Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

papier statisch geladen bij laserprinten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

als ik de papieren na het printen in onze omslagvuller (deze vouwt de papieren in een z-vouw en vult de omslag) steek, zijn deze vaak scheef .

Ook op het gewoon vouw machine gaan deze scheef.
Wij zijn ook met onze papieren naar een drukkerij gegaan en daar is het ook zo.

Het bedrijf waar het machine van komt, zegt dat de papieren statisch geladen zijn van de laserprinter en daar kan men niks aan doen.

Mijn vraag is of je deze papieren kan ontladen.
Gaat dit ook voor 8000 papieren of nog meer?

bedankt,

davy

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 10:34

bReChThOu

Team Belgium

Je kan de papierbunder aarden :+

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08
Er gebeurt iets met het papier wanneer het door een laserprinter is gegaan, ook al print je er niets op. (Wat precies weet ik niet) maar daarom moet je leeg geprint papier ook niet weer in de printer doen, want dan is de kans veel groter dat het papier vast gaat zitten in de printer.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

The primary principle at work in a laser printer is static electricity
The drum then moves over the paper, which has an even stronger charge and so grabs the toner. After collecting the toner, the paper is immediately discharged by the detac corona wire.
Dus het papier wordt niet goed ontladen blijkbaar. Heb je de support-afdeling van de fabrikant van je printer al gecontact? Volgens mij hoort het iig niet zo erg te zijn als jij beschrijft.

Permanent wintericon!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Na de overdracht van de toner naar het papier, hoort een zogenaamde detack te volgen. Deze zorgt ervoor dat de lading van het papier weer neutraal wordt. Anders zou het papier aan de drum blijven 'plakken'. Ook zit er bij de uitvoer (dus na de fuser!) van de meeste printers / copiers een stoffen borstel die eventuele restlading ontlaadt.
Het kan zijn dat die borstel of weg is of niet goed geaard is. Heb je de printer wel in een geaarde wandcontactdoos?

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58
ZpAz schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:45:
Er gebeurt iets met het papier wanneer het door een laserprinter is gegaan, ook al print je er niets op. (Wat precies weet ik niet) maar daarom moet je leeg geprint papier ook niet weer in de printer doen, want dan is de kans veel groter dat het papier vast gaat zitten in de printer.
Dit klopt volgens mij niet.
Ik heb ongeveer 5 jaar geleden een gedurende tijd als bijbaan gewerkt bij een groot kantoor leverancier. Daar heb ik verschillende printers, faxmachines en kopieerapparaten van verschillende merken en prijsklassen gerepareerd, zoniet onderhoud aan gegeven. Wat je hier beschrijft klopt volgens mij niet, bij reparatie gebruikte ik tientallen keren dezelfde A4 blaadje om de machine te testen. Nog geen enkele keer is het blaadje vastkomen te zitten door een statische lading.

(Nou moet ik even goed nadenken wat het verschil tussen de laserfunctie en de conventionele methode was) Maar als ik goed heb, ging dacht ik als volgt. De papier wordt opgepakt door fixeerrolletjes, dit zijn kleine rubbere wieltjes, welke de papier naar binnen laat glijden. Vervolgens word het papier ontladen. De laser schrijft op de drum, de drum is tijdens deze proces statisch geladen, trekt de inhoud van de toner aan, papier glijdt er langs, afbeelding+tekst wordt vervolgens op de papier ontladen. papier glijdt door een fuser. Waar de toner op de papier wordt gebrand.

Dat het papier vast komt te zitten ligt meestal aan de rubbere rolletjes, meestal helpt door met een beetje alcohol schoon te maken. Ze worden dan stroever en werken dan beter.

Wat betreft het probleem van de TS, probeer de papier eens op een andere plek op te slaan. Vochtigheid en droogte geven vaak vage problemen bij papier. Wat vooral hielp in het praktijk was papier op te slaan in van die grootte tuperware bakken.

Ik weet niet of mijn oude/bejaarde kennis nog geldt bij de huidige moderne bakken. :P

[ Voor 3% gewijzigd door PCMedic op 24-01-2008 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ZpAz schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:45:
Ik heb niet gezegt dat mijn papier in de printer vast zit.

de papieren zijn scheef gevouwen met de omslag vuller.
als ik 1 blad uit lade 1 en 1 blad uit lade 2, als ik deze samen in een z-vouw plooi, zijn ze scheef.
Als ik 1 blad uit 1 lade in een z-vouw plooi, is het ook scheef.
En met scheef bedoel ik dat het een halve cm tot zelfs bijna 1 cm aan beide kanten er langs uit komt.
Zo iets kan je niet naar de mensen sturen. En dit is dan nog maar alleen het vouwen. Laat staan dat
deze ineens in de omslag moeten steken. Dat krijg het machine er nooit in, want zo scheef, breder dan de omslag.
De firma van de omslagvuller is bij ons geweest voor nazicht. Het probleem is het papier dat statisch geladen is, volgens hun.

Met papier dat niet in de laserprinter is geweest, zijn ze perfect recht gevouwen.

• ShadowLord
  • Laatst online: 20-11 09:32
Oftewel, je printer ontlaad het papier niet correct. Kijk eens naar de suggesties in het topic. Zit de printer bijvoorbeeld in een geaard stopcontact? Heb je wel het juiste papier? Is je printer in orde? Als ie nieuw is: laat de leverancier langskomen. Als ie oud is: kijk hem zelf na.

Laat ook weten wat je al gedaan hebt om het probleem van het statistche papier al op te lossen, dan kunnen wij meedenken over de volgende stappen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

ShadowLord schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:06:
Zit de printer bijvoorbeeld in een geaard stopcontact?
Dit mag niet uitmaken, aarding is er voor andere problemen in je apparaat :D

• ShadowLord
  • Laatst online: 20-11 09:32
Niet als het apparaat als een Van de Graaffgenerator gaat werken. Wat bij z'n laserprinter wel eens het geval kan zijn als die niet geaard wordt. Zeker in een droge omgeving op een geisoleerde ondergrond.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• BrennuS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 22:17
Vanuit mijn oude job ben ik verantwoordelijke geweest voor alle printers/copiers/faxen. Het probleem kan wel degelijk aan een niet geaard stopcontact liggen.

Wij hadden een apparaat dat continue misfeeds gaf. na het verplaatsen was alles opgelost. aangezien de meeste mensen genoegen namen met de oplossing wilde ik toch weten wat er was. Ik heb vervolgens samen met een monteur het stopcontact gecontroleerd en deze bleek verkeerd geaard te zijn.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Wat iemand bij mijn op het werk vertelde, was dat het papier wanneer het door de fuser gaat vaak krom trekt, doordat het in korte tijd enorm verhit en dus ook uitgedroogd wordt.

In welke mate het papier kromtrekt schijnt afhankelijk te zijn van 2 factoren:
- De kwaliteit van het papier. Wisselen van papier heeft ons problemen opgeleverd. Daarmee durf ik niet zeker te zeggen dat ons nieuwe papier slechter is dan voorheen, enkel dat het meer de neiging heeft om krom te trekken.
- De vochtigheidsgraad van het papier. Onze papiervoorraad komt binnen op een pallet, dat is niet praktisch om in de reproruimte neer te zetten. Het magazijn staat echter regelmatig in open verbinding met de buitenlucht (laden / lossen enz.). Daarom houden wij altijd een paar dozen met papier in de reproruimte op voorraad, tegen de tijd dat je die gaat gebruiken zijn ze dan in ieder geval niet vochtiger dan nodig :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Mijn vader heeft een drukkerij en ik werk daar ook en het papier kan gaan kromtrekken door de luchtvochtigheid.
Ook is het inderdaad mogelijk dat de laserjet het statisch maakt. Je zou het een moeten proberen met ander papier. Bijvoorbeeld Color Copy
Pagina: 1