Toon posts:

ASUS GeForce 8800 GTX Koeler draait niet

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste.

Is het normaal dat de koeler van deze kaart niet draait? (dat deze dus pas aangaat als het echt nodig is)
Alles is aangesloten zoals het hoort!

Alvast bedankt!

Hans

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-02 23:49
Kan je wat meer info geven? Systeem specs, of ie wel gaat draaien etc.

Tevens zou ik even kijken of ie misschien geblockt wordt als je de mogelijkheid hebt, met een regelbare voeding kijken of de fan het doet.

En de temperaturen? Niet schokkend hoog? Als hij 80 graden is heb je wel een probleem maar bij 5 graden kan het ook een sensor probleem zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door The_Ownman op 24-01-2008 19:42 ]

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-02 16:20
De koeler moet wel gewoon draaien. Anders krijg je zeker bij een GTX enorme hitte problemen.
Hoe warm wordt jou videokaart?
Draai eens voorzichtig met je vinger de fan rond, kijk of hij ergens achter klemt. Doet hij dit niet, dan is of je fan kapot of iets op de kaart dat je fan aanstuurt, en als dat het geval is dus even RMA aanvragen.

Verwijderd

Topicstarter
Met welk programma kan ik de TEMP zien van de GPU?

ik kan hem btw ronddraaien met mijn vinger ja!

system specs:
ASUS P5W DH DELUXE
CORE 2 QUAD Q6600
8800 GTX
4x1GB QUAD CHANNEL GEIL BLACK DRAGON

Corsair ATX Voeding 750 Watt

Hans

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Pak hiervoor bijvoorbeeld Rivatuner. Hoe lang heb je de kaart er in laten zitten? Laat hem er maar eens een kwartiertje inzitten ofzo. Waarschijnlijk wordt de kaart dan warmer en wordt de fan aangesproken te gaan draaien. Doet hij dit niet, dan heb je een doa ;)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:02

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Xtresis schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:26:
Pak hiervoor bijvoorbeeld Rivatuner. Hoe lang heb je de kaart er in laten zitten? Laat hem er maar eens een kwartiertje inzitten ofzo. Waarschijnlijk wordt de kaart dan warmer en wordt de fan aangesproken te gaan draaien. Doet hij dit niet, dan heb je een doa ;)
hmm die fan hoort vanaf het begin altijd te draaien. in bios op volle snelheid en in windows op lager toerental deze gaat echter weer harder draaien als de kaart in gebruik is.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Everest:
moederbord 25 graden

CPU 23 graden
Kern 1 42 graden
Kern 2 43 graden
Kern 3 30 graden
Kern 4 29 graden

GPU 70 graden
GPU DIODE 74 graden
GPUomgeving 57 graden

harde schijven onder de 25 graden

is dit een beetje normaal ofniet?

Ik speel hierbij GEEN spel en mijn pc staat nu +- 2 uur aan in VISTA HOME PREMIUM

GPU Vcc 3.29 Volt

De koeler die er opzit, is het mogelijk om het kabeltje om te bouwen naar een kabel die kan werken op een koeler voeding op het moederbord. Dat de koeler in windows & de BIOS CASE FAN wordt genoemd en dat ik dan instel dat hij altijd voluit moet draaien. Dan werkt het ook..
Kan dat? het kabeltje ombouwen?

Alvast Bedankt

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 22:01 ]

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Je kan de rode en zwarte draad aansluiten op een voedingskabel. Zo kan je de fan constant op 5volt of 12volt laten draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt thomasf ga ik proberen!

na het spelen van CnC3 Tiberium wars is de temp 10 graden omhoog gegaan van alledrie de GPU temperaturen. de CPU is 2 graden omhoog gegaan.

Ik speelde het een half uur.

lijkt erop dat hij niet echt warm word.
de koeler heeft nog steeds niet gedraait.

hoe warm zijn jullie GPU's en welke GPU is het?
aub met IDLE en LOAD
zoals: 100 graden op 8800 GTX LOAD 70 graden IDLE

CPU LOAD: onder de 50 graden idle 20 graden

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 00:14 ]

• edwarddewit
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05-2025
Je hoeft die kaart niet te slopen, probeer eens andere drivers te installeren.
Automatische updates aangehad zeker? en deze heeft een valse versie van Nvidia drivers binnengehaald.
Er is dus een Nvidia driver in omloop (een hele verse dus) die je ventilator stopt en pas weer start als de kaart erg heet is.

Veel succes 8)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

/oud

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.