Toon posts:

Leopard: ervaringen met de firewall?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het Apple Talk forum gezocht naar de werking van de firewall in Leopard en zag dat er mensen zijn met problemen daarmee. Veelal lukt het niet om een poort in de firewall open te zetten zodat verkeer mogelijk wordt. Wat ik niet terug vond was of de firewall wel naar behoren werkt. Toen ik de firewall in Leopard namelijk aanzette deed die namelijk helemaal NIETS!

Ik koos in Systeemvoorkeuren > Beveiliging > Firewall voor "Stel toegang in voor specifieke voorzieningen en programma's" en voegde alle programma's toe waarvan ik weet dat ze internet gebruiken. Voor een aantal programma's heb ik ingesteld dat alle inkomende verbindingen geblokkeerd moesten worden (bijv. Safari). Daarna de computer opnieuw gestart (je weet maar nooit) en getest of de firewall werkte. Toen ik Safari opstartte kon ik gewoon internet browsen... Hoe kan dat? Als ik instel dat al het inkomend verkeer geblokt moet worden, dan zou Safari toch geen internetpagina's kunnen laten zien?

Gebruik ik bijvoorbeeld Little Snitch om verbindingen af te blokken voor bepaalde programma's dan werkt dat direct. Safari heeft dan bijvoorbeeld geen toegang meer tot internet...

Zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen met de Leopard Firewall?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:06

breinonline

Are you afraid to be known?

Geen idee, ik heb hem met de default instellingen aanstaan. Net even via deze pagina getest en die geeft aan dat het gehele systeem stealth is. Wat geeft een dergelijke test bij jou?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 18:31
Ik gebruik noobproof om wat meer controle te hebben over de unix firewall :)

Hello fellow humans

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Volgens mij geld dit alleen voor verbindingen die van buiten naar jou worden opgezet.
Op het moment dat jij een website bezoekt dan gaat er eerst een request naar buiten. Het antwoord (de pagina zelf) wordt dan wel doorgelaten.

https://drinkwaterpunten.nl

Verwijderd

Klein vraagje, elke keer dat ik heropstart vraagt OSX dat transmission wel toestemming heeft om te verbinden, ook al staat het licht op groen in systeemvoorkeuren:beveiliging...

Is dit normaal? Bovendien lijkt het gewoon te werken wanneer ik dan op nee klik...