd hoeveel dat in tijd scheelt met een 18x.

[ Voor 15% gewijzigd door Appie Heijn op 24-01-2008 20:54 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Xof schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:38:
Ik zou gewoon voor een NEC gaan, weet je zeker dat je goedzit.
Plextor is goed spul, maar voor prijs/kwaliteit toch echt veel te duur in vergelijking met NEC.

Plextor maakt al jaren geen branders meer (de laatste was de PX-760).
De drives die ze nu verkopen zijn NEC of Pioneer drives (met een Plextor sticker van 30 euro :X ).

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik maar een NEC brander ga kopen.

Ik had een oude brander de: 3550A, maar die doet het op een duistere manier niet goed meer in mijn pc. deze type is trouwens nu weer een oude type, dus zal nu gewoon een nieuwe zoeken.

Ik zie ook branders van 20x speed, zouden die wel goed zijn nu omdat 18x normaal is..

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
Ik zou persoonlijk niet meer voor een NEC kiezen. Ik heb zelf een NEC 7170S en dat ding maakt echt TE veel herrie. Niet normaal 8)7

Ik zou dus gewoon, zoals eerder genoemd, lekker voor de SH-S203B van Samsung gaan. Hij heeft zeer goede resultaten bij diverse reviews en schijnt erg stil en snel te zijn. Dit wordt dus ook het nieuwe brandertje wat ik binnenkort ga bestellen.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:18
Ik heb de Samsung en ik ben er zeeeeer tevreden over. Doet het prima! Ik gebruik verbatim DVD+R erbij en dat gaat zeer goed!

Vette shit!

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Samsung blijkt het inderdaad niet slecht te doen....NEC is zeker ook niet slecht maar zoals eerder al gezegd heeft die nog wel eens de neiging luidruchtig te zijn (heb er zelf ook 1tje, maakt wel wat lawaai).

Plextor is kwalitatief waarschijnlijk wel het beste, kost ook een stuk meer, grootste verschil met andere branders is hoeveelheid processorkracht die in bezit neemt bij het branden, Plextor is hier beste in, uit zich in hogere prijs....

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
jan_va schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:38:
Samsung blijkt het inderdaad niet slecht te doen....NEC is zeker ook niet slecht maar zoals eerder al gezegd heeft die nog wel eens de neiging luidruchtig te zijn (heb er zelf ook 1tje, maakt wel wat lawaai).

Plextor is kwalitatief waarschijnlijk wel het beste, kost ook een stuk meer, grootste verschil met andere branders is hoeveelheid processorkracht die in bezit neemt bij het branden, Plextor is hier beste in, uit zich in hogere prijs....
Zoals al eerder genoemd, Plextor maakt allang geen eigen drives meer. Je betaald je alleen nog maar scheel aan het merk, binnenwerk is gewoon Pioneer. Ik zou dus zeker niet voor een Plextor gaan.

Ik zie net dat die Samsung SH-S203B €35,- kost bij NoRRoD, is wel iets buiten je budget. Heb je een speciale reden dat je bij NoRRoD wilt bestellen? Want anders ben je denk ik veel beter af bij een winkel als Cool-Prices. (scheelt 11 euro :X )

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:52
De Samsung SH-S203 komt bij cdfreaks.com (de referentie op gebied van optical drives) als allerbeste schrijver van het moment uit de tests, zowel op gebied van snelheid, kwaliteit en functionaliteit.
Ik heb er vorige week ook een gekocht. Zeer stil, en geeft haast perfecte kwaliteit burns.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit is niet de manier om een topic te starten. Ik kan geen enkele eigen inzet terugvinden, enkel de vraag welke moet ik kopen. We verwachten hier toch echt wel wat eigen inzet, o.a. het opzoeken van reviews etc.

Verder is het ook zo dat een 'wat moet ik kopen' vraag bijna per definitie al kansloos is. Iedereen heeft z'n eigen persoonlijke voorkeur en zal je dus iets anders aanraden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.