Toon posts:

win2k - 2519 + Matrox g400 = geen games 4 me?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win2k met een matrox g400 dh 32 mb. Is geen geweldige gamekaart ik weer het, maar ik win98 kon ik tenminste nog OpenGL en gamen enzo. Win2k nada noppes.

UT, QUAKE, Driver wat dan ook dat OpenGL gebruikt werkt niet meer. Er MOETEN toch wel ergens drivers te vinden zijn... ik draai ze, en allemaal error - OpenGL not detected |:(
Ik worrr er gek van en weet het niet meer :?

Verdere specs:
Msi k7t pro 2a + Duron 800 @ 800....
192 sdram (100) en een leuk hd'tje 7200 rpm 6.4 gb...

Help ik kan niks meer :(

Verwijderd

Topicstarter
En ineens ben je de enige in nL met win2k met een matrox g400 en dit probleem :)

Verwijderd

Ik zou even naar de driver versie die je gebruikt kijken. De laatste vindt je altijd hier http://www.matroxusers.com/Driver/Win2K.html en hier :) http://www.matroxusers.com/Driver
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
zijn die anders dan van de officiele matrox website?
www.matrox.com?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
het werkt dus ook nog steeds niet met die nieuwe sjit :?

Verwijderd

Matrox users heeft de zowel de officiele Matrox drivers als de Matrox Beta drivers op een rijtje beschikbaar.

Bij Matrox zelf zal je je mottig zoeken om een overzicht te hebben van bestaande drivers. Vandaar die link dus, ik vindt ze wel makkelijk.

Dat dat open GL niet werkt vin'k sneu voor je. Heb je al geprobeerd om wat help te krijgen op het officiele Matrox Technisch forum ? (Je bereikt het via hun website)

Misschien moet je met de uninstall utility eerst alles verwijderen. Maar hoe of dat op Win2k werkt, weet ik niet. Vandaar dus mijn suggestie om naar het Matrox forum te gaan en je probleem effe bij Matrox te posten.

(Die lui reageren dus echt, mooie service van Matrox :) )

Verwijderd

Vergeet dat alles. Draait/bestaat dat programmatje GLSetup niet onder win2k?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 februari 2001 10:16 schreef starkje het volgende:
Vergeet dat alles. Draait/bestaat dat programmatje GLSetup niet onder win2k?
GL setup... installed en draait maar de games niet |:(

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Aangezien de combinatie windows 2000 + via chipset + matrox g400 bekend staat als niet goed op elkaar adgestemd, zou het wellicht misschien weleens daar aan kunnen liggen. In ieder geval hier wel, alleen dan met een msi 6321. Dus op zoek gaan naar patches lijkt me.

Verwijderd

Even iets anders.. ik heb precies hetzelfde kaartje als jij.. kun jij met 3DMark 2000 of andere 3d applicatie alle resoluties selecteren die je in win98/me ook kan?
Bij mij kan 1024 en 1158 niet maar 1280 bijvoorbeeld wel :?

Verwijderd

LAN: alleen combo g400 en win2k.
mijn g400 werkte klote met m'n celly 433 en nu met m'n duron onder win2k

• LAN
  • Niet online

LAN

Op vrijdag 16 februari 2001 10:24 schreef starkje het volgende:
LAN: alleen combo g400 en win2k.
mijn g400 werkte klote met m'n celly 433 en nu met m'n duron onder win2k
Das nie helemaal waar, via en windows 2000 zijn niet echt op elkaar afgestemd, check de microsoft site.

SYMPTOMS
When you run a program that uses 3D AGP functions on a Windows 2000-based computer that contains the VIA AGP chip set, the computer may stop responding (hang).
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q261/6/06.asp

Mix daar nog eens een matrox kaart bij en je hebt pret.

Verwijderd

heb je misschien wel gelijk in. ik wacht voor spellen zowieso nog ff op whistler voordat ik overstap

• LAN
  • Niet online

LAN

Btw, drLiter bedoel je nu build 2519 (een of andere beta van whistler ofzo?) of 2195?

Verwijderd

:? er bestaat dus de bekende AGP patch voor Win2k. Heb je die al ge-installeerd..?

Natuurlijk bij Matrox Users te vinden o.a. .....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 februari 2001 10:39 schreef LAN het volgende:
Btw, drLiter bedoel je nu build 2519 (een of andere beta van whistler ofzo?) of 2195?
Ik heb win2k 2519... met g400 NIET max...
En het is gewoon klote, geen enkele maar dan ook echt geen enkele game werkt bij mij met OpenGl... :(. Pathces zijn er wel, helpen niet echt.....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Had ik eerst ook last van, dat OpenGL games niet werkten onder W2k met m'n G400. Bleken er wat W2K zaken te missen (brakke CD:( ) Met een nieuwe CD alles er opnieuw op, en ik kon gamen. Alleen doe ik 't nooit meer, want da's echt te langzaam onder W2K met de G400.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 10:01 schreef abbadon het volgende:
Had ik eerst ook last van, dat OpenGL games niet werkten onder W2k met m'n G400. Bleken er wat W2K zaken te missen (brakke CD:( ) Met een nieuwe CD alles er opnieuw op, en ik kon gamen. Alleen doe ik 't nooit meer, want da's echt te langzaam onder W2K met de G400.
welke cd???

• Abbadon
W2K CD (-rw) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 13:26 schreef abbadon het volgende:
W2K CD (-rw) :)
En welke bestanden haal je ervan af dan?!

• Abbadon
Had heel W2K er toen maar opnieuw op gezet (moet er nu niet meer aan denken). Volgens mij moet je er ook voor zorgen dat je geen OpenGL zooi in de game mappen hebt staan; W2K gebruikt de eigen OpenGL, althans dat meende ik destijds gelezen te hebben op MURC (matroxusers.com). Het gebruikt in ieder geval niet de G400 OpenGL driver die je onder W9x kunt gebruiken.

Pagina: 1