Toon posts:

[XP prof] niet volledig uitgaan PC na afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik weet niet of de vraag hier thuishoort maar leek mij de logische topic.

Ik heb voor een kennis zijn pc een beetje geupdate kwa drivers en bios versies (gedownload op packerd bell site) met een nieuwe windows installatie.
Nu heb ik echter het probleem dat windows niet volledig afsluit.

PC gegevens:
- Packerd Bell
- Pentium 4 op Gigabyte moederbord met intel chipset.
- 512Mb geheugen

Als ik windows afsluit sluit hij netjes af. Je hoort de harde schijf uitschakelen echter blijft het beeldscherm aangeven "windows wordt afgesloten". Aftewel de pc gaat niet helemaal uit.
De PC gaat wel uit als je de aan/uit knop vasthoud. Dit is uiteraard niet de bedoeling.
Ik heb windows al eens opnieuw geinstalleerd maar geen effect. Hij blijft niet volledig uitgaan.

Nu is de vraag is dit een instelling van windows?
Kan het aan een bios instelling liggen. (aangezien er een nieuwe bios is geladen)?
Of andere instellingen?

Alvast bedankt,

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Kijk eens in systeembeheer of er daar nog apparaten instaan die niet geinstalleerd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb uiteraard al gekeken. Alle apparaten zijn geinstalleerd. Alles wat hij daar aangeeft klopt ook allemaal met wat er in de pc is geinstalleerd.
Ik denk zelf dat het met iets grafisch te maken heeft omdat alles wel uitschakeld heb ik het idee behalve de voeding en de videokaart dan. Ik kan de cdrom laatjes ook nog openen en sluiten als hij in het blauwe scherm staat.

Of het ligt aan de instellingen van de bios maar voor deze dingen zou ik niet weten waar ik moet kijken of hoe het heet. Ik hebb zelfs in de bios alle "wake up" instellingen al uitgezet.

Verwijderd

laat hem eens een nacht staan met afsluite, misschien is die wel rete traag met afsluiten.

Wat ik zelf zou proberen,

Nieuwe Video drivers.
Als je onboard video heb met een video kaart ffies de onboard inschakelen videokaart eruit en dan afsluiten kijken of het dan wel snel gaat.

''Ik denk zelf dat het met iets grafisch te maken heeft omdat alles wel uitschakeld heb ik het idee behalve de voeding en de videokaart dan. Ik kan de cdrom laatjes ook nog openen en sluiten als hij in het blauwe scherm staat.''

Alles werkt gewoon ook hier. Als je PC in windows komt en alle drivers staan geinstalleerd werkt alles gewoon.

Verwijderd

Kijk eens of hij ooit met een tweak tool heeft gespeeld en de setting "Clear paging file at shutdown" heeft ingeschakeld. Indien ja schakel die group policy dan weer uit. Dit is vaak de veroorzaker van de door jou beschreven symptonen.

Het Windows-wisselbestand wissen bij het afsluiten

Meer
http://windowsxp.mvps.org/slowshutdown.htm

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 15:34
Sluit eens af via de Veilige Modus, kun je een driverprobleem uitsluiten.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Externe (USB/FireWire) opslag apparaten (HDD's & USB Stickjes etc etc...) veroorzaken dit probleem als ze niet eerst goed afgesloten worden...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1