Ik heb een HP Netserver LH4r.

Wie heeft er ervaring met een Netserver LH4(r) en quad Intel Pentium III Xeon 700?
Processoropstelling:
In eerste instantie was het probleemloos voorzien van 2x Intel Pentium III Xeon 550, 2MB en 2x processorterminators. In dit geval is dan benodigd 3x VRM en 2x psu/1 voeding (1 voeding bestaat uit 2 psu's die in de behuizing passen, zie plaatje hieronder zonder de psu's):
[list]• 2x VRM voor de processors (1 per proc) (VRM1 en VRM2)
• 1x VRM voor de on processorboard cache (VRM1/2)
• 2x 300W / 1 voeding

De processors zijn vervangen door het maximale wat mogelijk zou zijn: 4x Intel Pentium III Xeon 700, 1MB A0(HP parts). A1 stepping wordt niet ondersteund. Dan is er geen VRM voor de cache benodigd, volgens documentatie van www.e4Services.com. Dit in verband met het verschil in Dechutes en Cascades cores. Om de 700MHz procs te kunnen booten is het juiste PC Board nodig. Er zijn er twee in omloop, waarvan ik de laatste heb:
[list]• D6970-69003 (niet geschikt)
• D7014-69002 (geschikt)
Zie voor plaatje http://partsurfer.hp.com/...PIII/700&picture=NSLH3/MB
Daarbij moet een juiste chip op het board zitten, die heb ik niet met zekerheid kunnen achterhalen of ik de juiste heb. HP Netserver LH 4 - Requirements for Upgrading the Processor
In quad 700MHz opstelling is benodigd 4x VRM en 3x psu's / 2 voedingen:
[list]• 4x VRM voor de processors (1 per proc) (VRM1, VRM2, VRM3 en VRM4)
• 0x VRM voor de on processorboard cache (VRM1/2 en VRM3/4)
• 3x 300W psu's / 2 voedingen
Ik heb echter 4x 300W psu's voor N+1 redundancy. Beide voedingen zijn op 220V aangesloten.
De dipswitches staan goed ingesteld m.b.v. diezelfde documentatie zodat bij het booten de bios 700MHz aangeeft met 4 processors. Ook het aantal VRM's lijken correct, met andere opstellingen boot het systeem niet.
Geheugenopstelling:
Er zitten twee memoryboards in, A en B. Beide zijn maximaal gevuld met 8x 256MB 50ns EDO buffered dimms (HP part) voor 4GB geheugen. Bij elke dimmslot is een led aanwezig.
Het probleem:
- bij het booten geeft het display een knipperend rood led weer, wat zou duiden op een te hoge temperatuur of voltage probleem, na een reboot knippert de led niet meer
- de groene leds bij het geheugen blijfven knipperen en dat zou duiden op:
Mem A:
[list]
• Led 1 Processor 1 Slot: Critical Error, Thermal Trip, or Empty
• Led 2 Processor 2 Slot: Critical Error, Thermal Trip, or Empty
• Led 3 Processor 3 Slot: Critical Error, Thermal Trip, or Empty
• Led 4 Processor 4 Slot: Critical Error, Thermal Trip, or Empty
• Led 5 System voltage issue
• Led 6 Processor temperature over limit
Mem B:
[list]
• Led 1 VRM 1 not installed or bad
• Led 2 VRM 2 not installed or bad
• Led 3 VRM 3 not installed or bad
• Led 4 VRM 4 not installed or bad
• Led 5 VRM 1/2 not installed or bad
• Led 6 VRM 3/4 not installed or bad
Ze knipperen allemaal.
TopTools Remote Control Card 2.0:
De cpu voltages worden als foutief aangemerkt. Temperatuur is goed.

Wel/geen probleem:
Nu vraag ik me af of ik eigenlijk wel een probleem heb omdat 4x een Distributed.net client de processors meerdere keren een dag lang een 100% load hebben gegeven. Heb wel de laatste bios revisies B.03.01 en A02.08.02. Ik heb op de HP Business Support Forums gekeken, maar daar kwam ik niet verder dan een verwijzing naar e4services/
Wie heeft er ervaring met een Netserver LH4(r) en quad Intel Pentium III Xeon 700?
Processoropstelling:
In eerste instantie was het probleemloos voorzien van 2x Intel Pentium III Xeon 550, 2MB en 2x processorterminators. In dit geval is dan benodigd 3x VRM en 2x psu/1 voeding (1 voeding bestaat uit 2 psu's die in de behuizing passen, zie plaatje hieronder zonder de psu's):
[list]• 2x VRM voor de processors (1 per proc) (VRM1 en VRM2)
• 1x VRM voor de on processorboard cache (VRM1/2)
• 2x 300W / 1 voeding
De processors zijn vervangen door het maximale wat mogelijk zou zijn: 4x Intel Pentium III Xeon 700, 1MB A0(HP parts). A1 stepping wordt niet ondersteund. Dan is er geen VRM voor de cache benodigd, volgens documentatie van www.e4Services.com. Dit in verband met het verschil in Dechutes en Cascades cores. Om de 700MHz procs te kunnen booten is het juiste PC Board nodig. Er zijn er twee in omloop, waarvan ik de laatste heb:
[list]• D6970-69003 (niet geschikt)
• D7014-69002 (geschikt)
Zie voor plaatje http://partsurfer.hp.com/...PIII/700&picture=NSLH3/MB
Daarbij moet een juiste chip op het board zitten, die heb ik niet met zekerheid kunnen achterhalen of ik de juiste heb. HP Netserver LH 4 - Requirements for Upgrading the Processor
edit:
Ik heb de juiste, anders zou ik een error moeten krijgen in de trant van "update microcode".
Ik heb de juiste, anders zou ik een error moeten krijgen in de trant van "update microcode".
In quad 700MHz opstelling is benodigd 4x VRM en 3x psu's / 2 voedingen:
[list]• 4x VRM voor de processors (1 per proc) (VRM1, VRM2, VRM3 en VRM4)
• 0x VRM voor de on processorboard cache (VRM1/2 en VRM3/4)
• 3x 300W psu's / 2 voedingen
Ik heb echter 4x 300W psu's voor N+1 redundancy. Beide voedingen zijn op 220V aangesloten.
De dipswitches staan goed ingesteld m.b.v. diezelfde documentatie zodat bij het booten de bios 700MHz aangeeft met 4 processors. Ook het aantal VRM's lijken correct, met andere opstellingen boot het systeem niet.
Geheugenopstelling:
Er zitten twee memoryboards in, A en B. Beide zijn maximaal gevuld met 8x 256MB 50ns EDO buffered dimms (HP part) voor 4GB geheugen. Bij elke dimmslot is een led aanwezig.
Het probleem:
- bij het booten geeft het display een knipperend rood led weer, wat zou duiden op een te hoge temperatuur of voltage probleem, na een reboot knippert de led niet meer
- de groene leds bij het geheugen blijfven knipperen en dat zou duiden op:
Mem A:
[list]
• Led 1 Processor 1 Slot: Critical Error, Thermal Trip, or Empty
• Led 2 Processor 2 Slot: Critical Error, Thermal Trip, or Empty
• Led 3 Processor 3 Slot: Critical Error, Thermal Trip, or Empty
• Led 4 Processor 4 Slot: Critical Error, Thermal Trip, or Empty
• Led 5 System voltage issue
• Led 6 Processor temperature over limit
Mem B:
[list]
• Led 1 VRM 1 not installed or bad
• Led 2 VRM 2 not installed or bad
• Led 3 VRM 3 not installed or bad
• Led 4 VRM 4 not installed or bad
• Led 5 VRM 1/2 not installed or bad
• Led 6 VRM 3/4 not installed or bad
Ze knipperen allemaal.
TopTools Remote Control Card 2.0:
De cpu voltages worden als foutief aangemerkt. Temperatuur is goed.
Wel/geen probleem:
Nu vraag ik me af of ik eigenlijk wel een probleem heb omdat 4x een Distributed.net client de processors meerdere keren een dag lang een 100% load hebben gegeven. Heb wel de laatste bios revisies B.03.01 en A02.08.02. Ik heb op de HP Business Support Forums gekeken, maar daar kwam ik niet verder dan een verwijzing naar e4services/
[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 26-01-2020 21:51 ]