Ik heb eindelijk de moed genomen om een thuisserver te installeren met RAID, etc. Het komt uit allemaal onderdelen uit de oude PC en ik vroeg me af welke videokaart ik zal gebruiken hiervoor. In principe zal de server een of andere smaak van linux draaien en alleen via SSH beheerd worden. Een videokaart is dus niet eens nodig, maar ja; zonder dat boot de pc niet ;p
Ik heb vier oude kaarten liggen nog thuis, welke denk je is het beste hiervoor? Met het laagste energieverbruik lijkt me de goede optie maar ik heb op internet niet echt kunnen vinden wie hoeveel heeft. Het gaat om de volgende kaarten:
Ik heb vier oude kaarten liggen nog thuis, welke denk je is het beste hiervoor? Met het laagste energieverbruik lijkt me de goede optie maar ik heb op internet niet echt kunnen vinden wie hoeveel heeft. Het gaat om de volgende kaarten:
- Diamond Stealth 64 Video VRAM PCI S3 videokaart, passief; geen koelelement [1995]
- ATI 3D Rage II+DVD PCI videokaart, passief; geen koelelement [1996]
- ASUS V9560 TD (Geforce 5 5600) AGP videokaart, passief met ZALMAN koelblok [2005]
- ASUS N6200TD (Geforce 6 6200) AGP videokaart, passief met koelelement [2006]
[ Voor 8% gewijzigd door Darkvater op 24-01-2008 15:55 ]
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge