DVD rewriter Brand alles fout.

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik heb alles doorgenomen in het Beleid, wat het mogelijk zou kunnen zijn, en ik weet niet wat het probleem is. Ik brand dvd's met de laatste NERO express. Ik heb een ASUS DVD RW +R DL writer.

Telkens op 5% geeft hij writeerror en gooit hij de lege dvd eruit.
Een maand geleden heb ik er nog 20 dvd's mee gebrand, over het algemeen brand ik niet veel hij is maar 2 jaar oud ongeveer, en zal zeker niet meer dan 150 dvd/ cd's gebrand hebben.

Aan de lege media ligt het niet, dat zijn dezelfde dvd's die ik een maand geleden had gebruikt.
De dvd rewriter maakt wel een raar geluid, een soort zoemend geluid, zwaar geluid, weet niet hoe je het anders moet omschrijven.... De dvd ligt goed in de writer.

Heeft iemand tips wat ik zou kunnen proberen?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

St@m

@ Your Service

Firmware upgrade?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou de firmware eens kunnen updaten (mogelijk dat je brander niet werkt met je huidige media) en daarnaast kun je ook nog eens proberen om andere media te gebruiken. Op die manier kun je kijken of het probleem zit in de brander of in de media.

• Reconhell
Firmware update is er niet geloof ik had ik een keer voor gekeken, en zal niks uithalen ook want zoals ik zei het is dezelfde media die ik altijd gebruik die altijd gewerkt heeft.

Lezen doet de drive prima...

Ik kan andere media proberen als ik die had :P volgens mij heb ik nog ergens een dvd RW tje die ik kan wissen en herschrijven.

[ Voor 23% gewijzigd door Reconhell op 24-01-2008 17:56 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

St@m

@ Your Service

Hoe weet je nou of het niets gaat uithalen als je het niet probeert :?
Koop dan gewoon een nieuwe.. of schroef hem uit elkaar maak hem schoon en schroef hem weer in elkaar (suc6 :P )

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Reconhell
St@m schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:57:
Hoe weet je nou of het niets gaat uithalen als je het niet probeert :?
Koop dan gewoon een nieuwe.. of schroef hem uit elkaar maak hem schoon en schroef hem weer in elkaar (suc6 :P )
Uit elkaar schroeven en in elkaar schroeven hmm, is dat makkelijk te doen zonder hem nog verder kapot te maken? (word geen raar puzzeltje ofzo)

Btw ik heb een ASUS DRW -1608P en de laatste firmware

[ Voor 5% gewijzigd door Reconhell op 24-01-2008 21:27 ]

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 11:35
Reconhell schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:29:
Ik heb alles doorgenomen in het Beleid, wat het mogelijk zou kunnen zijn, en ik weet niet wat het probleem is. Ik brand dvd's met de laatste NERO express. Ik heb een ASUS DVD RW +R DL writer.

Telkens op 5% geeft hij writeerror en gooit hij de lege dvd eruit.
Een maand geleden heb ik er nog 20 dvd's mee gebrand, over het algemeen brand ik niet veel hij is maar 2 jaar oud ongeveer, en zal zeker niet meer dan 150 dvd/ cd's gebrand hebben.

Aan de lege media ligt het niet, dat zijn dezelfde dvd's die ik een maand geleden had gebruikt.
De dvd rewriter maakt wel een raar geluid, een soort zoemend geluid, zwaar geluid, weet niet hoe je het anders moet omschrijven.... De dvd ligt goed in de writer.

Heeft iemand tips wat ik zou kunnen proberen?
Ik heb nu het zelfde met mijn Plextor PX-740 die brand ineens geen DL plaatjes meer geeft nu altijd de melding Write Fout w22 :( dus dat zal een nieuwe worden, maar dan zeker geen plextor meer want die beduveld de branders, want ze zijn gewoon nu van een ander merk (Benq - Nec) het inwendige.
Heb gelezen dat LG nu prima branders heeft op Sata, dus die zal het wel worden :*)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Pagina: 1