Toon posts:

Asus 8800 Gt wordt te heet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort mijn nieuwe computer met daarin een Asus 8800 gt ( standaard versie)

Tijdens het spelen van COD 4 wordt mijn kaart +/- 82 graden is dit reden tot paniek of niet.

Ik heb een aantal vragen over de koeling.

- kan ik het toerental van de fan verhogen op de kaart ? ( draait standaard erg laag maar wel stil)
- heb nu 2 casefans in mijn kast ziten dit kan ik verhogen tot +/- 7 fans.
- welke Zalman koeler past er op men kaart

Hierbij mijn overige specs: intel core 2 duo E6750
Asus P5n32-sli
2 Gb kingston geheugen
Corsair 620W
Stacker 832 kast
Scythe processor koeler
Samsung spinpoint 500 GB
Windows XP pro

Alvast bedankt voor jullie reacties

Jeroen

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:28
82 graden is een mooie temperatuur, mag altijd minder maar hoeft niet.

http://specs.tweak.to/16567

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26
Welnee joh, je kaart is lekker aan het warmlopen.

GPU's mogen veel meer hebben dan CPU's.

Boven de 95 gaan pas alarmbelletjes rinkelen.

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
82 graden?? poe vind ik aardig warm.
Mijn jetway wordt 67 in cod4, en dan ook nog eens océd

been there, done that, bought the T-shirt

Verwijderd

Redelijk hoog maar nog geen reden tot paniek, deze kaarten staan erom bekend nogal warm te worden, en ze kunnen het hebben. Die van mij wordt zo rond de 70c, en dat is met 4 casefans.

Met rivatuner kun je trouwens het toerental verhogen van de fan.

Verwijderd

Klopt. Ik vind het ook wel goed dat veel kaarten tegenwoordig in feite de keuze aan jezelf laten. Wil je niet overklokken en vind je een beetje warmte in je kast niet erg, dan laat je de fan lekker op 25% (onhoorbaar) draaien en wordt je kaart 85 graden ofzo. Hou je niet van warmte en/of wil je overklokken, dan heb je de keuze om bijv. met Rivatuner de fan lekker sneller te laten draaien en dan wordt je kaart misschien 65 graden. Geen enkel probleem.

Anders dan CPU's hebben GPU's niet echt een probleem met continue hoge temperaturen van ~85 à 90 graden. Boven de 95 kan het zoals gezegd wel een probleem worden, alhoewel je daar ook over kunt twisten. Zo heeft AnandTech de passieve 8800GT Coolpipe 3 van Sparkle getest in een krappe barebone. Dat ding werd daar zo'n 105 graden onder load, maar ondanks die marteling bleef de kaart steeds superstabiel en gebeurde er niets raars.

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-05 14:52
Als je kaart articfacts gaat geven in games etc is dat al signaal dat het een beetje mis aan het lopen is. Als je met 82 graden zonder artifacts of rare crashes kan gamen zou ik me nergens zorgen om maken.
Pagina: 1