Ik heb een Fujitsu-Siemens Amilo Pi1536 laptop en sindskort heb ik last van een krakende luidspreker. Dit is de interne rechterluidspreker. Het gebeurt zodra ik de laptop aan zet en Windows XP nog niet geladen is. Het maakt niks uit als ik hem via de stopcontact of alleen via de accu aan zet. Kan het zijn dat er een los contact is?
Ja, maar dat beantwoord denk ik niet je vraag...Metal Gear RAY schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:40:
Ik heb een Fujitsu-Siemens Amilo Pi1536 laptop en sindskort heb ik last van een krakende luidspreker. Dit is de interne rechterluidspreker. Het gebeurt zodra ik de laptop aan zet en Windows XP nog niet geladen is. Het maakt niks uit als ik hem via de stopcontact of alleen via de accu aan zet. Kan het zijn dat er een los contact is?
Test eens met een koptelefoon en controleer of je dan ook het krakende geluid hebt (speakers kraken niet, ze geven hooguit een krakend geluid weer).
Eerst het probleem, dan de oplossing
Bedankt voor je snelle reactie.lier schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:44:
[...]
Ja, maar dat beantwoord denk ik niet je vraag...
Test eens met een koptelefoon en controleer of je dan ook het krakende geluid hebt (speakers kraken niet, ze geven hooguit een krakend geluid weer).
Ik heb de koptelefoon aangesloten. Het geluid over de koptelefoon is prima en de rechterluidspreker kraakt nog maar minimaal.
Probeer eens bij je settings je microfoon geheel uit te zetten (mute, of volume tot 0)Metal Gear RAY schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:00:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb de koptelefoon aangesloten. Het geluid over de koptelefoon is prima en de rechterluidspreker kraakt nog maar minimaal.
Vaak creeerd de microfoon deze storing.
De volume van de microfoon stond al op mute.Dbm12 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:20:
[...]
Probeer eens bij je settings je microfoon geheel uit te zetten (mute, of volume tot 0)
Vaak creeerd de microfoon deze storing.
Kan het niet zo zijn dat je rechterluidspreker gewoon kapot is?
Of heb je het probleem zelf niet als Windows eenmaal geladen is?
Ik heb ook een amilo, en bij mij bleek er een nietje (om papier te nieten) in de luidspreker aan de onderkant te zitten. Heb wel het plastic raster moeten slopen om hem er uit te krijgen, maar toen was mijn gekraak voorbij.
Laptop-speakers zijn sowieso al niet van de beste kwaliteit, en ik merk zelf ook, dat als ik het volume flink open zet, dat de speakers dat ook liever niet hebben. Dus misschien zijn ze toch wel kapot.Reef_91 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:56:
Kan het niet zo zijn dat je rechterluidspreker gewoon kapot is?
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.
Ja tuurlijk, dat weet ik wel, maar ze moeten niet kraken. Heb zelf ook een laptop (een cheap-ass Toshiba) en dat ding kan LUID zonder te kraken.
Dus de kans is erg groot dat ie kapot is of Fujitsu-Siemens gebruikt slechte speakertjes.
@hieronder: en wat als er wel geluid wordt afgespeeld, wat hoor je dang?
Dus de kans is erg groot dat ie kapot is of Fujitsu-Siemens gebruikt slechte speakertjes.
@hieronder: en wat als er wel geluid wordt afgespeeld, wat hoor je dang?
[ Voor 13% gewijzigd door RnB op 30-01-2008 11:11 ]
Voor de duidelijkheid: de speaker kraakt dus als er in principe geen geluid afgespeeld zou moeten worden? Lijkt me niet aan het speakertje zelf liggen, maar aan de regeling van de speaker.
[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 30-01-2008 10:14 ]
Pagina: 1