video reciever voor Beamer

Pagina: 1
Acties:

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Ik krijg binnenkort in ons huis een nieuwe kamer en ik kwam hierbij op het idee om mijn beamer in mijn kamer te gaan hangen. Maar omdat ik graag meerder ingangsapparaten (waaronder tv) op de beamer zou willen ben ik op zoek naar een soort van video reciever met ingebouwde tv tuner. Dit zodat ik maar 1 vga kabel naar mijn beamer hoef te leggen en verder alles lekker vanaf mijn bed met een afstandbediening zou kunnen regelen.

Nu hebben wij hier op het werk ooit is een Plasma TV van Philips gehad met zon soort kastje er bij. Alleen helaas doordat ze de tv van de tafel hebben gegooid is alles de container in gegaan dus kan ik niet nagaan wat voor type het was. Het had in ieder geval 2 vga uitgangen en 1 audio l+r RCA uitgang. Verder had het een aansluiting voor de coaxkabel met ingebouwde tv tuner, 4 scart aansluitingen 2 vga in en 2 composiet/svideo aansluitingen. Bij iedere ingang (behalve scart en coax dan) zaten ook weer audio ingangen l+r RCA.

Nu ben ik opzoek naar zo iets voor op mijn nieuwe kamer. Zo veel aansluitingen is niet vereist maar het liefst wel 1 centrale audio uit en met tv tuner, minimaal 1 vga in en minimaal 1 composiet/svideo in.

Ik heb op google gezocht maar ik kan niet de goede trefwoorden vinden om goede zoekresultaten te krijgen. Kunnen jullie mij misschien een eindje opweg helpen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Schopje van AUD -> VID ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:45
Is het dan niet handiger om een tv-kaart in je pc te stoppen en vanaf die pc een vga-kabel naar je beamer te trekken?

Punctuality is the politeness of kings

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
dreamscape schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:27:
Is het dan niet handiger om een tv-kaart in je pc te stoppen en vanaf die pc een vga-kabel naar je beamer te trekken?
Dit is zeker een mogenlijkheid. Heb er al een tv kaart in steken alleen wil deze nooit echt goed mee werken. Ik doe veel video bewerking en af en toe is een beetje klieren met 3d annimaties maar tijdens de renders wil niets lekker lopen en kan ik ook geen tv/dvdtje kijken. Vandaar wil ik er ook een composite/svideo aansluiting op hebben voor mij losse dvd speler.

Op korte termein is het natuurlijk wel te doen maar zou toch graag na verloop van tijd zon soort video reciever willen hebben