Toon posts:

[Draadloos netwerk]Time-outs bij spellen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik zit al een flinke tijd met een probleem. Als ik spellen speel op internet via ons draadloos netwerk krijg ik steeds om te zoveel tijd errors als "There is a problem with your connection" (BF2) en "Network interupted" (CoD4)
Toen ik alleen nog Battlefield speelde (bij andere spellen als San Andreas Multiplayer had ik dit toen nog niet) dacht ik dat het aan het spel zelf lag. Dit bleek ook uit de reacties van mensen op internet. Ook las ik dat het aan de Linksys WRT54GL lag die wij ook hadden. Deze stond eerst als router achter een de modem (ook met router). Dus deze heb ik toen helemaal ingesteld als Accespoint. Aangezien dat niet mocht baten hebben we thuis besloten om dan maar gewoon een Linksys Accespoint te bestellen. Deze hebben we nu en de internet snelheid is wel beter.
Helaas zijn de problemen met time-outs er nog steeds. Ik heb gewoon zeer goed ontvangst en als ik mijn computer aansluit op de LAN kabel doet alles het goed en heb ik geen time-outs. Ook heb ik geprobeerd om het Accespoint alleen op 11Mbit uit te laten zenden en wat geprobeerd met instellingen.
Dit mag allemaal nog steeds niet baten.

Nou vroeg ik mij dus af of dit iets is wat gewoon komt door het draadloos netwerk of dat het iets is wat in een instelling zit ofzo. Mijn vrienden zitten trouwens ook gewoon op een draadloos netwerk (met veel slechter ontvangst) en die hebben dit niet.

Ik zit gewoon op een ge-update XP computer met SP2 en een MIMO Sitecom kaart. Iedereen in het netwerk zit op 54Mbit.

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Voorzichtig tikje. Word er helemaal gek van :S

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij helpen? Ik heb dus eerst een WRT54G router gehad van linksys. Hiermee had ik dus problemen mee met Battlefield en op fora stond ook dat het daar aan lag. Dus besloot ik deze accespoint te kopen. Nu heb ik deze accespoint en nu lijkt het wel alsof het nog erger is geworden en alsof ik deze problemen ook in CoD 4 heb.
Nu probeer ik weer wat anders maar dat lukt ook niet. Ik had dus de WRT54G helemaal ingesteld als accespoint (werkte ook). Nu wil ik mijn Zyxel modem maar proberen in te stellen als bridge en dan te kijken of ik deze problemen nog steeds heb als de WRT54G de router is in het netwerk. Maar dit lukt dus ook niet.
Ik heb dit gelezen: Linksys WRT54 G geen internet verbinding
en heb gewoon de zyxel ingesteld als bridge en die aangesloten op de Wan port. Nu moet ik van XS4ALL Encapsulation instellen als Enet Encap instellen. Zodra ik echter de mode op Bridge zet kan ik Encapsulation alleen nog instellen als PPPoA of RFC 1483. Nou weet ik dus niet wat ik moet kiezen. Vervolgens word er in dat topic gezet dat je in de router van Linksys allemaal ISP instellelingen moet instellen. Maar ik weet dus echt niet wat ik moet doen.
Bij de linksys staat dus Internet Setup. Hier kan ik dit instellen:
Automatic Configuration - DHCP
Static IP
PPPoE
PPTP
L2TP
Telstra Cable

Maarja ik weet het dus echt niet wat ik daar aan "ISP" dingen moet instellen. Bij XS4ALL gekeken maar daar gaat het dus alleen over de modem instellingen.
Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Ik heb overigens een Zyxel 660R 61C

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
nouja het lijkt niet in het linksys apparaat te zitten want die heb je al geruild voor een wap54g en die deed t ook niet, heb je meerdere pc's met dit probleem of maar 1 draadloze pc in huis?

heb je misschien de mogelijkheid om op een (onbeveiligd)netwerk van de buren te testen?

al eens geprobeerd drivers te updaten van de wireless kaart?

blijft een ping naar de router(Zyxel) wel goed lopen of krijg je daar ook timeouts bij?

succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de omgeving geen ander draadloos netwerk waar ik op kan. En ik heb op alle PC's in het huis dit probleem. Ik heb dit dus op de router en accespoint.
Maar het vreemde is dus dat als ik de pc's aansluit via een lan kabel alle problemen weg zijn :S
Drivers zijn up to date.
Als ik de wireless kasten naast de computer zet en dan verbind via draadloos blijf ik nog steeds de problemen hebben :S

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
heel vreemd idd... maken ze allemaal gebruik van dezelfde wireless kaarten of ook andere?

Verwijderd

Topicstarter
In mijn systeem zit een Sitecom Mimo kaart (met 3 antennes). Ik heb in mijn systeem ook een gewoon Sitecom kaartje gebruikt (54g). En in het andere systeem zit een USB adapter.
Maarja ik heb dus in het begin met deze setup (Zyxel + WRT54GL) zonder problemen gespeeld. En met de accespoint of de router (maakt dus niet uit) heb ik nu heel erge problemen. En het word alleen maar erger. Op het moment kan ik echt geen CoD doen. Ik ga dan connecten zit in de server en kan even spelen en krijg dan continu een error te zien, maar hij disconnect niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou even melden dat het opgelost is maar er is iets heel belangrijks dat ik moet vertellen:
Bij de verschillende computers die ik op het netwerk heb getest en waar ik dus steeds dezelfde problemen had waren de netwerkadapters in de computer van Sitecom. Nu heb ik even om te testen een oude 3Com adapter er ingedaan en bij deze zijn alle problemen weg.
Er is dus iets goed mis met de Sitecom kaarten zelf of met de drivers daarvan. Ik ga dit ook melden bij Sitecom ook omdat er volgens de verpakking 10 jaar garantie op zit.
Pagina: 1